Kategorie
Pozycjonowanie Strony www

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO? Jak optymalizować treści?

Nauczenie się, optymalizacji treści pod kątem SEO i konwersji, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu całej witryny. Zapewni to maksimum efektu za wysiłek, który w nią włożymy.

Jeśli masz dobre SEO, możesz przyciągnąć większy ruch i uzyskać więcej możliwości konwersji potencjalnych klientów.

Witryna zoptymalizowana pod kątem konwersji zazwyczaj ma lepsze wskaźniki, takie jak czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń , co oznacza, że ​​Google może umieścić ją wyżej w rankingu.

Poniższe wskazówki i strategie nauczą Cię, jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i konwersji, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty.

Co to jest SEO?

SEO oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. To proces zwiększania ruchu w witrynie poprzez wyniki wyszukiwania.

Dzięki temu Twoja witryna będzie łatwiejsza do znalezieniaGdy potencjalni klienci wyszukują hasła związane z Twoją marką, będą mieli większą szansę na trafienie do Ciebie i zakup Twoich usług lub produktów.

Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę fitness. Na swojej stronie internetowej oferujesz wskazówki dotyczące diety i treningu.

Masz również artykuł o odchudzaniu. Przy dobrych praktykach SEO osoba wyszukująca słowo kluczowe, takie jak „jak schudnąć”, może mieć większą szansę na znalezienie tego artykułu – a tym samym Twojej marki.

To jest właśnie siła SEO.

5 powodów, dla których musisz zoptymalizować swoją witrynę

Istnieje wiele powodów, dla których warto dowiedzieć się jak jednocześnie optymalizować konwersje i SEO.

Najpierw musisz wiedzieć, jak współpracują ze sobą, aby stworzyć prostszą i bardziej produktywną stronę internetową.

Przyjrzyjmy się pięciu konkretnym powodom wstępnej optymalizacji witryny i optymalizacji w czasie rzeczywistym.

1. Spraw, aby Twoja witryna była przydatna dla określonych odbiorców

Marketerzy czasami czują się tak, jakby nie zgadzali się z Google . Na przykład wyszukiwarka nie klasyfikuje ich najlepszych treści lub widzą ogromny spadek ruchu po aktualizacji algorytmów.

W rzeczywistości jednak Twoje cele i cele Google są takie same:

  • Dostarczaj swoim odbiorcom możliwie najlepsze treści
  • Stwórz pozytywne wrażenia użytkownika witryny
  • Nadaj priorytet treściom, które oferują znaczną wartość

Po prostu podchodzisz do tego na różne sposoby. Google analizuje miliony witryn, a Ty analizujesz zachowania określonych odbiorców.

Google wykorzystuje ponad 200 sygnałów rankingowych, aby zdecydować, które fragmenty treści pojawią się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Algorytm zwraca szczególną uwagę na oznaki, że dana strona internetowa poda wyszukującym informacje, których szukają.

Koncentrując się na SEO, wybierasz podstawowe i ukryte semantyczne słowa kluczowe związane z intencją wyszukiwania. Piszesz treści, które ludzie lubią czytać, i upewniasz się, że podajesz właściwe metadane (tagi, kategorie), aby pomóc Google lepiej zrozumieć treść.

Jeśli optymalizujesz swoją witrynę pod kątem konwersji, skupiasz się na kierowaniu odwiedzających do określonego celu, niezależnie od tego, czy jest to dołączenie do listy e-mailowej, czy zakup jednego z Twoich produktów. Podobnie jak Google, chcesz dać swoim odbiorcom dokładnie to, czego cszukają.

Wiedza o tym, jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i konwersji, jednocześnie sprzyja obu tym celom i tworzy lepsze relacje między witryną a wyszukiwarkami.

2. Zwiększ swój ruch organiczny

Przeciętna firma wydaje około 1% swoich całkowitych przychodów na reklamy. Jeśli Twoja firma zarabia milion złotych rocznie, możesz wydać 10 000 zł na reklamę.

Chociaż może się to wydawać niewielkim procentem, jest to tylko średnia. Niektóre branże, takie jak handel detaliczny, wydają znacznie więcej na reklamy.

Przyciąganie ruchu organicznego poprzez SEO jest jednak bezpłatne. Za tworzenie i promowanie treści trzeba płacić, ale nie jest to tak drogie jak w przypadku płatności za kliknięcie czyli tzw. AdWordsy.

Jeśli porównasz close rate między osobami wyszukującymi, którzy trafili do Twojej witryny za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania, a tymi, którzy pochodzą z płatnych reklam, wyniki są oczywiste. Wyszukiwanie organiczne kończy się konwersją w prawie 15% , podczas gdy wyszukiwanie płatne w poniżej 2%.

Zainwestuj swój czas i, jeśli to konieczne, pieniądze w zwiększenie ruchu organicznego. Może to potrwać dłużej, ale wyniki też będą się utrzymywały dłużej i skutkują większą liczbą konwersji.

3. Wykorzystaj istniejący ruch

Kiedy ludzie odwiedzają Twoją witrynę, nie chcesz, aby przeglądali ją i wychodzili. Zamiast tego chcesz wywrzeć trwałe wrażenie i zachęcić ich do powrotu.

Nauczenie się, jak zoptymalizować witrynę pod kątem konwersji, wymaga zrozumienia doświadczeń użytkowników. Dowiedz się, jak użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie, czy przewijają stronę w dół i jak często klikają wezwania do działania (CTA).

Jeśli ktoś zarejestruje się na Twojej liście e-mailowej, możesz skontaktować się z nim w późniejszym terminie w sprawie ofert, zachęt i nie tylko. Możesz także zachęcić odwiedzających do obserwowania Cię w mediach społecznościowych, odwiedzania stron produktów i czytania postów na blogu.

Wykorzystanie istniejącego ruchu pomaga poprawić współczynnik konwersji, ponieważ wyższy procent ruchu organicznego będzie konwertowany. Wiesz, na jaką ofertę odpowiedzą Twoi odbiorcy i jak im ją zaprezentować w atrakcyjny sposób.

4. Zmuszaj swoją witrynę do cięższej pracy

Każdy może zbudować witrynę internetową – nawet piękną – ale znacznie mniej osób może stworzyć witrynę, która niezawodnie generuje konwersje. W końcu średni współczynnik konwersji we wszystkich branżach wynosi mniej niż 2,5 procent.

Chcesz, aby Twoi odbiorcy konwertowali znacznie szybciej. Aby to zrobić, musisz uważnie przestudiować swoich odbiorców i dać im to, czego potrzebują i oczekują.

Jeśli przeprowadziłeś badania i zastosowałeś dane do swojej witryny, możesz spodziewać się wzrostu współczynników konwersji. Osoby, które odwiedzają Twoją witrynę, szybko znajdują to, czego potrzebują i doceniają Twoją markę za to, że to zapewnia. Wyniki lojalności wobec marki.

Jednak SEO zawsze jest na pierwszym miejscu. Bez ruchu nie możesz mieć konwersji. Utwórz witrynę z wartościową, przyciągającą użytkowników treścią i mnóstwem możliwości konwersji dla użytkowników.

5. Daj swoim odbiorcom to, czego chcą i oczekują

Wyobraź sobie taki scenariusz:

Masz witrynę e-commerce, w której sprzedajesz buty. Klient potrzebuje nowej pary butów do biegania i przeprowadza w Google wyszukiwanie najlepszych butów dla biegaczy. Napisałeś długi, dogłębny post na blogu o wyborze butów do biegania, w tym rekomendacje marek i informacje dla różnych typów biegaczy.

Gość czyta artykuł. Na końcu masz magnes prowadzący, który oferuje bezpłatne rozmiary i tabelę dopasowania dla biegaczy. Jedyne, co odwiedzający musi zrobić, to zapisać się na Twoją listę e-mailową.

Natychmiast wysyłasz magnes prowadzący do gościa. Kilka dni później wysyłasz kod kuponu do swojego sklepu internetowego wraz ze zdjęciami butów do biegania. Klient zdaje sobie sprawę, że masz to, czego potrzebuje, a rabat zachęca do natychmiastowej sprzedaży.

Jak widać, SEO i optymalizacja współczynnika konwersji działają ze sobą ramię w ramię Jeśli spełniasz oczekiwania odbiorców i pomożesz im znaleźć to, czego szukają, zapewnisz sobie klienta.

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO w 8 prostych krokach

jak-zoptymalizować-konwersje-seo-w-witrynie-8-kroków

Aby rozpocząć, musisz poprawić SEO w swojej witrynie, aby przyciągać większy ruch.

Poniższe kroki pozwolą Ci osiągnąć sukces w SEO. Następnie możesz skupić się na konwersjach, kontynuując aktualizowanie i publikowanie nowych treści.

1. Przeanalizuj wszystkie dane swojej witryny

Jedna część danych może nic ci nie powiedzieć, ale kiedy zbierasz dużo danych, zaczynasz zauważać wzorce.

Jeśli kilka osób odwiedzi Twoją witrynę i nie kliknie Twojego wezwania do działania, możesz nie mieć problemu.

Jeśli jednak duży procent użytkowników zignoruje Twoje wezwanie do działania, może być konieczne wprowadzenie pewnych korekt.

Raporty o zachowaniu użytkowników i dane o ruchu w Google Search Console pomagają stworzyć wyraźny obraz. Na przykład raporty o zachowaniu użytkowników pokazują, jak zachowują się ludzie po wejściu do Twojej witryny, a dane GSC śledzą kluczowe wskaźniki, takie jak liczba sesji, liczba unikalnych sesji, współczynnik odrzuceń i inne.

Przeanalizuj dane pod kątem określonych wzorców. Źródła odesłań mogą wiele powiedzieć o Twoich odbiorcach. W jaki sposób ludzie znajdują Twoją witrynę? Poszukaj stron, które uzyskują większy ruch i więcej konwersji niż inne. Przeprowadź inżynierię wsteczną powodzenia tej strony, aby powielić ją w całej witrynie.

2. Przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych

jak-zoptymalizować-wyszukiwanie-konwersji-w-witrynach-słów kluczowych

Wiele lat temu można było wybrać słowo kluczowe z powietrza, napisać artykuł na 300 słów i następnego dnia uszeregować je w rankingu. SEO już tak nie działa.

Narzędzia takie jak Ubersuggest pomagają znaleźć słowa kluczowe związane z Twoją firmą i niszą. Użyj go, aby znaleźć rozbudowane słowa kluczowe, które pasują do zamiarów użytkowników Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się, dlaczego szukaliby określonego słowa kluczowego i co chcieliby znaleźć na Twojej stronie.

Zacznij od szerokiego słowa kluczowego. Na przykład może oferujesz zakwaterowanie dla psów, więc zaczynasz od słowa kluczowego, takiego jak „budy dla psów”.

jak-optymalizować-konwersje-seo-w-witrynie-ubersuggest

Ubersuggest dostarczy listę słów kluczowych, które można filtrować na kilka sposobów. Szukasz długich słów kluczowych, których możesz użyć, aby przyciągnąć określoną grupę odbiorców.

jak-optymalizować-konwersje-seo-w-witrynie-ubersuggest-lista-słów kluczowych

Rób to w kółko, tworząc więcej stron w swojej witrynie. Pisz długie, szczegółowe artykuły, które zawierają jak najwięcej informacji na dany temat.

