Trendy w pozycjonowaniu SEO 2021

8 trendów w SEO i pozycjonowaniu, które będą królować w 2021 roku

Wszyscy wiedzą, że SEO to szybko rozwijająca się branża. Google nieustannie wprowadza nowe technologie i aktualizuje stare, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, co za tym idzie zmusza nas do podejmowania ciągłych działań.

W przeszłości niektóre z tych aktualizacji znacznie zmieniły całą branżę SEO. Wygląda jednak na to, że w 2021 r. sytuacja będzie bardziej stablina. Bardziej prawdopodobne jest, że istniejące trendy będą się utrzymywać, a Google będzie nadal udoskonalać, a nie rewolucjonizować swoje SERPY/

Biorąc pod uwagę tę prognozę, oto kilka trendów SEO, o których należy pamiętać w 2021 roku:

W latach 2016-2019 liczba wyszukiwań bez kliknięć wzrosła z 43,9% do 49% .

Trudno się temu dziwić. Google odpowiada na coraz więcej zapytań w funkcjach SERP i nie ma potrzeby klikania w linki, gdy odpowiedź wyskakuje nam automatycznie na stronie wyników, jak poniżej.

W przyszłości liczba wyszukiwań bez kliknięć będzie rosła wraz z ulepszaniem algorytmów Google w zakresie pobierania ze stron internetowych tylko polecanych fragmentów.

Co z tym zrobić?

Nic, co możesz zrobić, nie zmieni odsetka wyszukiwań bez kliknięć, ale należy o tym pamiętać podczas analizy słów kluczowych. Jeśli rozważasz słowo kluczowe, a większość wyszukiwań nie generuje żadnych kliknięć, to lpiej skupić się na innej frazie.

Na przykład, jeśli w Eksploratorze słów kluczowych Ahrefs sprawdzimy rozkład kliknięć pod kątem „co oznacza seo” , szacunkowo 71% wyszukiwań kończy się brakiem kliknięć.

Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że Google w pełni odpowiada na pytanie w wynikach wyszukiwania i mało kto potrzebuje rozszerzenia tej wiedzy.

Spójrz teraz na „wskazówki dotyczące SEO ”, gdzie tylko 26% wyszukiwań nie ma żadnych kliknięć.

W tym przypadku, chociaż Google próbuje odpowiedzieć na zapytanie za pomocą fragmentu z odpowiedzią, większość użytkowników prawdopodobnie kliknie, ponieważ potrzebują więcej szczegółów i elementów wizualnych, aby pomóc im zastosować wskazówki w praktyce.

Czy to oznacza, że ​​kierowanie na pierwsze słowo kluczowe jest całkowicie bezcelowe?

Nie. Zero kliknięć nie oznacza zerowych możliwości. Pojawienie się w wynikach wyszukiwania ma inne zalety, na przykład:

  • Zwiększona świadomość marki.  Ponieważ Twoja nazwa domeny i favicon są wyświetlane w SERP .
  • Lepsze postrzeganie marki.  Jeśli Google stale pobiera pomocne odpowiedzi z Twoich stron, osoby wyszukujące mogą zacząć kojarzyć Twoją markę z profesjonalizmem i wysoka merytoryką.
  • Docieranie do większej liczby osób . Nie wszystko musi kręcić się wokół ruchu. Jeśli pracujesz dla organizacji non-profit lub masz witrynę hobbystyczną, dotarcie do większej liczby osób może być opłacalnym zabiegiem.

W 2019 roku firma Adobe odkryła, że 48% konsumentów  używa głosu do ogólnych wyszukiwań w Internecie.

Obecnie liczba ta jest prawdopodobnie jeszcze wyższa, a zgodnie z przewidywaniami, że inteligentne głośniki dotrą do ponad połowy populacji z tzw. krajów zachodnich do 2022 r. , popularność wyszukiwania głosowego wzrośnie.

Ponieważ ludzie wyszukują głosowo w języku naturalnym, jego rosnąca popularność jest niewątpliwie powodem, dla którego Google inwestuje w technologie takie jak RankBrain czy BERT

Technologie te są złożone, ale ich krótka wersja to:

  • RankBrain  i BERT  pomagają lepiej zrozumieć znaczenie zapytań wyszukiwania.
  • Graf wiedzy  pomaga zrozumieć relacje między jednostkami, takimi jak ludzie, miejsca i rzeczy.

Co z tym zrobić?

Chociaż technologie takie jak RankBrain, BERT i Graf wiedzy pomagają w wyszukiwaniu głosowym, nie ma sposobu na ich bezpośrednią „optymalizację”.

