i

t

a

g

e

n

c

j

a

Jak zaprojektować stronę internetową MVP?

Nauka projektowania strony internetowej lub witryny MVP może być jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić jako twórca witryn w dzisiejszym cyfrowym świecie.

W szybko zmieniającym się środowisku, w którym preferencje klientów i technologia stale się zmieniają, większość firm nie ma czasu na poświęcanie miesięcy lub lat na każdy projekt internetowy. Im dłużej zajmie Ci ukończenie witryny, tym bardziej prawdopodobne jest, że Twoje dzieło będzie nieaktualne do czasu, gdy klikniesz „opublikuj”. Dlatego niezliczeni twórcy zaczynają przyjmować inne podejście.

Aby uniknąć marnowania czasu, pieniędzy i wysiłku na coś, co nie zapewnia znaczącego zwrotu z inwestycji, projektanci tworzą teraz „Minimalnie opłacalne produkty” lub „MVP”.

Oto, co musisz wiedzieć o tworzeniu swojej strony internetowej MVP.

Co to jest projektowanie stron internetowych MVP?

Zazwyczaj proces rozwoju „MVP” jest najbardziej powszechny w świecie tworzenia aplikacji lub oprogramowania. Odnosi się do sytuacji, gdy programista buduje najprostszą wersję technologii zdolną do osiągnięcia określonych celów. Na przykład, jeśli firma chciałaby stworzyć aplikację e-commerce, zaprojektowałaby proste narzędzie, które będzie mogło wyświetlać produkty, umożliwiać płatności i śledzić zamówienia.

Po uruchomieniu produktu MVP firma lub deweloper sprawdzali, czy ma on odpowiedni wpływ na rynek docelowy i przynosi pozytywne wyniki. Korzystając z informacji zwrotnych i analiz, programista zaczynałby dodawać nowe funkcje pojedynczo.

Projekt MVP ma na celu zapewnienie, że tworzysz najlepszy, najbardziej wartościowy produkt dla odbiorców, jednocześnie wprowadzając rozwiązanie na rynek tak szybko, jak to możliwe.

Ta sama strategia w projektowaniu aplikacji i oprogramowania MVP może również dotyczyć tworzenia stron internetowych. Zamiast tworzyć od razu bardzo skomplikowaną stronę internetową z wieloma funkcjami, projektant skupiłby się na stworzeniu jednej strony wyposażonej w niezbędne elementy.

Na przykład, zamiast budować całą witrynę dla swojego kursu online, możesz stworzyć jednostronicową witrynę, w której klienci mogą zapoznać się z systemem, zarejestrować się i zapłacić za członkostwo. Wspaniałą cechą strony internetowej MVP jest to, że umożliwia ona firmom szybkie rozpoczęcie reklamowania swojego rozwiązania, produktu lub usługi przy minimalnej inwestycji początkowej.

Jak stworzyć stronę internetową MVP

Tworzenie  strony internetowej MVP jest podobne do projektowania dowolnego produktu Minimum Viable. W całym projekcie nacisk zostanie położony na uproszczenie procesu rozwoju przy jednoczesnym zbieraniu jak największej ilości informacji zwrotnych.

Oto, jak zacząć ze stroną internetową MVP.

KROK 1: PLANOWANIE

Planowanie to ważny etap w każdym projekcie projektowania stron internetowych. Jest to szczególnie ważne w środowisku MVP, w którym musisz zdefiniować najbardziej krytyczne funkcje swojej strony internetowej lub witryny, aby upewnić się, że są one „realne” dla Twoich potrzeb. Początkowy etap planowania może czasami być najdłuższą częścią procesu, w zależności od ilości badań, które musisz wykonać.

W większości projektanci stron internetowych i firmy zaczną od przeprowadzenia badań rynkowych. Oznacza to zbadanie kluczowych pojęć mających na celu kierowanie Twoją strategią, takich jak:

  • Twoja grupa docelowa: do kogo chcesz skierować tę stronę internetową i czego będą potrzebować w Twojej witrynie? Persona użytkownika może być pomocna, jeśli jeszcze jej nie masz.
  • Konkurenci: Kim są Twoi główni konkurenci w tej dziedzinie i co oferują ich strony internetowe? Które funkcje musisz powielić lub uniknąć?
  • Ustalenie celu: Jaki jest główny cel tej strony? Co jest potrzebne do zrobienia i co może być potrzebne do osiągnięcia w przyszłości?

Kluczem do planowania strony internetowej MVP jest zapewnienie, że spojrzysz na swój projekt całościowo, bez wybiegania w przyszłość. Witryna, którą utworzysz, powinna mieć możliwość skalowania i rozbudowy w przyszłości, ale nie powinna mieć zbyt wielu funkcji od pierwszego dnia.

KROK 2: TWORZENIE LISTY FUNKCJI

Po przeprowadzeniu badań i utworzeniu podstaw planu, nadszedł czas, aby wymienić wszystkie funkcje, które musi posiadać Twoja strona internetowa MVP. Niestety w tym miejscu proces może się nieco skomplikować. Rozpoczęcie dodawania funkcji i składników, które nie są niezbędne, aby Twoja witryna była bardziej atrakcyjna lub konkurencyjna, jest łatwa.