3. Twórz długie i wartościowe treści

Według Buffera idealna długość posta na blogu to 1600 słów. To tylko punkt wyjścia.

jak-optymalizować-konwersje-seo-w-witrynie-o-idealnej-długości

Zanim zdecydujesz się na optymalną długość treści, wygoogluj swoje podstawowe słowo kluczowe i odwiedź 10 najlepszych wyników w SERP. Czy niektóre z tych stron są dłuższe niż 1600 słów? W takim razie twoje też powinno być.

Długość to nie wszystko. Wysyła jednak sygnał do Google, że podajesz więcej informacji. Jeśli wiele osób spędza dużo czasu na tej stronie – czytając do samego końca – masz większe szanse na wyższą pozycję w rankingu.

4. Optymalizuj pod kątem SEO na stronie

SEO na stronie pokazuje, jak zoptymalizować witrynę podczas tworzenia określonych wpisów. Czynniki takie jak nagłówki, podtytuły, informacje o błędach w adresach URL i metatagi należą do tej kategorii.

Użyj głównego słowa kluczowego w nagłówku, najlepiej jak najbliżej początku. Powinien również pojawić się w głównym tekście i co najmniej jednym podtytule. W całej treści celuj w 0,5% do 2,5%. Staraj się nie przekraczać tego ostatniego, aby nie wyglądać jak ktoś kto maksymalnie upycha słowa kluczowe.

Dodaj swoje podstawowe i pokrewne słowa kluczowe w treściach, podtytułach i tekście alternatywnym obrazu. Uwzględnij wiele kontekstów dla każdego z nich, aby Google dokładnie zrozumiało, o czym mówisz.

5. Optymalizacja pod kątem SEO poza stroną

Pozycjonowanie poza witryną – nazywane również SEO poza witryną – odnosi się do sposobów optymalizacji witryny za pomocą środków zewnętrznych. Blogowanie gości, aktywność w mediach społecznościowych, marketing influencerów i wzmianki o marce mogą poprawić SEO Twojej witryny.

Porozmawiamy szczegółowo o linkach zwrotnych nieco później, ale ogólnie linki mogą mieć duże znaczenie w SEO. Nie chcesz otrzymywać linków z małych witryn o niskim autorytecie. Nie pomogą (i mogą nawet zaszkodzić). Zamiast tego podczas badania linków zwrotnych chcesz kierować uwagę tych z wysokim autorytetem.

6. Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych

Ponieważ coraz więcej osób uzyskuje dostęp do witryn internetowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, nie chcesz zostawiać tych potencjalnych konwersji na lodzie. Ponadto Google uruchomił indeks mobile-first , co oznacza, że ​​możesz uzyskać lepszą pozycję w rankingu, jeśli skupisz się na przyjazności dla urządzeń mobilnych.

Responsywny projekt oferuje najłatwiejsze rozwiązanie. Możesz pobrać bezpłatne i premium motywy WordPress, które mają wbudowany responsywny projekt, co oznacza, że ​​nie musisz się martwić o dodanie dodatkowego kodu.

7. Przyspiesz strony

Szybkość strony ma znaczenie zarówno w przypadku SEO, jak i konwersji.

Jeśli odwiedzasz witrynę, której ładowanie trwa wiecznie, prawdopodobnie klikniesz przycisk „Wstecz” i poszukasz czegoś innego. Podobnie, jeśli wypełnisz formularz, który odmawia przesłania z powodu niskiej prędkości, w końcu się poddasz.

Google PageSpeed ​​Insights zapewnia cenny wgląd w to, jak szybko Twoja witryna wczytuje się na wszystkich urządzeniach i jakie konkretne rzeczy możesz naprawić, aby przyspieszyć jej działanie.

8. Uzyskaj wysokiej jakości linki zwrotne

jak-zoptymalizować-konwersje-seo-w-witrynie

Linki zwrotne są głównym czynnikiem pomagającym poprawić pozycję Twojej witryny.

Gdy wysokiej jakości witryny prowadzą do Twojej strony www , Google interpretuje je jako sygnał wiarygodności Twojej witryny. Gdy zbudujesz solidny profil linków zwrotnych, Twoje strony będą piąć się w górę.

Uzyskanie wysokiej jakości linków przychodzących wymaga wysiłku , ale zobaczysz wyniki, które Cię usatysfakcjonują. Rozważ wysyłanie e-maili do wpływowych osób i innych blogów w swojej niszy. Udostępnij im swój artykuł i wskaż im stronę, na której udostępniłeś fragment ich treści.

Czy SEO może poprawić konwersje w Twojej witrynie?

Skoro już omówiliśmy ulepszanie SEO, co dzieje się z Twoimi konwersjami?

Nie zobaczysz wyników od razu. Tworzenie rankingów wymaga czasu, zwłaszcza w przypadku mnóstwa treści dostępnych online, więc musisz ciężko pracować, aby tworzyć wysokiej jakości treści, przyciągać linki zwrotne i budować wiarygodność w Google.

Jednak już teraz przygotuj się do konwersji. Jeśli wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę, możesz od razu zauważyć większe konwersje, nawet przy małym ruchu.

SEO poprawia konwersje, kierując odpowiednich użytkowników do Twoich treści. Jeśli jasno określisz przeznaczenie strony, Google może dokładnie sklasyfikować ją na podstawie zamiaru wyszukiwania ze strony konsumenta.

Ponadto pisanie dłuższych, bardziej wartościowych artykułów zwiększa szanse na konwersję użytkownika. Rozpoznają wartość tego, co udostępniłeś, i są zaintrygowani. Dopóki przedstawiasz im atrakcyjną ofertę, zwiększasz szanse na uzyskanie konwersji.

Optymalizacja witryny pod kątem konwersji – popraw wygodę użytkownika

jak-zoptymalizować-konwersje-SEO-w-witrynie-użytkownika

Doświadczenie użytkownika oznacza po prostu sposób, w jaki ludzie postrzegają Twoją witrynę w odniesieniu do nawigacji i znajdowania tego, czego szukają. Dobre wrażenia użytkownika sprawiają, że odwiedzający jest zadowolony i wdzięczny.

Aby uzyskać więcej konwersji, skup się na najmniejszych szczegółach. Na przykład sprawdź swoją stronę główną i zidentyfikuj każdy element, od logo i górnego paska nawigacyjnego po widżety na pasku bocznym. Czy jeśli usunąłbyś jeden z tych elementów, zaszkodziłbyś użytkownikowi?

Jeśli nie, pozbądź się go. Skoncentruj się na kierowaniu ruchu w kierunku działania, którego wykonania oczekujesz.

Wypróbuj narzędzia zachowań użytkowników, aby przeanalizować, co wymaga poprawy

Nie musisz być Nostradamusem i wiedzieć, czego oczekują Twoi użytkownicy. Możesz pomyśleć, że jakiś element na stronie jest konieczny, ale raporty o zachowaniu użytkowników tego nie potwierdzają.

Generowanie raportów o zachowaniu użytkowników daje unikalny wgląd w to, co robią ludzie, gdy odwiedzają Twoją witrynę. Na przykład mapy popularności pokazują, gdzie występuje najwięcej kliknięć, dzięki czemu możesz umieścić najważniejsze elementy na stronie.

Wniosek

Pozycjonowanie może okazać się niezwykle złożone, ale znajomość podstaw zapewni Ci dobry start.

Zacznij od zebrania jak największej ilości danych i przeprowadzenia dokładnych badań. Pisz treść skierowaną do odbiorców, ale upewnij się, że jest lepsza niż u konkurencji.

Twórz oddzielne kampanie dla SEO na stronie i poza nią. Upewnij się, że witryna ładuje się szybko zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych oraz że przyciągasz jak najwięcej linków zwrotnych.

Następnie dowiedz się, jak zoptymalizować witrynę pod kątem konwersji, aby nie marnować całego dobrego ruchu.

Skoncentruj się na doświadczeniu użytkownika i wzorcach wykrywanych przez raporty o zachowaniu użytkowników. Z biegiem czasu zauważysz wzrost ruchu i konwersji w oparciu o Twoją ciężką pracę.

Co więcej, nawet starsze treści mogą nadal ciężko pracować dla Ciebie. Nie traktuj swoich wysiłków jako istotnych tylko w danym momencie.

Jeśli napiszesz solidne, wiecznie aktualne treści, możesz przyciągać ruch – i generować konwersje – przez wiele lat.

Kategorie
Pozycjonowanie Strony www

Zbliża się duża aktualizacja Google. Core Web Vitals będzie czynnikiem rankingowym.

Google od około roku mówi o narzędziu Core Web Vitals i aktualizacji swojego algorytmu uwzględniające te czynniki.

Wraz z zapowiedzią aktualizacji zaplanowanej na maj 2021 r. nadszedł czas, aby upewnić się, że Twoje strony internetowe są na nią przygotowane. Dostosowanie naszej www wymaga wprowadzenia najlepszych praktyk zalecanych przez Google przez lata, w innym wypadku, strona może stracić na widoczności w wyszukiwarkach.

Dzisiaj przyjrzymy się wszystkiemu, co Google powiedziało nam o aktualizacji i jak korzystać z narzędzia Core Web Vitals, aby upewnić się, że rankingi witryn nie spadną po aktualizacji algorytmu.

Co wiemy o aktualizacji strony Google

Firma Google po raz pierwszy poinformowała nas o aktualizacji algorytmów w maju 2020 r. Oto, co wiemy o nadchodzącej aktualizacji:

ALGORYTM WYSZUKIWANIA GOOGLE ZMIENI SIĘ W MAJU 2021 R

Chociaż nie podano konkretnego dnia, wiemy, że aktualizacja wyglądu strony zostanie uruchomiona w maju 2021 r.

CELEM JEST ZMNIEJSZENIE ILOŚCI NIEINTUICYJNYCH STRON W SIECI

To nie jest tak, że doświadczenie użytkownika jest czymś, co projektanci i programiści przeoczają podczas tworzenia stron internetowych. Istnieje cała dyscyplina projektowania UX poświęcona właśnie tym zabiegom temu.

Google nie zastosował do tej pory zbyt sztywnego podejścia do egzekwowania sugestii dotyczących strony, takich jak projekt zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, usuwanie uciążliwych wyskakujących okienek lub poprawa szybkości strony. Jednak dzięki tej aktualizacji Google informuje teraz każdego właściciela witryny, że wydajność, dostępność, najlepsze praktyki techniczne i SEO muszą być wbudowane w ich witryny.

Oczywiście celem nie jest tworzenie większej ilości pracy. Google wierzy, że zachęcając programistów do tworzenia lepszych doświadczeń internetowych, konsumenci będą odczuwali mniej dyskomfortu w trakcie odwiedzania stron, a tym samym firmy będą bardziej dochodowe dzięki działaniom w Internecie.

AKTUALIZACJA OBEJMIE STARSZE SUGESTIE

Według Google aktualizacja wyglądu strony będzie łączyć kilka starszych sugestii odnośnie UX z nowymi Core Web Vitals:

Sygnały aktualizacji Google Page Experience Update

Narzędzie Core Web Vitals połączy teraz wszystkie dane, które kiedyś musieliśmy gromadzić z różnych aplikacji Google. Ułatwi to projektantom i programistom wygodniejsze korzystanie z witryny w różnych obszarach.

ALGORYTM JAKOŚCI STRONY BĘDZIE SIĘ ZMIENIAĆ Z UPŁYWEM CZASU

Według Google:

Ponieważ nadal pracujemy nad identyfikacją i pomiarem aspektów korzystania ze strony, planujemy corocznie wprowadzać więcej czynników dotyczących jakości strony, aby zarówno bardziej dostosować się do zmieniających się oczekiwań użytkowników, jak i zwiększyć aspekty doświadczenia użytkownika, które możemy zmierzyć.