Istnieje jednak kilka prostych sposobów optymalizacji wyszukiwania głosowego :

  • Załóż  profil Google Moja Firma . Odpowiedzi na pytania bezpośrednio związane z Twoją firmą, takie jak wskazówki i godziny otwarcia, są zwykle pobierane z tego miejsca.
  • Upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybko.  Wyniki wyszukiwania głosowego ładują się o 52% szybciej niż przeciętna strona . Chociaż są to tylko dane korelacyjne, wiemy, że szybkość strony jest czynnikiem rankingowym  w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Uzyskaj więcej linków zwrotnych. Linki zwrotne pomagają w rankingach, a według tego badania Google jest bardziej skłonne do pobierania wyników wyszukiwania głosowego ze stron o wysokiej randze.
  • Dodaj znaczniki “schema”. Ma to kluczowe znaczenie, jeśli optymalizujesz określone typy treści, takie jak np. strony z przepisami.
  • Bądź zwięzły. Średni wynik wyszukiwania głosowego to 29 słów. Ponownie, są to dane korelacyjne, ale kto chce, aby ich asystent głosowy odpowiedział na krótkie pytanie długim opowiadaniem?
  • Odpowiadaj na pytania zadawane przez ludzi. Google nie może uszeregować Twojej strony pod kątem zapytania, jeśli nie zawiera odpowiedzi na nie.

Aby znaleźć pytania, które ludzie zadają, możesz użyć raportu Pytania w Eksploratorze słów kluczowych Ahrefs .

Oto najpopularniejsze pytania, które ludzie zadają na temat iPhone’a.

Jeśli nie jesteś jeszcze klientem Ahrefs, możesz wypróbować darmowy generator słów kluczowych , który daje do 50 sugestii.

Google chce uszeregować treści, które zapewniają pozytywne wrażenia użytkownika. Tak opisują w skrócie schemat działania wyszukiwarki:

Google już wykorzystuje w tym celu wskaźniki takie jak HTTPS , wyskakujące reklamy i  wersje mobilne , ale w maju 2021 r. Do zestawu zostaną dodane Core Web Vitals.

Co z tym zrobić?

Google użyje trzech wskaźników, aby zdecydować, czy Twoja strona przejdzie test Core Web Vitals:

  1. Largest Contentful Paint (LCPSzybkość ładowania największego elementu znajdującego się na pierwszym ekranie. Powinna wynosić 2,5 s lub mniej.
  2. Opóźnienie pierwszego wejścia (FID)  Jak długo Twoja strona reaguje na interakcję z użytkownikiem. Powinno wynosić 100 ms lub mniej.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS)  Jak dużo rzeczy zmienia swoje położenie się podczas ładowania strony. Powinien wynosić 0,1 lub mniej.

Aby sprawdzić te dane dla dowolnej strony, użyj Pagespeed Insights .

Aby zobaczyć wszystkie strony w swojej witrynie, które wymagają poprawy, skorzystaj z raportu Core Web Vitals w Google Search Console .

Jeśli którakolwiek z Twoich stron nie przejdzie testu Core Web Vitals, powinieneś pomyśleć o zmianach na swojej stronie www.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych od dawna jest ważna. Firma Google oficjalnie uczyniła go czynnikiem rankingowym w 2015 roku i przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych dla nowych witryn w lipcu 2019 roku.

Google definiuje  indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych jako „używanie mobilnej wersji treści do indeksowania i oceniania”. Obecnie 70%  witryn jest już indeksowanych z myślą o urządzeniach mobilnych, a Google planuje zmienić pozostałe witryny przed marcem 2021 r.

Co z tym zrobić?

Najpierw sprawdź, czy Google przełączył Twoją witrynę na indeksowanie mobilne. Możesz to zrobić w Google Search Console. Po prostu przejdź do Ustawienia  > Indeksowanie robota

Jeśli widzisz „Google Smartphone”, Google już zmienił Twoją witrynę.

Jeśli zmiana jeszcze się nie wydarzyła, upewnij się, że jesteś przygotowany.

Zwykle nie ma wiele do zrobienia, jeśli witryna jest responsywna. Jeśli jednak masz witrynę typu m-dot lub złożoną witrynę, upewnij się, że nie ma żadnych istotnych różnic między witryną na komputery a witryną mobilną.

Powinieneś także sprawdzić alternatywne reguły w pliku robots.txt, problemy z szybkością stron oraz spójną nawigację i wewnętrzne linki.

