i

t

a

g

e

n

c

j

a

Porady, jak sprawić, by Twoja strona kontaktu konwertowała

Porady, jak sprawić, by Twoja strona kontaktu konwertowała

Rzuć okiem na statystyki. Są szanse, że Twoja strona kontaktowa jest jedną z najczęściej odwiedzanych w naszej witrynie.

Odwiedzający będą szukać strony kontaktowej, aby uzyskać dodatkowe informacje o Tobie lub firmie, znaleźć Twoją lokalizację lub skontaktować się z nami.

Teraz zła wiadomość. To często zaniedbywana część projektu strony internetowej. Zbyt wiele witryn nie zajmuje się stroną kontaktową, co powoduje utratę różnorakich możliwości i konwersji.

Nie przejmuj się, mamy wskazówki, jak temu zaradzić.

1. Zachęć do reakcji

Najlepsze strony kontaktowe są przyjazne i zachęcające. Chcesz, aby użytkownicy angażowali się i znajdowali właściwy sposób skontaktowania się z Tobą, ułatw im to!

Używaj języka, który zachęca do kontaktu w celu zadawania pytań, informacji lub wsparcia. Pomóż użytkownikom skontaktować się z odpowiednią osobą lub działem, jeśli Twoja firma udostępnia więcej możliwości.

Elementy projektu, które zachęcają do zaangażowania, obejmują przyjazny język czy używanie pytań. Zaangażuj lekkie obrazy i dużo wolnego miejsca wokół elementów.

Pamiętaj, aby wyłączyć wyskakujące okienka zorientowane na sprzedaż również na stronach kontaktowych. Użytkownicy nie lubią wywierania na nich presji.

2. Dodaj osobisty charakter

Od witryn z portfolio, które zawierają zdjęcie projektanta, po przedstawienia marki, strona kontaktowa jest idealnym miejscem na nadanie osobistego charakteru. Ta dodatkowa porcja poczucia bliskości z firmą powraca również do poprzednich wskazówek i przyczynia się do zachęcania użytkowników do kontaktu.

3. Uwzględnij wszystkie punkty kontaktowe

Uwzględnij wszystkie dostępne opcje i możliwości kontaktu na swojej stronie kontaktowej.

Nie wymieniaj opcji, których nie monitorujesz lub na które nie zwracasz uwagi. Kiedy odwiedzający witrynę kontaktuje się za pomocą numeru telefonu, adresu e-mail lub formularza, powinna to być najszybsza, najbardziej bezpośrednia i skuteczna dostępna linia komunikacji.

Potwierdzaj otrzymywane wiadomości z informacją, kiedy spodziewać się odpowiedzi.

Opcje punktów kontaktowych mogą obejmować:

  • Adres, dołącz link do mapy lub wizualizacji fizycznych lokalizacji, które ludzie mogą odwiedzać
  • Telefon, dołącz kliknięcie lub dotknij, aby zadzwonić
  • Tekst, dołącz kliknięcie lub dotknij, aby napisać
  • E-mail, podaj bezpośredni link
  • Linki do mediów społecznościowych
  • Czat
  • Formularz kontaktowy
  • Godziny otwarcia, w stosownych przypadkach

4. Zachowaj spójność projektu

Projekt strony kontaktowej powinien wyglądać i przypominać pozostałą część witryny.

Używaj tych samych czcionek, kolorów i stylów, a także elementów wizualnych.

Chcesz mieć pewność, że odwiedzający, którzy znajdą stronę kontaktową, nadal wiedzą, na której stronie się znajdują i czują, że są we właściwym miejscu.

Oznacz stronę kontaktową jako „Kontakt” lub użyj innego podobnego słowa wprost kojarzącą się z możliwością kontaktu.

5. Unikaj zaśmiecania strony

Jest tylko jedna rzecz, której szukają odwiedzający na stronie kontaktowej – jak się z Tobą skontaktować. Więc nie komplikuj zbytnio rzeczy i nie obarczaj strony zbyt dużą ilością informacji.

Jeśli możesz, trzymaj wszystko na górze strony, bez konieczności przewijania lub szukania informacji. (W przypadku ograniczonych informacji kontaktowych i formularzy idealny może być układ jednokolumnowy).

Postaraj się, aby użytkownicy mogli z łatwością wypełnić cały formularz kontaktowy na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych bez konieczności wprowadzania zbyt wielu informacji. Nie chcesz też, aby rozpraszały ich inne elementy na ekranie.