Więc nie oczekuj, że będzie to jednorazowa aktualizacja. Będziesz musiał polegać na narzędziu Core Web Vitals i zwracać szczególną uwagę na aktualizacje z Google, aby upewnić się, że Twoje witryny nadążają za standardami amerykańskiego giganta.

TWOJE INNE APLIKACJE GOOGLE ZOSTAŁY JUŻ ZAKTUALIZOWANE O CORE WEB VITALS

Jeśli nie zauważyłeś, Google zaktualizował już swoje inne aplikacje w oczekiwaniu na aktualizację strony.

Google PageSpeed ​​Insights , Search Console i Lighthouse zawierają dane Core Web Vitals.

Oto przykład tego, jak wygląda teraz raport Lighthouse na stronie Amazon :

Przykładowy audyt Google Lighthouse strony internetowej Amazon

Uwzględniając te wskaźniki w narzędziach, których już używasz, niekoniecznie musisz dodawać narzędzie Core Web Vitals do swojego rosnącego zestawu narzędzi. Szczerze powiedziawszy, jest tam kilka naprawdę wartościowych raportów, więc pokażę ci, dlaczego i tak możesz chcieć je dodać.

DOTYCZY TO NAJWAŻNIEJSZYCH ARTYKUŁÓW GOOGLE

W przeszłości, gdy ktoś szukał w Google newsów, zobaczył wyniki „Najważniejsze artykuły”, takie jak ten:

Google Top Stories na iPhonie z wyszukiwaniem Prince Philip

Do tej pory jedynymi wyświetlanymi tutaj stronami były strony obsługujące AMP .

Jednak gdy aktualizacja wyglądu strony zostanie uruchomiona, wymagania AMP znikną. Dopóki strona spełnia kryteria jakości strony wraz z polityką treści Google News, może teraz zajmować pozycję w tej sekcji.

WYNIKI WYSZUKIWANIA GOOGLE MOGĄ POKAZYWAĆ WSKAŹNIK JAKOŚCI STRONY

W powyższym przykładzie najważniejszych artykułów zwróć uwagę na wskaźnik AMP, który zaznaczyłem na żółto. Google myśli o dodaniu czegoś podobnego do dowolnego wyniku wyszukiwania, który spełnia kryteria jakości strony.

Chociaż myślę, że mała, przyciągająca wzrok ikona może przyciągnąć trochę więcej uwagi użytkowników Google, nie jestem pewien, czy będzie to dla nich taka wielka sprawa. Osoby pracujące w tej branży z pewnością wiedzą, co oznacza ta błyskawica, a my także będziemy rozpoznawać wskaźnik jakości strony, ale nie jestem przekonany, że będzie to miało znaczenie dla użytkowników.

Jest to coś, o czym myśli Google , więc należy o tym pamiętać. Przynajmniej możesz uznać to za odznakę honoru, pokazując swoje witryny klientom i potencjalnym klientom, którzy chcą zobaczyć, co możesz dla nich zrobić.

TREŚĆ JEST NADAL WAŻNIEJSZA NIŻ WRAŻENIA ZE STRONY

Nawet jeśli witryna odznaczy wszystkie pola oceny strony, nie ma gwarancji, że zacznie zajmować lepszą pozycję w rankingu niż witryny, które tego nie zrobiły. Jakość i wartość treści na stronie nadal ma duże znaczenie, z pewnością większe niż wrażenia użytkownika. Najlepszą praktyką jest więc dbałość zarówno o wysoką jakość treści, jak i czynniki techniczne.

Korzystanie z Core Web Vitals do pomiaru jakości strony

W porządku, więc przyjrzyjmy się temu narzędziu Core Web Vitals. Oto jak wygląda narzędzie po wejściu na kartę „Measure”:

Narzędzie Core Web Vitals sprawdza, jak działa strona internetowa

Podobnie jak większość innych narzędzi analitycznych Google. Wprowadzasz adres URL, który chcesz poddać audytowi, i uruchamiasz narzędzie. Wyniki wypluwają coś, co wygląda tak:

Przykładowy audyt z wykorzystaniem Core Web Vitals

Core Web Vitals są oceniane w czterech kategoriach:

  1. Wydajność mierzy szybkość ładowania, interaktywność i stabilność strony.
  2. Sprawdzone metody koncentrują się na technicznych aspektach strony, w tym na posiadaniu certyfikatu SSL i dopasowaniu obrazów do parametrów ekranu urządzenia mobilnego.
  3. SEO sprawdza typowe sygnały SEO, takie jak metadane, dane strukturalne i tak dalej.
  4. Dostępność zgłasza wszelkie problemy z odwiedzającymi, którzy nie mogą zobaczyć lub uzyskać dostępu do części strony.

Jeśli przewiniesz trochę w dół strony, dostępnych jest więcej danych. Głównie związanych z kwestiami technicznymi, takimi jak szybkość strony i niezoptymalizowany kod:

Sugestie dotyczące wydajności z narzędzia Core Web Vitals

Otóż, to nie jest nic nowego. Możemy uzyskać te dane o czasie ładowania, interaktywności i stabilności treści z innych aplikacji Google.

Prawdziwa wartość znajduje się w raporcie, do którego można uzyskać dostęp u góry obok daty audytu.

Uzyskaj dostęp do raportu Core Web Vitals

Otwórz raport, a znajdziesz konkretne sugestie i porady dotyczące optymalizacji każdej części strony, takie jak ten raport SEO:

Przykładowy raport SEO Core Web Vitals z sugestiami

Podobnie jak inne narzędzia Google, to może Cię wiele nauczyć o tym, co sprawia, że ​​jedna witryna jest wyżej oceniana niż inna. Dlatego upewnij się, że aktualizujesz swoją strategię projektowania stron internetowych, aby zintegrować wszystkie te sygnały rankingowe.

Chociaż będziesz musiał przeprowadzać coroczne audyty w swoich witrynach, aby zobaczyć, jak bardzo Google zmienił wpływ czynników dotyczących jakości strony, będzie to oznaczało mniej pracy dla siebie, jeśli ten podstawowy zestaw kryteriów zostanie spełniony dla każdej budowanej witryny.

Kategorie
Narzędzia Strony www

7 umiejętności, które są niezbędne przy projektowaniu stron internetowych

Projektowanie stron internetowych to stale rozwijająca się dziedzina. Ci z nas, którzy działają w branży od dłuższego czasu (tj. przynajmniej sześć miesięcy), widzieli wprowadzenie większej liczby produktów, powstanie większej liczby pomysłów i ciągły wzrost zainteresowania przenoszeniem usługi do Internetu.

Podczas gdy narzędzia, których używamy, stosowana przez nas terminologia i cele, które chcemy osiągnąć, nieustannie się zmieniają, podstawowe umiejętności są uniwersalne i trwałe, dzięki czemu nie tylko przetrwasz w branży, ale też będziesz się w niej rozwijać.

Umiejętności, o których piszemy poniżej, to cechy, których możesz się nauczyć i które pomogą Ci rozwijać się w 2021, 2022 roku i później.

1. Podejmowanie decyzji

Życie to ciągłe podejmowanie decyzji, zaczynając od porannego rytułału, decydujemy które skarpetki założyć, co zjeść na śniadanie itd. Każdy z nas ma ograniczoną ilość energii do podejmowania decyzji w ciągu dnia – im więcej decyzji podejmiesz, tym szybciej dotrzesz jednak do celu.

Wiele ludzi, jednak marnuje energię na zastanawianie się nad nawet błahymi sprawami, co utrudnia im życie prywatne jak i zawodowe.

Najważniejsze, by trzymać się podjętej decyzji, a gdy coś pójdzie nie tak, mieć siły, by naprawić błąd. Ci, którzy długo zastanawiają się nad poszczególnymi kwestiami, zwyczajowo tracą czas, pieniądze, a gdy coś się zawali, nie mają już siły, by to naprawić i poddają się. W naszej branży jest to zawodowa porażka.

2. Trzymaj się swoich zasad, jednak nie rezygnuj z innowacji

Trendy w projektowaniu zmieniają się co jakiś czas, dlatego warto czasami odkurzyć sobie podstawy. Od teorii kolorów po typografię, interfejs użytkownika i układ, te podstawowe umiejętności są nie tylko przydatne w praktyce projektowej, ale także pomagają myśleć o projektowaniu na wyższym poziomie.

Zbyt często projektanci nie dostrzegają możliwości, które otwiera im przed sobą świat, skupiając się na projekcie i powtarzanych rozwiązaniach zamiast na szerszej perspektywie. Szerszy obraz nie oznacza twojego portfolio; oznacza całą historię, kulturę i kontekst projektowania, który przecież mamy na wyciągnięcie ręki w sieci.

Podstawy projektowania nie są jednak uniwersalne. Mogą się różnić w zależności od realizowanego projektu.. Na przykład, czy powinieneś sparować skrypt z typografią? Twoja odpowiedź prawdopodobnie brzmi: „to zależy”, ponieważ jesteś otwarty na nowe rozwiązania; moja odpowiedź może brzmieć „nie”, ponieważ dla mnie to podstawa projektowania.

Dlatego też, najważniejsze, by nasze decyzje dotyczące projektowania były przemyślane, oparte zarówno o nasze doświadczenia jak i wiedzę, która jest szeroko dostępna w Internecie.

3. Ciągle udoskonalaj HTML, CSS, JS

Świętą trójcą w projektowaniu stron internetowych jest HTML, CSS i JavaScript. Dowiedz się, czym one są i czym się zajmują.

Musisz je zrozumieć na tyle dobrze, aby przeprowadzić inteligentną rozmowę na ich temat na poziomie rozmówek. Właściwie nie musisz wiedzieć, jak je kodować – chociaż tak naprawdę nigdy nie spotkałem kogoś, kto wiedziałby wystarczająco dużo o tych językach, potrafiąc merytorycznie o nich rozmawiać, a nie potrafiąc zakodować od zera prostych stron www.

Nie mówię o frameworkach, bibliotekach czy najnowszych narzędziach do budowania. Te rzeczy to tylko makra dla programistów. Mówię o zrozumieniu elementów składowych witryny, więc jeśli ktoś zapyta Cię, czy naprawdę potrzebujesz logo firmy w stopce witryny, możesz odpowiedzieć i poprzeć swoją odpowiedź faktami.

4. Prosta prezentacja

Bez względu na to, w jakiej dziedzinie projektowania się znajdujesz, będziesz musiał przedstawić swoje pomysły komuś, kto nie posiada wiedzy specjalistycznej. Niezależnie od tego, czy wyjaśniasz klientowi podstawy, czy też wyjaśniasz koledze, w jaki sposób podejmujesz decyzje, przedstawienie swoich pomysłów jest po prostu najlepszym sposobem, aby zostać wysłuchanym.

Często przekonująca prezentacja opiera się na podejściu “mniej znaczy więcej”. Tak jak projekt jest skończony po usunięciu wszystkiego, co niepotrzebne, tak też podkreślenie najważniejszych kwestii jest najskuteczniejsze, gdy wykluczysz zbędne szczegóły.

Często przydaje się metafora, zwłaszcza jeśli masz przelotną wiedzę na temat obszaru specjalizacji danej osoby, ponieważ przekłada ona Twoją koncepcję na format, który dana osoba rozumie i z którym czuje się komfortowo.