E-A-T oznacza fachowość, autorytatywność i wiarygodność. Google dużo o tym mówi w swoich Wytycznych dotyczących jakości wyszukiwania  (SQRG) – dokumencie używanym przez osoby oceniające jakość wyszukiwania do oceny jakości wyników wyszukiwania Google.

Wbrew temu, w co wierzy wielu ludzi, E-AT nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym .

Działa mniej więcej tak:

  1. Osoby oceniające jakość wyszukiwania przeprowadzane przez ludzi okresowo oceniają E-AT wyników wyszukiwania.
  2. Google wykorzystuje ich opinie do identyfikowania namacalnych sygnałów, które są zgodne z E ‑ AT.
  3. Google odpowiednio dostosowuje algorytmy wyszukiwania.

Wiceprezes Google ds. Wyszukiwania, Ben Gomes, ujął  to najlepiej:

Możesz zobaczyć wytyczne dla oceniających [które dużo mówią o E-AT] jako miejsce, w którym chcemy, aby znalazł się algorytm wyszukiwania. Nie mówią ci, w jaki sposób algorytm klasyfikuje wyniki, ale zasadniczo pokazują, co algorytm powinien robić.

Ben Gomes
Ben Gomes, Wiceprezes ds. Wyszukiwarki Google

Co z tym zrobić?

E-AT nie jest niczym nowym. Specjaliści SEO od jakiegoś czasu zachwycają się jego znaczeniem. Udoskonalanie i demonstrowanie E-AT może wydawać się skomplikowane, ale jest kilka rzeczy, które możesz zrobić:

  • Regularnie aktualizuj swoje treści.  Grupy SQRG Google mówią o tym w kontekście porad medycznych, ale prawdopodobnie dotyczy to również innych tematów.
  • Sprawdź fakty. Google mówi o znaczeniu dokładności faktów w kontekście poruszania tematów naukowych. Ale znowu, jest to prawdopodobnie ważne dla innych tematów. Przynajmniej linki do renomowanych źródeł są przydatne dla odwiedzających.
  • Trzymaj się tego, co wiesz i umiesz . Nikt nie może być ekspertem we wszystkim. Nie próbuj na siłę udoskonalać niektórych elementów. Często lepsze jest wrogiem dobrego.
  • Uzyskaj więcej recenzji. Google mówi, że niskie oceny świadczą o negatywnej reputacji.
  • Uzyskaj więcej linków i wzmianek Gary Ilyes z Google powiedział kiedyś,  że E-AT jest w dużej mierze oparty na linkach i wzmiankach w autorytatywnych witrynach.

Google Discover to spersonalizowany kanał mobilny prezentujący treści, które Cię interesują. Odbywa się to na podstawie danych o aktywności z produktów Google (wyszukiwarka, YouTube itp.), Danych o lokalizacji i tematów, które obserwujesz.

Nikt nie wie dokładnie, ile osób korzysta z Discover w 2021 roku, ale Google oficjalnie ogłosił 800 milionów użytkowników w 2018 roku – więc prawdopodobnie jest teraz znacznie więcej.

Co z tym zrobić?

Jeśli nie jesteś daleko w swoich działaniach SEO , prawdopodobnie nie warto spędzać zbyt wiele czasu na pogoni za kliknięciami z Google Discover. Jest jednak kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się.

  • Poznaj zasady dotyczące treści Discover Jeśli treść nie zostanie zindeksowana i nie spełnia tych wymagań, nie będzie wyświetlana w Google Discover.
  • Miej szybką, przyjazną dla urządzeń mobilnych witrynę.  Discover to kanał tylko na urządzenia mobilne, więc wrażenia użytkowników mobilnych są ważne.
  • Używaj atrakcyjnych tytułów Dokładnie opisz zawartość.
  • Publikuj treści na popularne tematy.  Albo wiecznie nierozstrzygnięte, albo po prostu modne.
  • Dołącz duże, atrakcyjne obrazy.  Google wyświetla jeden z nich w kanale Discover.
  • Zademonstruj E-AT .

Wszyscy wiedzą, że ranking w obrazach Google może kierować ruch na Twoją stronę.

Jednak wyszukiwanie obrazów nieustannie się rozwija, a wraz z tym jego potencjał.

Na przykład weź Google Lens . Wprowadzony w 2017 roku Obiektyw Google umożliwia „wyszukiwanie tego, co widzisz”. Po prostu skieruj aparat w smartfonie, a Google wyszuka podobne obrazy i produkty.

Co z tym zrobić?

Najlepsze praktyki w zakresie SEO obrazu tak naprawdę się nie zmieniły, ale stają się ważniejsze w miarę rozwoju wyszukiwania obrazów i wzrostu wykorzystania.

