Projektowanie stron internetowych SEO to sposób na projektowanie i tworzenie stron internetowych tak, aby były przyjazne dla wyszukiwarek. Stworzenie witryny przyjaznej SEO oznacza, że Google i inne wyszukiwarki mogą sprawnie indeksować każdą stronę w witrynie, skutecznie interpretować treść i indeksować ją w swojej bazie danych. Po zindeksowaniu mogą wyświetlać użytkownikom najtrafniejsze i najbardziej wartościowe strony internetowe na podstawie wyszukiwanych przez nich tematów. Im lepsze strategie SEO i im bardziej zespół SEO jest zintegrowany z procesem projektowania stron internetowych , tym większa szansa na indeksację i ranking na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Ponieważ spośród miliardów ludzi, którzy codziennie korzystają z wyszukiwarek, mniej niż 5% przechodzi przez pierwszą stronę Google SERPS , ważne jest, aby zaprojektować i opracować witrynę przyjazną SEO, aby zwiększyć ruch organiczny i uzyskać rankingi na pierwszej stronie w Google.
W społeczności Google SEO krąży żart, który brzmi: „Gdzie jest najlepsze miejsce do ukrycia martwego ciała? Na drugiej stronie wyników wyszukiwania.”
Poniżej znajduje się podstawowy zarys, który pomoże Ci w optymalizacji nowej witryny pod kątem wyszukiwarek. Istnieją dwie główne części strategii projektowania stron internetowych Google SEO: optymalizacja na stronie i optymalizacja poza stroną – onsite i offsite.
Projektowanie stron internetowych SEO, część 1: Optymalizacja na stronie przyjazna SEO
Optymalizacja na stronie obejmuje strategie SEO, które są kontrolowane przez właściciela witryny. Strategie te odgrywają kluczową rolę w sposobie, w jaki wyszukiwarki indeksują i rozumieją Twoje treści.
Strategie optymalizacji na stronie:
- Przeprowadzanie badań słów kluczowych, dobieranie właściwych słów kluczowych i tematów oraz wykorzystywanie ich w odpowiednich miejscach na stronie
- Prawidłowe używanie tagów tytułu, tagów nagłówka, tagów alt obrazu i tagu meta opisu
- Tworzenie struktury adresów URL zoptymalizowanej pod kątem użytkowników i wyszukiwarek
- Stworzenie wewnętrznej struktury linków, nawigacji i architektury informacji, które pomagają wyszukiwarkom w efektywnym i wydajnym indeksowaniu witryny oraz są zgodne z oczekiwaniami użytkownika
- Tworzenie świetnych treści, które można wykorzystać do zdobywania linków przychodzących podczas strategii optymalizacji poza stroną
- Korzystanie z wielu rodzajów treści, takich jak obrazy, filmy, listy i tekst
- Tworzenie responsywnego projektu strony internetowej, który zapewnia wspaniałe wrażenia użytkownika na różnych urządzeniach
- Zaprojektowanie strony internetowej, która jest atrakcyjna wizualnie, reprezentuje Twoją markę i ma spójny wygląd
Projektowanie stron internetowych SEO, część 2: Optymalizacja poza stroną przyjazna SEO
Optymalizacja poza stroną odnosi się do zarządzania realizacją działań marketingowych i wzmocnienia strony internetowej. Takie zarządzanie skutkuje zdobywaniem linków i wzmianek w mediach społecznościowych, które mogą zwiększyć autorytet Twojej witryny, powodując wzrost rankingów SEO i ruchu.
Techniki poza stroną obejmują:
- Analizowanie konkurencji, aby lepiej zrozumieć, jakich strategii używają do pozycjonowania w wynikach wyszukiwania
- Używanie tekstów zewnętrznych bogatych w słowa kluczowe w linkach przychodzących
- Pozyskiwanie linków przychodzących ze stron internetowych, które są uznawane przez wyszukiwarki za autorytatywne
- Pozyskiwanie linków do treści znajdujących się głęboko w Twojej witrynie
Pozycjonowanie stron internetowych White Hat i Black Hat
Techniki SEO można podzielić na kategorie: techniki white hat, które są akceptowane przez wyszukiwarki i są rekomendowanymi sposobami na poprawę rankingu oraz techniki black hat, czyli te, które są zwodnicze i skutkują karą Google lub zablokowaniem przez wyszukiwarki .
Techniki white hat
Wymienione wcześniej strategie są uważane za White Hat i dodają wartość do SEO witryny, zapewniają doskonałe wrażenia z projektowania witryn i mogą zwiększyć rankingi, ruch i sprzedaż z Google i innych wyszukiwarek.
Techniki black hat
Te techniki Black Hat były używane w przeszłości, aby szybko osiągnąć wysokie rankingi. Jednak wyszukiwarki zaktualizowały swoje algorytmy w celu wykrywania takich technik i stale wykorzystują sztuczną inteligencję, aby odkryć dodatkowe techniki spamowe mające na celu manipulowanie SERP.
- Wymiana linków
- Kupowanie linków
- Sprzedawanie linków
- Ukryte treści i linki
- Spamowanie słów kluczowych
- Upychanie słów kluczowych
- Maskowanie
- Korzystanie z pressel pages
- Ukrywanie linków na swojej stronie
Usługi SEO w zakresie projektowania stron internetowych wykonane poprawnie
Gdy SEO jest wykonywane prawidłowo i wbudowane jest w proces projektowania stron internetowych, usługi SEO dodadzą wartości do doświadczenia witryny, czyniąc witrynę przyjazną dla wyszukiwarek, zapewniając lepsze wrażenia użytkownika i znacznie pomagając firmom osiągnąć ich cele marketingowe online. Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu profesjonalnego projektu strony internetowej przyjaznej SEO , przeprojektowaniu lub całkowitym przebudowie, skontaktuj się z nami, z pewnością pomożemy.