„Powinniśmy… ponieważ poprawi to [zysk | konwersję | popularność] o około…%” jest często najbardziej pożądanym językiem. Jeśli osoba, której sprzedajesz swój pomysł, potrzebuje więcej szczegółów – a prawdopodobnie nie musi znać szczegółów, to właśnie po to cię ma – może zapytać o wszystko.

5. Strategiczne SEO

SEO (Search Engine Optimization, dla kilku ludzi na świecie, którzy nie wiedzą, co oznacza ten skrót ;)) to rozległa dziedzina z wieloma poddziałami.

Istnieje wiele gałęzi SEO, które witryna musi wziąć pod uwagę. Techniczne SEO to coś, co robią programiści; jeśli nie jesteś programistą, możesz to zignorować. SEO treści to rzecz, którą zajmują się marketerzy; jeśli nie jesteś marketerem, możesz to zignorować. Strategiczne pozycjonowanie to widok makro planów witryny; każdy w każdym projekcie powinien rozumieć strategiczne SEO.

Strategiczne SEO obejmuje takie tematy, jak strony docelowe, witryny jednostronicowe, czy blog. Jest niezbędny, gdy na przykład wykorzystuje się media społecznościowe. Strategiczne SEO zasila wszystkie inne gałęzie SEO. Jest tak fundamentalny, że informuje o najwcześniejszych decyzjach dotyczących danego miejsca. Jeśli chcesz zrobić coś więcej niż tylko zrealizować ładny i estetyczny projekt, dowiedz się więcej o strategicznym SEO.

6. Drugi język

Prawdopodobnie zauważyłeś już, że internet wykracza poza granice twojego miasta i kraju. To globalna siła, co oznacza miliardy ludzi, którzy nie mówią tym samym językiem.

Jeśli nie jesteś native speakerem języka angielskiego, nie musisz się zastanawiać, czy nauczyć się trochę angielskiego. Nie musisz być biegły; z pewnością nie musisz być poetycki, ale zdecydowana większość dokumentacji, GUI, postów na blogach, forach, konferencjach i samej sieci WWW jest w języku angielskim, a kod tłumaczeniowy prowadzi tylko do tego momentu.

Jeśli jesteś rodzimym użytkownikiem języka angielskiego, naucz się czegoś odpowiedniego dla swojego regionu lub branży, w której się specjalizujesz. Nie ma znaczenia, czego się uczysz; opanowanie języka i kultury czyni cię bardziej wszechstronnym człowiekiem. Pod warunkiem, że nie wybierzesz czegoś niejasnego, otwierasz się na miliony, a nawet miliardy użytkowników, których wcześniej traciłeś.

7. Mów czasami„Nie”

Nie ma znaczenia, czy jesteś wolnym strzelcem w domowym zaciszu, czy doświadczonym projektantem, który ma cele do spełnienia; każdy musi powiedzieć czasami „nie”.

Istnieje obawa, że ​​jeśli odrzucimy projekt lub prośbę o pomoc, nie zostaniemy o to zapytani następnym razem; w końcu zostaniemy pominięci we wszystkich projektach i zostaniemy z niczym.

Problem w tym, że doba ma “tylko” 24 godziny i na razie nie wygląda na to, by miało być inaczej. Jeśli robimy za dużo, w końcu robimy to źle, więc muszą istnieć ograniczenia. Za każdym razem, gdy mówisz „tak”, zwiększasz szanse, że będziesz musiał powiedzieć „nie”, przy kolejnej okazji, która może być dla Ciebie wielką szansą.

Z całą pewnością odmawiaj z wdziękiem. Zrób to grzecznie. Bądź miły. Zaproponuj skierowanie klienta w inne miejsce. Ale lepiej powiedzieć „nie”, niż powiedzieć „nie” perfekcyjnemu projektowi, ponieważ nie będziesz w stanie “ogarnąć” tak wielu rzeczy naraz.

Kategorie
Inne Narzędzia

Nowe wskazówki w Mapach Google. Pokażą Ci “najczystszą trasę”

Mapy Google rozwijają swoją aplikację, a jednym z nowych rozwiązań jest opcja trasy przyjaznej dla środowiska. I nie, to nie oznacza tylko jazdy na rowerze lub deskorolce.

Biorąc pod uwagę warunki drogowe i topografię oraz natężenie ruchu i korki, Google Maps zaoferuje ekologiczną trasę o niższej emisji dwutlenku węgla. Czasami najbardziej oszczędny sposób będzie najszybszy lub porównywalny, więc Mapy Google będą domyślnie korzystać z tej opcji. Ale jeśli sposób przyjazny dla środowiska jest nieco wolniejszy, będziesz mógł zobaczyć, o ile bardziej zanieczyszczasz powietrze, w celu skrócenia swojej podróży.

Mapy Google we współpracy z National Renewable Energy Laboratory pomogły w przeprowadzeniu obliczeń za pomocą nowego modelu mapowania. Szacuje emisje dwutlenku węgla dla typowego pojazdu w regionie na różnych trasach, biorąc pod uwagę takie rzeczy, jak strome wzgórza lub duży ruch uliczny. Ekologiczne trasy będą dostępne na telefonach z systemem iOS i Android jeszcze w tym roku, na razie w samych Stanach Zjednoczonych, jednak docelowo z tych opcji będzie mógł skorzystać każdy z nas!

W ramach swego rodzaju „wiosennych porządków” aplikacja Mapy Google również będzie wyglądać nieco inaczej. Zamiast przełączać się między kartami podczas wyszukiwania wskazówek, użytkownicy będą mogli zobaczyć wszystkie różne tryby (piesze, rowerowe, samochodowe, transport publiczny, wspólne przejazdy i inne) na jednej stronie.

Możesz także oznaczyć gwiazdką wybrany tryb, aby na przykład trasy rowerowe lub piesze były wyświetlane jako pierwsze. W końcu nie każdy chce lub potrzebuje wskazówek dojazdu jako trybu domyślnego.

via GIPHY

Inne nowe opcje aplikacji to: warstwa pogody i jakości powietrza. Zamiast szukać prognozy miejsca docelowego, informacje te będą dostępne bezpośrednio w aplikacji. AQI (indeks jakości powietrza) będą dostępne jako pierwsze w Stanach Zjednoczonych, Australii i Indiach, już w nadchodzących miesiącach.

W pandemicznym świecie wyszukiwarka Google odnotowała wzrost wyszukiwań w Mapach dotyczących zamawiania i odbioru jedzenia. Od marca 2020 roku liczba wyszukiwań „jedzenie na wynos” lub “zakupy z dowozem” wzrosła o nawet 9 000%. Google wprowadza więc ułatwienie integracji z amerykańskimi sieciami, które dostarczają zakupy lub posiłki do domów.

Na razie wszystkie zmiany będą widocznie w USA czy Australii. Z doświadczenia wiemy jednak, że być może jeszcze w tym roku nowe opcje pojawią się także w Europie, w tym w Polsce.

Kategorie
Marketing online Narzędzia Strony www

ITF uruchamia darmowy serwis z fontami Fontshare. Alternatywa dla Google Fonts?

ITF (the Indian Type Foundry) uruchomił zupełnie nową usługę czcionek, aby bezpłatnie udostępnić piękną typografię każdej firmie.

Usługa o nazwie Fontshare nie będzie nowością dla nikogo, kto używał czcionek Google. Przeglądasz listę czcionek, wybierasz pożądane style i dodajesz je do swojej witryny.

Fontshare

To dobrze zaprojektowane narzędzie; istnieje kilka opcji przeglądania, widoków list lub siatek, edytowalnego tekstu przykładowego, a nawet testera układu czcionek.

Dostępne są dwie opcje osadzania, możesz połączyć się z API Fontshare lub pobrać czcionki w formatach OTF, WOFF i WOFF2 do samodzielnego hostingu – biorąc pod uwagę dotychczas niesprawdzoną naturę CDN Fontshare, ta druga opcja jest bezpieczniejsza do usługa działających już od kilku miesięcy.

Wszystkie czcionki na Fontshare są własnością ITF i nie ma planów rozszerzenia usługi na innych wykonawców. W rezultacie dostępnych jest znacznie mniej czcionek niż np. w Google Fonts. Jednak jakość czcionek jest niezmiennie doskonała i wyższa niż wielu oferowanych przez usługę Google. ITF pokazuje swój pełen kunszt – litery są przedstawiane wraz z ich konturami, dzięki czemu można przyjrzeć się ich krzywiznom.

Fontshare obecnie oferuje 50 krojów pisma, a ITF zobowiązał się do udostępnienia 25% swoich krojów łacińskich za darmo. To niezwykle hojny gest, który może przynieść naszej społeczności Webdeveloperów i Webdesignerów same korzyści.

Kategorie
Inne Pozycjonowanie Strony www

Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?

W ostatnich latach Google zawsze informowało wszystkich o wprowadzeniu aktualizacji algorytmów wyszukiwania. Obecnie obserwujemy ruchy w SERPach, które wyglądają jak coś na wzór aktualizacji podstawowej , która nie została ogłoszona ani potwierdzona przez Google. Więcej szczegółów poniżej.

Do tej pory mogliśmy polegać na Google, jeśli chodzi o ogłaszanie głównych aktualizacji za pośrednictwem Twittera. Otrzymywaliśmy również powiadomienie, gdyż informacja o aktualizacji była przesyłana do wszelkich największych centrów informacyjno-prasowych. Tak było również w przypadku poprzedniej dużej aktualizacji rdzenia w grudniu 2020 r .

Dziś jednak widzimy zmiany w wynikach wyszukiwania Google, które nastąpiły w ciągu ostatnich kilku dni. Przypominają one zdecydowaniu podstawową aktualizację – w tym przypadku jednak Google nie ogłosił ani nie potwierdził jej.

Zmiany można wyraźnie zobaczyć w  radarze Google Update. Za pomocą tego narzędzia mierzymy, o ile zmieniają się rankingi miliona słów kluczowych każdego dnia. Wzrost aktywności pokazano poniżej w wyszukiwarce Google dla Wielkiej Brytanii.

Grafika radaru Google Update

Podczas gdy normalne zmiany mieszczą się w zakresie do trzech punktów, obecnie jesteśmy w stanie zmierzyć prawie trzynaście punktów. Dla porównania, Dec Core był większy, osiągając ponad 45 punktów.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak widoczność Twojej domeny lub konkurencji zmieniła się w wyniku tej aktualizacji, należy wziąć pod uwagę  codzienne dane Indeksu Widoczności w którymś z profesjonalnych narzędzi do mierzenia widoczności w wyszukiwarkach. Obserwujmy zmiany od 14 marca 2021 roku.

Mniej domen, ale większy wpływ

Stosunkowo niewielki ruch na radarze Google Update wynika z faktu, że ta aktualizacja dotyczy mniejszej liczby domen niż zwykle. Jednak domeny, których dotyczy problem, odnotowują dość silne zmiany w widoczności, co można zobaczyć tutaj:

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Istnieją również podobne zmiany w innym kierunku, jak wyraźnie widać z dziennego indeksu widoczności na forecepoint.com:

 

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Dobrze znany wzorzec: Google redystrybuuje widoczność

Podobnie jak w przypadku poprzednich podstawowych aktualizacji, ta mała aktualizacja oznacza również, że Google nie klasyfikuje całych sektorów ani tematów w górę ani w dół. Widoczność jest często redystrybuowana:

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Jak pokazano na tych dwóch przykładach w branży motoryzacyjnej, widzimy zarówno zyski, jak i straty w całym sektorze – podczas gdy jedna domena zyskuje na widoczności, druga traci widoczność. Zaobserwowaliśmy podobne zachowanie podczas ostatnich aktualizacji rdzenia.