Na przykład wyniki wyszukiwania przy użyciu Obiektywu Google to obrazy. Jeśli ktoś skieruje swój smartfon na sprzedawany przez Ciebie produkt, w wynikach mogą pojawić się zdjęcia ze strony Twojego produktu. Jeśli zdecydują, że chcą go kupić, wystarczy, że klikną.

Google często pobiera również obrazy ze stron produktów podczas zwykłego wyszukiwania grafiki – nawet w przypadku wyszukiwań informacyjnych.

Na przykład wyszukaj „suknia ślubna z odpinaną spódnicą”. Biorąc pod uwagę, że na górze SERP znajduje się pakiet obrazów, a wszystkie najważniejsze strony to listy, jasne jest, że jest to przede wszystkim wyszukiwanie informacyjne, w którym użytkownicy szukają inspiracji.

Jeśli jednak klikniesz na wyniki w postaci obrazów, zobaczysz mnóstwo obrazów ze stron produktów.

Dzięki zastosowaniu najlepszych praktyk w zakresie pozycjonowania obrazów, takich jak opisowe nazwy plików, tekst alternatywny i znaczniki schematu produktu , strony te mogą zajmować pozycję w wynikach wyszukiwania obrazów dla takich zapytań.

Zamiar wyszukiwania odnosi się do przyczyny wyszukiwania. Czy ludzie chcą coś kupić, dowiedzieć się czegoś lub znaleźć określoną witrynę?

Na przykład osoba wpisująca „kup iPhone’a 12” w Google jest w trybie kupowania, podczas gdy osoba wpisująca „jak zresetować iPhone’a” jest w trybie szukania wiedzy, jak coś zrobić.

Google opisuje  zrozumienie intencji zapytań jako „krytyczny aspekt wyszukiwania” i nadal intensywnie inwestuje w technologie, które w tym pomagają, takie jak RankBrain, BERT i Graf wiedzy. Omówiliśmy je już w sekcji dotyczącej wyszukiwania głosowego, ale pomagają też w zwykłym wyszukiwaniu.

Co z tym zrobić?

Upewnij się, że treść jest zgodna z celem wyszukiwania. Jeśli tego nie zrobisz, Twoje szanse na awans są praktycznie zerowe.

Końcowe przemyślenia

Wiedza o tym, dokąd zmierza cały proces wyszukiwania i jego wyników w Google, jest ważna. Pomaga zrozumieć ogólny obraz i zoptymalizować w perspektywie długoterminowej swoje strony www. Jeśli będziemy działać zgodnie z wszelkimi zasadami i brać pod uwagę panujące trendy, już niebawem zauważymy pozytywne efekty naszych działań.

5 1 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Jaka przyszłość czeka bukmacherów?

W Polsce z roku na rok rośnie zainteresowanie hazardem. Z jednej strony wybieramy stacjonarne lub internetowe darmowe spiny za rejestrację bez depozytu 2021 w kasynach, …

Czytaj dalej →

Ciekawe polskie gry z premierą w 2021 roku

Za nami już początek 2021 roku, a co za tym idzie minął już czas podsumowań zeszłorocznych i bardziej trzeba patrzeć przed siebie. Jedni zapewne swój …

Czytaj dalej →
Trendy w pozycjonowaniu SEO 2021

Popraw swoje wyniki w Google dzięki pozycjonowaniu na “długi ogon”

Masz stronę internetową i chcesz zwiększyć ilość odwiedzin? Chcesz zajmować lepsze pozycje w Google? W naszej IT AGENCJI, możemy pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej witryny …

Czytaj dalej →
Jak stosować nagłówki H1

Tylko jeden nagłówek H1 na stronie? Niekoniecznie!

Jak donoszą zagraniczne media okazuje się, że niedawna ankieta prawie 2000 specjalistów SEO pokazała, że ​​ponad połowa nie wie, co Google zaleca dla używania nagłówków …

Czytaj dalej →
Dlaczego nie powinniśmy używać meta keywords

Meta keywords – dlaczego nie powinniśmy ich używać w 2021 roku (i później także)

Pomimo tego, że jest to jedna z najbardziej przestarzałych taktyk SEO, ludzie nadal pytają o meta keywords. Dowiedz się, dlaczego nie są już potrzebne. Dziś …

Czytaj dalej →
Jak optymalizować stronę pod SEO i konwersje

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO? Jak optymalizować treści?

Nauczenie się, optymalizacji treści pod kątem SEO i konwersji, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu całej witryny. Zapewni to maksimum efektu za wysiłek, który w nią …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.