Jakkolwiek niepokojące może być wydanie bardzo prostej strony internetowej, pamiętaj, że skupiasz się na szybkim wzroście i rozwoju. Mając to na uwadze, skoncentruj się na zawężeniu listy funkcji do:

  • Początkowe niezbędne funkcje: Po pierwsze, zdecyduj, bez czego Twoja strona internetowa nie może się rozwijać. Jeśli głównym celem Twojej strony jest sprzedaż subskrypcji oprogramowania, musisz wdrożyć narzędzia do zbierania informacji o członkach i płatności.
  • Funkcjonalność następnego etapu: rozważ funkcje, które możesz dodać po potwierdzeniu, że Twoja strona internetowa jest skuteczna. Dzięki temu upewnisz się, że tworzysz platformę, która może się rozszerzać, aby odpowiadała przyszłym potrzebom.
  • Możliwe przyszłe wymagania: Możesz również wymienić funkcje, które mogą być przydatne w przyszłości, ale niekoniecznie muszą być wdrażane od razu. Na przykład, jeśli sprzedajesz kurs online, możesz utworzyć oddzielną stronę, na której ludzie będą mogli się zarejestrować, aby dowiedzieć się o przyszłych lekcjach.

KROK 3: ZNALEZIENIE ODPOWIEDNIEGO OPROGRAMOWANIA

Następnie musisz zdecydować, jak zbudować swoją stronę internetową. Istnieje kilka opcji dostępnych dla dzisiejszych projektantów. Rozwiązanie typu open source jest zwykle najlepszą drogą dla projektantów, którzy muszą stworzyć coś konkretnego od podstaw. Jeśli jednak czynnik, który sprawia, że ​​Twoje rozwiązanie jest „realne”, jest wyjątkowy, możesz potrzebować dostępu do kodu, aby wprowadzić swój pomysł w życie.

Alternatywnie, jeśli tworzysz podstawową stronę internetową, która może na przykład zbierać adresy e-mail klientów lub ułatwiać transakcje, możesz skorzystać z gotowego narzędzia. Usługi CMS dla projektantów stron internetowych mogą zmniejszyć nakład pracy i koszty związane z tworzeniem minimalnego opłacalnego produktu.

Na przykład możesz użyć narzędzia takiego jak Wix lub Squarespace, aby edytować istniejący szablon i po prostu przeciągnąć i upuścić potrzebne funkcje we właściwe miejsca. Z drugiej strony, jeśli planujesz dodać więcej funkcjonalności do swojej witryny, warto sprawdzić, czy któryś z kreatorów, z których będziesz korzystać, ma odpowiedni poziom elastyczności. Wiele narzędzi pozwoli Ci uzyskać dostęp do kodu, zaawansowanych funkcji i podstawowych funkcji budowania opartych na modułach.

KROK 4: ZAIMPLEMENTUJ SWOJĄ ANALITYKĘ

Jedną z podstawowych części przepływu pracy MVP jest informacja zwrotna. Kiedy wprowadzisz swój MVP, będziesz szukać spostrzeżeń, wskazówek i analiz, które pomogą Ci zdecydować, jakie będą Twoje następne kroki. W rezultacie przepływy pracy MVP są w dużej mierze oparte na eksperymentach.

Oznacza to, że będziesz potrzebować odpowiednich narzędzi analitycznych do śledzenia kluczowych informacji. Możesz wdrożyć narzędzia do bezpośredniego zbierania opinii klientów. Warto też mieć system do śledzenia takich danych jak:

  • Kurs wymiany;
  • numery ruchu;
  • zachowanie użytkownika;
  • Najczęściej używane/najrzadziej używane funkcje;
  • Techniczna wydajność witryny;
  • Współczynnik odrzuceń;
  • Średni czas spędzony na stronie.

Chociaż Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zbierania informacji w świecie projektowania witryn MVP, dostępne są różne inne opcje. Możesz nawet znaleźć narzędzia z wbudowanymi mapami popularności, aby zobaczyć, jak ludzie efektywniej poruszają się po Twojej witrynie.

Warto też mieć na miejscu komponenty do testów A/B. Umożliwi to testowanie różnych „nowych” funkcji dodawanych do stron internetowych na przestrzeni czasu i zbadanie, jak wpływają one na konwersje i wspierają Twoje cele. Na przykład możesz użyć testów A/B, aby zbadać wpływ wszystkiego, od kolorów przycisków wezwania do działania po kopie stron internetowych i oferty.

Tworzenie strony internetowej MVP

W świecie szybkiego rozwoju i projektowania stron internetowych, staromodne i powolne podejście do projektowania stron internetowych staje się coraz mniej powszechne. Zamiast tego strategia MVP może być najlepszym rozwiązaniem dla firm, które chcą szybciej wejść na rynek, zebrać informacje od docelowych odbiorców i przyspieszyć wzrost.

Chociaż początkowo przyzwyczajenie się do tej strategii projektowania może być trudne, w dłuższej perspektywie może zaoszczędzić sporo czasu, zasobów i pieniędzy.

Przeczytaj także

Co będzie zawarte w kolejnej aktualizacji Ethereum?
Nowe wskazówki w Mapach Google. Pokażą Ci „najczystszą trasę”
7 najlepszych przeglądarek dla programistów w 2022 roku
4 triki, aby ulepszyć swoją stronę internetową bez naginania budżetu
7 umiejętności, które są niezbędne przy projektowaniu stron internetowych
Bezpieczeństwo w sieci – jak chronić swoją firmę przed atakami hakerów i jakie narzędzia warto zastosować?
Krok po kroku do doskonałego SEO na stronie
Jak stworzyć stronę przyjazną dla Google?
W jaki sposób wirtualny spacer może pomóc Twojej firmie?
Najlepsze wtyczki do WordPressa – Luty 2021
Nowa odsłona IT Agencji!
Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?

POPROŚ O WYCENĘ