Znane domeny: niektóre tematy i branże są bardziej wrażliwe

Kolejna rzecz wspólna z ostatnimi aktualizacjami rdzenia Google: domeny, na które w przeszłości miały już wpływ aktualizacje rdzenia, również reagują na tę aktualizację, czyli są wrażliwe na zmiany w rdzeniu:

Przykładowa domena pokazująca wiele historycznych efektów aktualizacji podstawowych Google.

Założenie: aktualizacja danych bez zmian algorytmu

Wszystko wskazuje na to, że jest to „klasyczna” aktualizacja Google Core Update – tylko w wersji light , w której zmiany nie dotyczą tak wielu domen jak zwykle.

Opierając się na tych obserwacjach, zakładam, że Google zaktualizował podstawowe dane (użytkownika?), Ale nie wprowadził żadnych zmian w samym algorytmie, dlatego nie zostało to oficjalnie ogłoszone.

Czekamy na kolejne ruchy, o których oczywiście będziemy informować na bieżąco.

Kategorie
E-commerce Inne Marketing online Strony www

Jaką domenę wybrać dla swojej strony? Obalamy 7 mitów na temat domen

Nazwa domeny jest bardzo istotna dla każdej firmy. Ma kluczowe znaczenie dla marki i ma nieproporcjonalnie duży wpływ na wrażenia użytkownika. Jednak nie tylko – wpływa także na SEO i na przychody.

Nazwy domen są również jednym z najczęściej sprzedawanych elementów w brażny IT, a wiele firm, jak również nasza 🙂 gromadzi nazwy domen „na wszelki wypadek”, kiedy nadejdzie właściwy projekt czy Klient, mamy dla niego gotowe rozwiązanie..

Wiele z informacji w Internecie na temat nazw domen, może wprowadzać w błąd. Wynika to z faktu, że większość z nich tworzą i udostępniają firmy rejestrujące domeny. A jak wiadomo, chcą one za wszelką cenę sprzedać swój produkt. Zmierzmy się z mitami na temat domen i obalmy je zanim podejmiecie niewłaściwą decyzję biznesową.

Mit 1: Każdy może zostać właścicielem domeny

W rzeczywistości prawie nikt nie może posiadać własnej domeny. Coroczne powiadomienia dotyczące odnowienia danej domeny mówią wprost – jesteś tylko wynajmującym, który płaci “haracz” za korzystanie z jednej z nich.

Płacisz konkretnie rejestratorowi, który rejestruje domenę w ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) – lub podmiotowi, któremu ICANN przekazał odpowiedzialność za określoną TLD.

Nawet wynajmując domenę, nie masz wyłączności na prawo korzystania z niej; Dla przykładu tysiącom firm z siedzibą w Wielkiej Brytanii odebrano domeny .eu w wyniku Brexitu.

Mit 2: Istnieje idealna domena dla każdego projektu

Domeny nie mają wartości samej w sobie; zyskują na wartości w czasie.

25 lat temu, gdybyś budowa swoją własną wyszukiwarkę, „idealną” domeną mogłaby być search.com, find.com lub ewentualnie look.com – ironicznie któś mógł zdecydować się na webads.com. Prawie na pewno nie zarejestrowałbyś google.com, ponieważ nie mówi nic o wyszukiwaniu.

google.com zyskał swoją wartość dzięki prostej, nieustępliwej strategii budowania marki i nie ukrywajmy – także furze szczęścia.

Każda nazwa domeny może zyskać na wartości dzięki długowieczności, SEO i brandingowi.

Mit 3: Twoja nazwa domeny powinna zawierać słowa kluczowe

Jeśli jesteś na etapie rejestracji nazwy domeny, oznacza to, że Twoja firma jest nowa lub dopiero wchodzisz ze swoimi usługami czy produktami do sieci. W obu przypadkach z pewnością przeprowadziłeś badanie słów kluczowych, jednak bez strony www taka analiza nie jest do końca możliwa.

Nawet jeśli masz pewność, że wiesz dokładnie, jakie powinny być obecnie Twoje słowa kluczowe, mogą się one zmieniać wraz ze zmianą algorytmów czy po prostu zachowań ludzi lub zmieniającej się mody. Pandemia zmusiła większość firm do wykupienia dodatkowych domen. Dla przykładu obecnie jedzeniewrestauracji.pl powinno zmienić nazwę na jedzenienawynos.pl, aby nie wprowadzać ludzi w błąd. Rozumiecie o co mi chodzi?

Ponadto w obszarze e-commerce klienci postrzegają nazwy domen z dużą liczbą słów kluczowych jako opcje budżetowe, które nie mają zamiaru się rozwijać i rozszerzać swojej oferty. Może się zdarzyć, że Twoja firma taka będzie, jednak mimo to, ograniczenie się poprzez dobór nazwy domeny nie jest najlepszą opcją.

Słowa kluczowe w domenie przynoszą korzyści w zakresie SEO, ale są one minimalne i prawie na pewno znikną w ciągu najbliższych kilku lat – nawet w przypadku EMD (ang. Exact Match Domains). Google skupia się na treściach, które strony prezentują, a coraz mniej będzie zwracać uwagę na nazwę domeny.

Mit 4: Nie potrzebujesz domeny .com

Wyszukiwanie domeny z końcówką .com jest czasami frustrujące, bowiem bardzo wiele adresów jest już zajętych. Niemniej, z pewnością domena .com będzie lepsza niż domena .biz.

Niektórzy decydują się na domeny z końcówką .co, ponieważ są kraje, w których jest to powszechna końcówka np. co.jp. Mimo to, większość użytkowników jest przyzwyczajona do tradycyjnych domen i odruchowo wpisze .com, co przeniesie ich na inną stronę lub w ślepy zaułek netu.

Możliwe jest wybranie nazw opartych na grze słów przy użyciu regionalnych TLD, takich jak buy.it lub join.in. Taka strategia zrujnuje lokalną strategię wyszukiwania, ponieważ komputery nie rozumieją takich zabiegów; jednak potencjalnie całkiem nieźle sobie poradzisz we Włoszech lub w Indiach (o ile będziesz posiadał taką wersję językową.

Jeśli rejestrujesz domenę dla organizacji non-profit, domena .org jest całkowicie akceptowalna. Jednak uważnie zastanów się, czy domena jest warta utraconego ruchu, jeśli nie możesz również zarejestrować .com (ponieważ ludzie będą często wpisywać .com).

Jedynym wyjątkiem są domeny TLD specyficzne dla branży, które przekazują informacje o zawartości domeny docelowej grupie demograficznej. Na przykład .design to świetne rozszerzenie dla projektantów, a .io jest dobre dla aplikacji. Powinieneś także zarejestrować domenę .com, jeśli możesz, a jeśli nie, dokładnie zastanów się, z kim prawdopodobnie będziesz konkurować o wysokie miejsca w SERP-ach.

Mit 5: Znak towarowy uprawnia do zarejestrowania domeny

Rejestracja znaku towarowego i rejestracja domeny to dwa zupełnie różne procesy, a jeden nie uprawnia Cię do drugiego. Zostało to kilkakrotnie zakwestionowane prawnie i znacznie częściej zawodzi, niż się udaje.

Znaki towarowe rzadko są rejestracjami zbiorczymi, co oznacza, że ​​właściciel znaku towarowego musi zadeklarować branżę, w której będzie działał; nie było żadnej wrogości między Apple Inc. i Apple Corp Ltd., dopóki ta pierwsza nie zajęła się wydawaniem muzyki i nikt nie mógł pobrać konkretnego albumu na swojego iPoda.

Rejestracja domeny, która została opatrzona znakiem towarowym gdzie indziej, ma jednak ograniczoną wartość. Nie tylko dlatego, że będziesz konkurować z ich SEO, ale jeśli konkurent jest zbyt duży, może wykupić kilka innych domen z różnymi końcówkami i nie masz szans przebić się przez wyniki wyszukiwania.

Mit 6: Domeny premium to dobra inwestycja

Domeny premium to domeny, które zostały zarejestrowane w nadziei, że przyciągną duży zysk za jej odsprzedaż. Proces ten jest powszechnie określany jako „zajęcie domeny”.

Rejestratorzy zajmują się masową rejestracją domen w nadziei, że któraś z nich będzie dla kogoś wartościowa. W rezultacie są zmuszeni pobierać wygórowane opłaty, aby pokryć swoje straty; domena premium będzie kosztować od 1000 do 100 000% faktycznego kosztu rejestracji.

Pomijając koszty – które lepiej byłoby przeznaczyć na marketing – domeny premium często wiążą się z innymi problemami, takimi jak nieciekawa historia linkowania, której nie chcesz dziedziczyć.

Mit 7: Potrzebujesz nazwy domeny

Nazwa domeny to alias, nic więcej. W rzeczywistości nie potrzebujesz nazwy domeny – potrzebujesz adresu IP, który jest przyjazny dla człowieka.

Pomyśl o nazwach domen jako o problemie z dostępnością; ludzie są mniej zdolni do odczytywania adresów IP niż komputery, a domeny wypełniają tę lukę.

Chociaż nazwa domeny jest korzystna, zastanów się, czy wystarczyłaby Ci poddomena, a nawet adres IP. Rejestracja domeny to ekscytujący etap projektu, którego wielu ludzi nigdy nie omija, pozostawiając sobie ogromną kolekcję domen, za które płacą roczną opłatę, jednak nigdy tych stron nie rozwijają.

Co sprawia, że ​​nazwa domeny jest dobra

Teraz rozwialiśmy niektóre mity związane z nazwami domen, przyjrzyjmy się kluczowym cechom dzielonym przez dobre nazwy domen:

DOBRA NAZWA DOMENY JEST ELASTYCZNA

Zachowaj elastyczność. Nie przywiązuj się do jednego rynku lub jednej grupy demograficznej. Twoja nazwa domeny musi działać teraz i pięćdziesiąt lat do przodu.

DOBRA NAZWA DOMENY JEST LOTNA I ŁATWA DO ZAPAMIĘTANIA

Sześć do 12 znaków i od dwóch do trzech sylab to idealna nazwa domeny. Nazwy z tego zakresu mają rytm muzyczny, który naszym mózgom łatwiej jest zapamiętać i przypomnieć sobie w późniejszym czasie.

Kategorie
Pozycjonowanie

8 trendów w SEO i pozycjonowaniu, które będą królować w 2021 roku

Wszyscy wiedzą, że SEO to szybko rozwijająca się branża. Google nieustannie wprowadza nowe technologie i aktualizuje stare, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, co za tym idzie zmusza nas do podejmowania ciągłych działań.

W przeszłości niektóre z tych aktualizacji znacznie zmieniły całą branżę SEO. Wygląda jednak na to, że w 2021 r. sytuacja będzie bardziej stablina. Bardziej prawdopodobne jest, że istniejące trendy będą się utrzymywać, a Google będzie nadal udoskonalać, a nie rewolucjonizować swoje SERPY/

Biorąc pod uwagę tę prognozę, oto kilka trendów SEO, o których należy pamiętać w 2021 roku:

W latach 2016-2019 liczba wyszukiwań bez kliknięć wzrosła z 43,9% do 49% .