Wybierz najbardziej przejrzysty projekt, jaki jest tylko możliwy.

6. Dołącz wezwanie do działania

Wyraźne i bezpośrednie przyciski i wezwania do działania na stronie kontaktowej to bardzo dobra praktyka.

Chcesz, aby ludzie się z Tobą kontaktowali w konkretny sposób? Ułatw sobie to dzięki opcji, którą można kliknąć. Zaprojektuj preferowaną opcję za pomocą przycisku, który jest większy lub bardziej kolorowy niż inne, aby przyciągnąć użytkowników do tej właśnie opcji.

7. Uczyń złożone strony kontaktowe tak prostymi, jak to tylko możliwe

Czasami będziesz posiadać dość złożoną stronę kontaktową. Dotyczy to w szczególności większych firm, zwłaszcza jeśli mają wiele punktów kontaktowych lub lokalizacji, a także różnorakich działów.

Twoim celem jest uczynienie ich tak przyjaznymi wizualnie i zorganizowanymi, jak to tylko możliwe, z opcjami, które są łatwe w nawigacji i zrozumiałe..

W przypadku złożonych stron kontaktowych nie zapominaj, że możesz odsyłać do innych części witryny, aby pomóc odpowiedzieć na pytania, takie jak baza wiedzy, strona często zadawanych pytań lub centrum pomocy.

8. Dołącz przypomnienie

Strona kontaktowa może być dobrym miejscem do przypomnienia o sobie, Twojej firmie lub organizacji. Dołącz deklarację misji lub wizualizację na stronie kontaktowej, która dotrze do użytkownika,  się z tobą skontaktuje.

Jeśli masz portfolio lub indywidualną stronę internetową, taką jak blog, może to być również dobre miejsce na umieszczenie zdjęcia, jako przypomnienia, że ​​jesteś prawdziwą osobą, a nie tylko stroną internetową.

Może to stworzyć lepszy kontakt z użytkownikami, którzy będą mieli pewność, że mają kontakt z ludźmi a nie botami.

9. Jak najlepiej wykorzystać „białą przestrzeń”

Białe przestrzenie nie muszą być białe, aby były skuteczne.

Uwzględnij dużo pustych miejsc na stronach kontaktowych, aby skupić się na nawiązaniu kontaktu i metodach jego wykonania.

10. Nie ograniczaj kontaktu do jednej strony

Informacje kontaktowe mogą znajdować się w wielu lokalizacjach i na wielu stronach w całym projekcie witryny internetowej.

Najłatwiej to zrobić, dodając linki do strony kontaktowej w nawigacji głównej lub dodatkowej oraz w stopce. W ten sposób, bez względu na to, gdzie użytkownik znajduje się w witrynie lub dokąd prowadzi go podróż, w razie potrzeby może znaleźć sposób, by się z nim skontaktować.

Ten prosty krok może pomóc dłużej zatrzymać więcej osób w Twojej witrynie, zwiększając zaangażowanie i liczbę konwersji.

Wniosek

Jedną z rzeczy, które ma każda dobra strona internetowa, jest znakomita strona kontaktowa. Strony kontaktowe mogą pomóc użytkownikom znaleźć Cię i lepiej połączyć się z Twoją firmą, produktem lub usługą.

Strony kontaktowe należą do najczęściej odwiedzanych w witrynach ze wszystkich branż. Upewnij się, że zaprojektowałeś świetną stronę kontaktową, aby utrzymać zainteresowanie odwiedzających.

 

Przeczytaj także

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach biznesowych?
Jak stworzyć stronę przyjazną dla Google?
Tylko jeden nagłówek H1 na stronie? Niekoniecznie!
Na co zwrócić uwagę tworząc stronę wizytówkę dla swojej firmy?
Najlepsze alternatywy dla WordPressa
Jaką domenę wybrać dla swojej strony? Obalamy 7 mitów na temat domen
Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?
Zbliża się duża aktualizacja Google. Core Web Vitals będzie czynnikiem rankingowym.
11 najważniejszych wtyczek WordPress pod kątem bezpieczeństwa
Czy warto skorzystać z wizytówki Google Moja Firma i czy jest ona płatna?
Jak szybko wdrożyć Bootstrapa w swoich projektach?
Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku

POPROŚ O WYCENĘ