Trudno się temu dziwić. Google odpowiada na coraz więcej zapytań w funkcjach SERP i nie ma potrzeby klikania w linki, gdy odpowiedź wyskakuje nam automatycznie na stronie wyników, jak poniżej.

W przyszłości liczba wyszukiwań bez kliknięć będzie rosła wraz z ulepszaniem algorytmów Google w zakresie pobierania ze stron internetowych tylko polecanych fragmentów.

Co z tym zrobić?

Nic, co możesz zrobić, nie zmieni odsetka wyszukiwań bez kliknięć, ale należy o tym pamiętać podczas analizy słów kluczowych. Jeśli rozważasz słowo kluczowe, a większość wyszukiwań nie generuje żadnych kliknięć, to lpiej skupić się na innej frazie.

Na przykład, jeśli w Eksploratorze słów kluczowych Ahrefs sprawdzimy rozkład kliknięć pod kątem „co oznacza seo” , szacunkowo 71% wyszukiwań kończy się brakiem kliknięć.

Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że Google w pełni odpowiada na pytanie w wynikach wyszukiwania i mało kto potrzebuje rozszerzenia tej wiedzy.

Spójrz teraz na „wskazówki dotyczące SEO ”, gdzie tylko 26% wyszukiwań nie ma żadnych kliknięć.

W tym przypadku, chociaż Google próbuje odpowiedzieć na zapytanie za pomocą fragmentu z odpowiedzią, większość użytkowników prawdopodobnie kliknie, ponieważ potrzebują więcej szczegółów i elementów wizualnych, aby pomóc im zastosować wskazówki w praktyce.

Czy to oznacza, że ​​kierowanie na pierwsze słowo kluczowe jest całkowicie bezcelowe?

Nie. Zero kliknięć nie oznacza zerowych możliwości. Pojawienie się w wynikach wyszukiwania ma inne zalety, na przykład:

  • Zwiększona świadomość marki.  Ponieważ Twoja nazwa domeny i favicon są wyświetlane w SERP .
  • Lepsze postrzeganie marki.  Jeśli Google stale pobiera pomocne odpowiedzi z Twoich stron, osoby wyszukujące mogą zacząć kojarzyć Twoją markę z profesjonalizmem i wysoka merytoryką.
  • Docieranie do większej liczby osób . Nie wszystko musi kręcić się wokół ruchu. Jeśli pracujesz dla organizacji non-profit lub masz witrynę hobbystyczną, dotarcie do większej liczby osób może być opłacalnym zabiegiem.

W 2019 roku firma Adobe odkryła, że 48% konsumentów  używa głosu do ogólnych wyszukiwań w Internecie.

Obecnie liczba ta jest prawdopodobnie jeszcze wyższa, a zgodnie z przewidywaniami, że inteligentne głośniki dotrą do ponad połowy populacji z tzw. krajów zachodnich do 2022 r. , popularność wyszukiwania głosowego wzrośnie.

Ponieważ ludzie wyszukują głosowo w języku naturalnym, jego rosnąca popularność jest niewątpliwie powodem, dla którego Google inwestuje w technologie takie jak RankBrain czy BERT

Technologie te są złożone, ale ich krótka wersja to:

  • RankBrain  i BERT  pomagają lepiej zrozumieć znaczenie zapytań wyszukiwania.
  • Graf wiedzy  pomaga zrozumieć relacje między jednostkami, takimi jak ludzie, miejsca i rzeczy.

Co z tym zrobić?

Chociaż technologie takie jak RankBrain, BERT i Graf wiedzy pomagają w wyszukiwaniu głosowym, nie ma sposobu na ich bezpośrednią „optymalizację”.

Istnieje jednak kilka prostych sposobów optymalizacji wyszukiwania głosowego :

  • Załóż  profil Google Moja Firma . Odpowiedzi na pytania bezpośrednio związane z Twoją firmą, takie jak wskazówki i godziny otwarcia, są zwykle pobierane z tego miejsca.
  • Upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybko.  Wyniki wyszukiwania głosowego ładują się o 52% szybciej niż przeciętna strona . Chociaż są to tylko dane korelacyjne, wiemy, że szybkość strony jest czynnikiem rankingowym  w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Uzyskaj więcej linków zwrotnych. Linki zwrotne pomagają w rankingach, a według tego badania Google jest bardziej skłonne do pobierania wyników wyszukiwania głosowego ze stron o wysokiej randze.
  • Dodaj znaczniki “schema”. Ma to kluczowe znaczenie, jeśli optymalizujesz określone typy treści, takie jak np. strony z przepisami.
  • Bądź zwięzły. Średni wynik wyszukiwania głosowego to 29 słów. Ponownie, są to dane korelacyjne, ale kto chce, aby ich asystent głosowy odpowiedział na krótkie pytanie długim opowiadaniem?
  • Odpowiadaj na pytania zadawane przez ludzi. Google nie może uszeregować Twojej strony pod kątem zapytania, jeśli nie zawiera odpowiedzi na nie.

Aby znaleźć pytania, które ludzie zadają, możesz użyć raportu Pytania w Eksploratorze słów kluczowych Ahrefs .

Oto najpopularniejsze pytania, które ludzie zadają na temat iPhone’a.

Jeśli nie jesteś jeszcze klientem Ahrefs, możesz wypróbować darmowy generator słów kluczowych , który daje do 50 sugestii.

Google chce uszeregować treści, które zapewniają pozytywne wrażenia użytkownika. Tak opisują w skrócie schemat działania wyszukiwarki:

Google już wykorzystuje w tym celu wskaźniki takie jak HTTPS , wyskakujące reklamy i  wersje mobilne , ale w maju 2021 r. Do zestawu zostaną dodane Core Web Vitals.

Co z tym zrobić?

Google użyje trzech wskaźników, aby zdecydować, czy Twoja strona przejdzie test Core Web Vitals:

  1. Largest Contentful Paint (LCPSzybkość ładowania największego elementu znajdującego się na pierwszym ekranie. Powinna wynosić 2,5 s lub mniej.
  2. Opóźnienie pierwszego wejścia (FID)  Jak długo Twoja strona reaguje na interakcję z użytkownikiem. Powinno wynosić 100 ms lub mniej.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS)  Jak dużo rzeczy zmienia swoje położenie się podczas ładowania strony. Powinien wynosić 0,1 lub mniej.

Aby sprawdzić te dane dla dowolnej strony, użyj Pagespeed Insights .

Aby zobaczyć wszystkie strony w swojej witrynie, które wymagają poprawy, skorzystaj z raportu Core Web Vitals w Google Search Console .

Jeśli którakolwiek z Twoich stron nie przejdzie testu Core Web Vitals, powinieneś pomyśleć o zmianach na swojej stronie www.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych od dawna jest ważna. Firma Google oficjalnie uczyniła go czynnikiem rankingowym w 2015 roku i przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych dla nowych witryn w lipcu 2019 roku.

Google definiuje  indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych jako „używanie mobilnej wersji treści do indeksowania i oceniania”. Obecnie 70%  witryn jest już indeksowanych z myślą o urządzeniach mobilnych, a Google planuje zmienić pozostałe witryny przed marcem 2021 r.

Co z tym zrobić?

Najpierw sprawdź, czy Google przełączył Twoją witrynę na indeksowanie mobilne. Możesz to zrobić w Google Search Console. Po prostu przejdź do Ustawienia  > Indeksowanie robota

Jeśli widzisz „Google Smartphone”, Google już zmienił Twoją witrynę.

Jeśli zmiana jeszcze się nie wydarzyła, upewnij się, że jesteś przygotowany.

Zwykle nie ma wiele do zrobienia, jeśli witryna jest responsywna. Jeśli jednak masz witrynę typu m-dot lub złożoną witrynę, upewnij się, że nie ma żadnych istotnych różnic między witryną na komputery a witryną mobilną.

Powinieneś także sprawdzić alternatywne reguły w pliku robots.txt, problemy z szybkością stron oraz spójną nawigację i wewnętrzne linki.

E-A-T oznacza fachowość, autorytatywność i wiarygodność. Google dużo o tym mówi w swoich Wytycznych dotyczących jakości wyszukiwania  (SQRG) – dokumencie używanym przez osoby oceniające jakość wyszukiwania do oceny jakości wyników wyszukiwania Google.

Wbrew temu, w co wierzy wielu ludzi, E-AT nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym .

Działa mniej więcej tak:

  1. Osoby oceniające jakość wyszukiwania przeprowadzane przez ludzi okresowo oceniają E-AT wyników wyszukiwania.
  2. Google wykorzystuje ich opinie do identyfikowania namacalnych sygnałów, które są zgodne z E ‑ AT.
  3. Google odpowiednio dostosowuje algorytmy wyszukiwania.

Wiceprezes Google ds. Wyszukiwania, Ben Gomes, ujął  to najlepiej:

Możesz zobaczyć wytyczne dla oceniających [które dużo mówią o E-AT] jako miejsce, w którym chcemy, aby znalazł się algorytm wyszukiwania. Nie mówią ci, w jaki sposób algorytm klasyfikuje wyniki, ale zasadniczo pokazują, co algorytm powinien robić.

Ben Gomes
Ben Gomes, Wiceprezes ds. Wyszukiwarki Google

Co z tym zrobić?

E-AT nie jest niczym nowym. Specjaliści SEO od jakiegoś czasu zachwycają się jego znaczeniem. Udoskonalanie i demonstrowanie E-AT może wydawać się skomplikowane, ale jest kilka rzeczy, które możesz zrobić:

  • Regularnie aktualizuj swoje treści.  Grupy SQRG Google mówią o tym w kontekście porad medycznych, ale prawdopodobnie dotyczy to również innych tematów.
  • Sprawdź fakty. Google mówi o znaczeniu dokładności faktów w kontekście poruszania tematów naukowych. Ale znowu, jest to prawdopodobnie ważne dla innych tematów. Przynajmniej linki do renomowanych źródeł są przydatne dla odwiedzających.
  • Trzymaj się tego, co wiesz i umiesz . Nikt nie może być ekspertem we wszystkim. Nie próbuj na siłę udoskonalać niektórych elementów. Często lepsze jest wrogiem dobrego.
  • Uzyskaj więcej recenzji. Google mówi, że niskie oceny świadczą o negatywnej reputacji.
  • Uzyskaj więcej linków i wzmianek Gary Ilyes z Google powiedział kiedyś,  że E-AT jest w dużej mierze oparty na linkach i wzmiankach w autorytatywnych witrynach.

Google Discover to spersonalizowany kanał mobilny prezentujący treści, które Cię interesują. Odbywa się to na podstawie danych o aktywności z produktów Google (wyszukiwarka, YouTube itp.), Danych o lokalizacji i tematów, które obserwujesz.

Nikt nie wie dokładnie, ile osób korzysta z Discover w 2021 roku, ale Google oficjalnie ogłosił 800 milionów użytkowników w 2018 roku – więc prawdopodobnie jest teraz znacznie więcej.

Co z tym zrobić?

Jeśli nie jesteś daleko w swoich działaniach SEO , prawdopodobnie nie warto spędzać zbyt wiele czasu na pogoni za kliknięciami z Google Discover. Jest jednak kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się.

  • Poznaj zasady dotyczące treści Discover Jeśli treść nie zostanie zindeksowana i nie spełnia tych wymagań, nie będzie wyświetlana w Google Discover.
  • Miej szybką, przyjazną dla urządzeń mobilnych witrynę.  Discover to kanał tylko na urządzenia mobilne, więc wrażenia użytkowników mobilnych są ważne.
  • Używaj atrakcyjnych tytułów Dokładnie opisz zawartość.
  • Publikuj treści na popularne tematy.  Albo wiecznie nierozstrzygnięte, albo po prostu modne.
  • Dołącz duże, atrakcyjne obrazy.  Google wyświetla jeden z nich w kanale Discover.
  • Zademonstruj E-AT .

Wszyscy wiedzą, że ranking w obrazach Google może kierować ruch na Twoją stronę.

Jednak wyszukiwanie obrazów nieustannie się rozwija, a wraz z tym jego potencjał.

Na przykład weź Google Lens . Wprowadzony w 2017 roku Obiektyw Google umożliwia „wyszukiwanie tego, co widzisz”. Po prostu skieruj aparat w smartfonie, a Google wyszuka podobne obrazy i produkty.

Co z tym zrobić?

Najlepsze praktyki w zakresie SEO obrazu tak naprawdę się nie zmieniły, ale stają się ważniejsze w miarę rozwoju wyszukiwania obrazów i wzrostu wykorzystania.

Na przykład wyniki wyszukiwania przy użyciu Obiektywu Google to obrazy. Jeśli ktoś skieruje swój smartfon na sprzedawany przez Ciebie produkt, w wynikach mogą pojawić się zdjęcia ze strony Twojego produktu. Jeśli zdecydują, że chcą go kupić, wystarczy, że klikną.

Google często pobiera również obrazy ze stron produktów podczas zwykłego wyszukiwania grafiki – nawet w przypadku wyszukiwań informacyjnych.

Na przykład wyszukaj „suknia ślubna z odpinaną spódnicą”. Biorąc pod uwagę, że na górze SERP znajduje się pakiet obrazów, a wszystkie najważniejsze strony to listy, jasne jest, że jest to przede wszystkim wyszukiwanie informacyjne, w którym użytkownicy szukają inspiracji.

Jeśli jednak klikniesz na wyniki w postaci obrazów, zobaczysz mnóstwo obrazów ze stron produktów.

Dzięki zastosowaniu najlepszych praktyk w zakresie pozycjonowania obrazów, takich jak opisowe nazwy plików, tekst alternatywny i znaczniki schematu produktu , strony te mogą zajmować pozycję w wynikach wyszukiwania obrazów dla takich zapytań.

Zamiar wyszukiwania odnosi się do przyczyny wyszukiwania. Czy ludzie chcą coś kupić, dowiedzieć się czegoś lub znaleźć określoną witrynę?

Na przykład osoba wpisująca „kup iPhone’a 12” w Google jest w trybie kupowania, podczas gdy osoba wpisująca „jak zresetować iPhone’a” jest w trybie szukania wiedzy, jak coś zrobić.

Google opisuje  zrozumienie intencji zapytań jako „krytyczny aspekt wyszukiwania” i nadal intensywnie inwestuje w technologie, które w tym pomagają, takie jak RankBrain, BERT i Graf wiedzy. Omówiliśmy je już w sekcji dotyczącej wyszukiwania głosowego, ale pomagają też w zwykłym wyszukiwaniu.

Co z tym zrobić?

Upewnij się, że treść jest zgodna z celem wyszukiwania. Jeśli tego nie zrobisz, Twoje szanse na awans są praktycznie zerowe.

Końcowe przemyślenia

Wiedza o tym, dokąd zmierza cały proces wyszukiwania i jego wyników w Google, jest ważna. Pomaga zrozumieć ogólny obraz i zoptymalizować w perspektywie długoterminowej swoje strony www. Jeśli będziemy działać zgodnie z wszelkimi zasadami i brać pod uwagę panujące trendy, już niebawem zauważymy pozytywne efekty naszych działań.

Kategorie
Inne Strony www

WordPress napędza już 40% wszystkich stron internetowych w sieci!

Warto zauważyć ciągły rozwój WordPressa. Jeszcze niedawno  obserwowaliśmy, jak przekroczył 30% udziału w rynku (było to 29,2% 1 stycznia 2018 r.), tak przynajmniej wynika z badania W3Techs . Teraz wszechstronny system zarządzania treścią (CMS) osiągnął aż 40%! I nic nie wskazuje na to, aby trend miał się zmienić.

Chociaż na rynku istnieje szeroki wachlarz opcji CMS, WordPress nadal przyćmiewa konkurencję. W chwili pisania tego tekstu Shopify zajmuje drugie miejsce z udziałem 3,3%. Od 1 stycznia 2020 r. Do 15 lutego 2021 r. wykorzystanie WordPressa wzrosło o 3,7%. Nawet gdy niektórzy konkurenci rosną, WordPress robi to w jeszcze bardziej spektakularny sposób.

To spore osiągnięcie – i takie, które rodzi kilka kluczowych pytań. W jaki sposób WordPress zdobył tak ogromny udział w rynku? A co musi zrobić, aby utrzymać swoją dominację?

Postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Pamiętaj jednak, że to nasza subiektywna ocena. Jesteśmy tylko jedną z firm, która korzysta z WordPressa w swoich projektach. Być może inni, a nawet sami twórcy WordPressa będą mieli całkiem inną optykę. Nie mniej, chcemy się podzielić naszymi wnioskami.

Ludzie chcą sprawdzonych narzędzi i technologii

Nie jest tajemnicą, że świat technologii online uległ monopolizacji. Google ma ogromną władzę wśród wyszukiwarek i reklam online, a także rządzi rynkiem przeglądarek. Facebook wymienia się naszymi danymi osobowymi, tak jak dzieci wymieniają się Pokemonami. Niemniej, nie uciekniemy od używania tych narzędzi. Są po prostu już zbyt bardzo powszechne.

Tworzenie stron internetowych obrało podobny kurs. Zwykle szukamy sprawdzonych narzędzi, które są nam zarówno niezawodne, jak i znane. WordPress w świetny sposób wypełnia tę przestrzeń.

Na początku XXI wieku eksperymentowanie z jeszcze nieprzetestowanym na większą skalę systemem CMS w projektach klientów mogło być dopuszczalne. Rynek wciąż szukał odpowiedniego narzędzia. Takiego, które oferowało pewną miarę stabilności i był wystarczająco elastyczny, aby można go było dostosować do swoich potrzeb.

WordPress to jedyny CMS, który sprawdził się na tak dużą skalę i przez tak długi czas. Możemy na nim zbudować wszystko: od prostej strony firmowej po sklep online czy witrynę dużej korporacji. Niestandardowe rozwiązania możemy wprowadzać za pomocą miliona wtyczek, a także motywów.

Wielu z nas, którzy zaczynali od jednej witryny WordPress, wraca do niej wielokrotnie. Przez lata usługa rozwinęła się to od indywidualnych użytkowników do dużych firm i dostawców usług hostingowych .

Ten CMS znajdziemy niemal wszędzie. Dlaczego? Ponieważ ludzie mu ufają. Uważam, że doprowadziło to zarówno projektantów, jak i właścicieli witryn do trzymania się WordPressa na coraz większą skalę z roku na rok.

Społeczność

Aby projekt open source urósł do rozmiarów WordPressa, wokół niego musi istnieć aktywna i ciągle rozwijająca się społeczność. Ludzie muszą chcieć w niej uczestniczyć; poświęcając swój czas i dzieląc się wiedzą.

WordPress ma bardzo aktywną i oddaną społeczność. Niezależnie od tego, czy są to osoby, którzy tworzą i utrzymują podstawowe oprogramowanie, czy zwykli użytkownicy – nie brakuje tych, którzy chętnie pomogą.

To fascynujące, że WordPress był w stanie zbudować i utrzymać tak wysoki poziom uczestnictwa. Chociaż na drodze z pewnością były wyboje, nadal wydaje się, że jest dużo entuzjazmu wśród uczestników forum. Sama społeczność to w mojej opinii połowa sukcesu.

Oczywiście możliwość zarabiania na oprogramowaniu przyciąga wielu przedsiębiorców. Ale na poziomie podstawowym jest to kultura dzielenia się z korzyścią dla ogółu.

Poprzez wymianę kodu, wskazówki i przyjacielską rozmowę budowane są relacje. Raz nawiązane relacje dają nam powód do dalszego zaangażowania. Oprogramowanie jest świetne, ale nie mogłoby się tak dobrze rozwijać bez tej ludzkiej cząstki.

Jak WordPress może pozostać na topie?

WordPress to gigant i zapracował sobie na to miano przez niemal dwie dekady działalności. Tym samym można bez wahania zestawiać go w jednej linii z innymi gigantami nowych technologii jak właśnie Google czy Facebook.

Ale jego ciągła dominacja nie jest wcale oczywista. WordPress ma swoje słabości i wady – jak w sumie wszystko.

co więc zrobić, by WordPress nie stracił swoich zwolenników i pozostał na czele listy CMS’ów jeszcze przez długie, długie lata?

Kontynuacja wprowadzania innowacji

Trzeba przyznać w tym momencie Mattowi Mullenwegowi, jak i innym zarządzającym WP, że w tym temacie nie próżnują. Nie zdejmowali nogi z pedału gazu, jeśli chodzi o innowacje. Zamiast spocząć na laurach, podjęto duży wysiłek, aby WordPress był ulepszany i ewoluował w stronę jak najlepszego narzędzia, dostosowanego do współczesnych standardów.

Najlepszym przykładem jest edytor bloków Gutenberga. Podczas jego rozwoju społeczność narzekała, jak się okazało, był to milowy krok, w celu dotrzymania kroku mniejszym, ale ciągle rozwijającym się konkurentom.

Myślę, że strategia się opłaciła. Nowe funkcje, takie jak pełna edycja witryny (FSE) i zgodność z konfiguracjami Headless zdecydowanie sprawiły, że WordPress idzie z duchem czasu.

Informuj i angażuj społeczność

Nowe funkcje zawsze będą niosły za sobą jakieś błędy. To jedna z głównych lekcji płynących z doświadczenia Gutenberga.

Nie mówię o tym, aby wszyscy byli szczęśliwi. W społeczności tej wielkości jest to praktycznie niemożliwe. Każda podjęta decyzja wprowadzi w niezadowolenie część użytkowników.

Jednak każda wprowadzana zmiana powinna być ogłaszana wszem i wobec w jakimś jednym, powszechnie dostępnym źródle. Nie każdy przeszukuje tysiące blogów o WP i może zdziwić się po kolejnej aktualizacji oprogramowania. WordPress powinien postawić w tym przypadku na transparentność i dostępność do najnowszych informacji.

Nie podnoś bariery wejścia zbyt wysoko dla programistów

Społeczność deweloperów wzbudziła wiele obaw, gdy ogłoszono, że Gutenberg zamierza intensywnie wykorzystywać React . Tym, którzy byli przyzwyczajeni do pracy głównie z PHP, powiedziano, że nie będzie to duża część nowego edytora.

Warto zauważyć, że WordPress wypłynął na tak szerokie wody dzięki dość prostemu panelowi i wielu dostępnym opcjom. Dla wielu, WordPress był pierwszym miejscem, w którym spotkali się z PHP i Mysql na obszarze całej witryny i w ten sposób pracowali w oparciu o te technologie.

Poprzez wprowadzenie bardziej złożonego języka programowania, WP mógłby stracić uznanie wśród tradycjonalistów, a także początkujących Webmasterów. Dlatego też, każdy tego typu krok musi być głęboko przemyślany i wprowadzony “z głową”.

WordPress: niezwykła wspinaczka na szczyt

W chwili pisania tego tekstu istnieje ponad 50 CMS z co najmniej 0,1% udziałem w rynku. Wciąż wykorzystuje się dziesiątki innych w jeszcze mniejszej liczbie.

Osiągnięcie 40% na tak ogromnym rynku robi wrażenie. W przypadku WordPressa i doświadczonej firmy jak nasza, naprawdę fajnie było patrzeć, jak oprogramowanie przechodzi z małego projektu open source do czegoś większego, niż wielu z nas mogłaby sobie wyobrazić.

Na tym etapie pozostaje tylko pogratulować twórcom i trzymać kciuki za rozwój oprogramowania, na czym tak naprawdę skorzystamy wszyscy 🙂

Kategorie
Inne Strony www

12 najlepszych motywów do WordPressa na 2021 rok + efektowne zastosowania

Jeśli zajmujesz się tworzeniem stron www z pewnością znasz już WordPressa i jego niesamowite zastosowania. Z pewnością również spotkałeś się już z szeregiem motywów, zarówno płatnych jak i darmowych.

Jaki motyw do WordPressa wybrać w 2021 roku?

Najlepsze motywy WordPress zazwyczaj przynoszą zarówno zalety, jak i ograniczenia. W konsekwencji projektant stron internetowych staje przed zadaniem znalezienia motywu, który maksymalizuje zalety przy jednoczesnym zminimalizowaniem wad i ograniczeń.

Znalezienie „najlepszego motywu WP” wśród dużej liczby obecnie dostępnych na rynku może być trudnym zadaniem.

Na szczęście nie musisz spędzać godzin na przeglądaniu i ocenie długiej listy potencjalnych kandydatów. Ta kolekcja 12 najlepszych motywów WordPress powinna ułatwić znalezienie takiego, który pomoże Ci pracować w tym 2021 roku z uśmiechem na twarzy 🙂

  1. Be Theme

Dzięki ponad 40 podstawowym funkcjom projektowym, które obejmują wybór ponad 600 gotowych stron internetowych, BeTheme z łatwością kwalifikuje się jako największy uniwersalny motyw WordPress z wszystkich podanych w tym zestawieniu. Ponadto ponad 200 000 transakcji sprzedaży świadczy o jego popularności i użyteczności.

Każda z podstawowych funkcji zapewnia projektantowi stron internetowych ważne funkcje, bez których trudno wyobrazić sobie współczesną stronę www. Nie jesteśmy w stanie wymienić ich wszystkich, ale postaramy się wymienić najważniejsze:

  • BeTheme’s Muffin Builder to potężny kreator stron, który w połączeniu z innymi podstawowymi funkcjami sprawia, że ​​tworzenie strony internetowej jest szybkie, łatwe i nie ma konieczności kodowania.
  • Panel administracyjny i generator shortcodów zapewniają użytkownikom wszystkie opcje i elastyczność, co sprawia, że bardzo szybko możemy naszą wyobraźnię przenieść
  • Ponad 600 gotowych, konfigurowalnych stron internetowych BeTheme umożliwia szybkie rozpoczęcie praktycznie każdego projektu. Te profesjonalnie wykonane pomoce projektowe obejmują 30 sektorów biznesowych, szeroką gamę małych nisz biznesowych i główne typy witryn internetowych.
  1. Total Theme

Total został zaprojektowany z myślą o perfekcji, ale autorowi udało się stworzyć szybki, przyjazny i niezwykle elastyczny motyw WordPress.

  • Mnogość przydatnych funkcji Total nie spowolni Twojej strony. Możesz wyłączyć każdą funkcję, z którą nie będziesz pracować.
  • Funkcja dynamicznego szablonu Total zapewnia elastyczność dostosowywania układu dokładnie w taki sposób, jak sobie to zaplanujesz.
  • Moduł dostosowywania motywu umożliwia zmianę czcionek, kolorów, szerokości kolumn lub szerokości sekcji, gdy zajdzie taka potrzeba.
  • Total zawiera narzędzie do tworzenia stron WPBakery, wiele gotowych wersji demonstracyjnych i modułów do tworzenia stron.
  • Total jest przyjazny dla wtyczek WooCommerce i WordPress.
  1. Motyw Avada

Avada wyróżnia się z wielu powodów, a jednym z nich jest sprzedaż. Ten motyw WordPress jest najlepiej sprzedającym się motywem wszechczasów na rynku. Zaufało mu ponad 450 000 użytkowników, co wiele mówi o jego użyteczności i zaletach.

Już samo to może Cię przekonać, że byłby to „najlepszy” motyw dla Ciebie, ale spójrzmy nieco głębiej, co oferuje nam ten właśnie motyw.

  • Przenośne wersje demonstracyjne firmy Avada za jednym kliknięciem, gotowe strony internetowe i elementy projektu dają projektantom stron internetowych mnóstwo możliwości;
  • Narzędzie Fusion Builder typu „przeciągnij i upuść” oraz opcje motywów Fusion i opcje strony Fusion umożliwiają użytkownikom tworzenie złożonych witryn bez kodowania;
  • Darmowe dożywotnie aktualizacje zapewniają, że Avada będzie nadal się ulepszać, a 5-gwiazdkowe wsparcie jest dostępne w każdym momencie.

Avada umożliwia projektowanie tego, co chcesz i tak, jak chcesz.

  1. Motyw Rey

Lekkie, i estetyczne integracje WooCommerce i Elementor oraz atrakcyjne wizualne elementy projektu sprawiają, że Rey jest jednym z najbardziej innowacyjnych motywów WordPress na rynku.

Funkcje Rey:

  • Wybór specjalistycznych narzędzi WooCommerce
  • Biblioteka profesjonalnie zaprojektowanych szablonów
  • Łatwa konfiguracja i wysoka wydajność
  • Wbudowana obsługa formatu SVG

Rey jest przyjazny dla SEO i dla programistów.

  1. TheGem – kreatywny, wielofunkcyjny, wysokowydajny motyw WordPress

TheGem to najlepiej sprzedający się motyw na ThemeForest, co nie jest zaskakujące, ponieważ mnogość funkcji doprowadziła do tego, że nazywa się go jednym z najłatwiej konfigurowalnych motywów WordPress.

  • Motyw TheGem WP zawiera ponad 400 gotowych witryn internetowych oraz szablonów premium z elastycznymi opcjami dostosowywania
  • Dostępny dla kreatorów stron Elementor i WPBakery
  • Z rozszerzonymi narzędziami i funkcjami WooCommerce dla najlepszych zakupów online
  • W pakiecie znajduje się również duży wybór bloków TheGem (wstępnie zaprojektowanych sekcji stron internetowych)

TheGem ma 5 gwiazdek i cieszy się zaufaniem ponad 50 000 klientów.

  1. Uncode – Creative Multiuse & WooCommerce WordPress Theme

Uncode to popularny, wielofunkcyjny motyw doskonały do ​​pokazania swoich usług poprzez obrazy i filmy, idealny dla artystów i innych twórców, agencji i firm.

  • Uncode to bestseller ThemeForest z ponad 80 000 sprzedaży
  • Uncode zawiera unikalny WooCommerce Custom Builder, który zapewnia użytkownikom witryny dużą frajdę i łatwość zakupów online
  1. Kalium – Profesjonalny motyw do wielu zastosowań

Ten najlepiej sprzedający się, wysoko oceniany motyw premium jest odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników WordPress.

  • Kalium oferuje duży wybór profesjonalnie zaprojektowanych wersji demonstracyjnych i elementów projektu, które można łatwo zaimportować i natychmiast wykorzystać
  • Obsługiwane są wszystkie popularne wtyczki WordPress. Slider Revolution, WPBakery, Elementor, WooCommerce i inne wtyczki są wliczone w cenę.

Kalium jest responsywny, przyjazny dla SEO i zgodny z RODO.

  1. KnowAll

Jeśli spędzasz zbyt dużo czasu na odpowiadaniu na powtarzające się pytania mailowe, a klienci uważają, że strona FAQ w Twojej witrynie wcale nie odpowiada na większść z nich, może to być czas na zainwestowanie w KnowAll.

KnowAll:

  • Zapewnia klientom natychmiastowe odpowiedzi 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Zawiera szczegółowe odpowiedzi, w tym sugestie dotyczące powiązanych treści
  • Pomaga klientom w formułowaniu pytań dzięki możliwości wyszukiwania

Klienci pokochają to, co robi KnowAll, a Twoja firma na tym skorzysta.

  1. Pofo – Creative Portfolio, Blog i motyw WordPress dla eCommerce

Pofo jest idealny do użytku przez agencje kreatywne i reklamowe oraz do tworzenia portfolio, blogów i witryn eCommerce.

  • Pofo jest niezwykle elastyczny, niesamowicie szybki i zoptymalizowany pod kątem SEO
  • Wtyczki WPBakery i Revolution Slider są dołączone wraz z ponad 150 gotowymi elementami i dużym wyborem stron domowych i demonstracyjnych
  • Szczegółowa dokumentacja jest dostępna online

Użytkownicy mogą liczyć na wyjątkowe wsparcie.

  1. Hongo – nowoczesny i uniwersalny motyw WordPress WooCommerce

Ten nowoczesny, uniwersalny motyw z modnymi wersjami demonstracyjnymi, szablonami i kreatywnymi elementami projektowymi jest dobrym wyborem dla firmowych witryn internetowych, właścicieli sklepów eCommerce i blogerów.

  • Funkcje Hongo po jego zakupie obejmują wtyczki premium i niestandardowe skróty WPBakery
  • Narzędzie strony produktów obejmują szybki podgląd, porównanie, listy życzeń, filtry, tryb katalogu i inne

Hongo jest dobrze udokumentowane i oferuje najwyższej klasy wsparcie dla klientów i użytkowników.

  1. XStore – najbardziej kompletny i konfigurowalny motyw WooCommerce

Motyw XStore koncentruje się przede wszystkim na sklepach online opartych na WooCommerce. W związku z tym należy go polecić, jeśli hcesz rozpocząć sprzedaż w Internecie.

  • Kluczową cechą jest wybór ponad 100 sklepów typu go-to-go
  • Pakiet zawiera również wbudowany WooCommerce Email Builder, pełny sklep Ajax, narzędzie do tworzenia stron pojedynczego produktu oraz wtyczki premium o wartości ponad 500 USD

Opracowany przez autora 8Theme Elite Power, XStore ma ponad 20000 sprzedaży.

  1. Typer – niesamowity motyw z funkcjami publikacji wielu autorów

Typer może przekształcić witrynę blogu w zaawansowaną platformę dla wielu autorów. Publikowanie front-end, zakładki do artykułów oraz wyszukiwanie i rekomendacje podobnych artykułów to jedne z wielu funkcji Typera.

  • Typer jest kompatybilny z Elementor i Gutenberg
  • Piękne profile użytkowników i wiele układów artykułów upiększą Twoją witrynę
  • Funkcje obejmują kanał aktywności i podsumowanie tygodniowe

Typer został opracowany przez i Elite Author i cieszy się pięciogwiazdkową oceną użytkowników..

Podsumowanie

Każdy wybór z powyższej listy świetnych motywów WordPress powinien zapewnić Ci odpowiedź na wyzwania, jakie twórcom stron internetowych niesie nowy, 2021 rok.

Ponieważ każdy z tych motywów WordPress zawiera najnowsze trendy w projektowaniu stron www, z pewnością znajdziesz coś dla siebie, niezależnie od tego, czy Twój projekt przeznaczony będzie do użytku osobistego, czy dla podmiotu korporacyjnego.