Google Update Light - marcowa aktualizacja bez potwierdzenia Google

Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?

W ostatnich latach Google zawsze informowało wszystkich o wprowadzeniu aktualizacji algorytmów wyszukiwania. Obecnie obserwujemy ruchy w SERPach, które wyglądają jak coś na wzór aktualizacji podstawowej , która nie została ogłoszona ani potwierdzona przez Google. Więcej szczegółów poniżej.

Do tej pory mogliśmy polegać na Google, jeśli chodzi o ogłaszanie głównych aktualizacji za pośrednictwem Twittera. Otrzymywaliśmy również powiadomienie, gdyż informacja o aktualizacji była przesyłana do wszelkich największych centrów informacyjno-prasowych. Tak było również w przypadku poprzedniej dużej aktualizacji rdzenia w grudniu 2020 r .

Dziś jednak widzimy zmiany w wynikach wyszukiwania Google, które nastąpiły w ciągu ostatnich kilku dni. Przypominają one zdecydowaniu podstawową aktualizację – w tym przypadku jednak Google nie ogłosił ani nie potwierdził jej.

Zmiany można wyraźnie zobaczyć w  radarze Google Update. Za pomocą tego narzędzia mierzymy, o ile zmieniają się rankingi miliona słów kluczowych każdego dnia. Wzrost aktywności pokazano poniżej w wyszukiwarce Google dla Wielkiej Brytanii.

Grafika radaru Google Update

Podczas gdy normalne zmiany mieszczą się w zakresie do trzech punktów, obecnie jesteśmy w stanie zmierzyć prawie trzynaście punktów. Dla porównania, Dec Core był większy, osiągając ponad 45 punktów.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak widoczność Twojej domeny lub konkurencji zmieniła się w wyniku tej aktualizacji, należy wziąć pod uwagę  codzienne dane Indeksu Widoczności w którymś z profesjonalnych narzędzi do mierzenia widoczności w wyszukiwarkach. Obserwujmy zmiany od 14 marca 2021 roku.

Mniej domen, ale większy wpływ

Stosunkowo niewielki ruch na radarze Google Update wynika z faktu, że ta aktualizacja dotyczy mniejszej liczby domen niż zwykle. Jednak domeny, których dotyczy problem, odnotowują dość silne zmiany w widoczności, co można zobaczyć tutaj:

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Istnieją również podobne zmiany w innym kierunku, jak wyraźnie widać z dziennego indeksu widoczności na forecepoint.com:

 

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Dobrze znany wzorzec: Google redystrybuuje widoczność

Podobnie jak w przypadku poprzednich podstawowych aktualizacji, ta mała aktualizacja oznacza również, że Google nie klasyfikuje całych sektorów ani tematów w górę ani w dół. Widoczność jest często redystrybuowana:

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Jak pokazano na tych dwóch przykładach w branży motoryzacyjnej, widzimy zarówno zyski, jak i straty w całym sektorze – podczas gdy jedna domena zyskuje na widoczności, druga traci widoczność. Zaobserwowaliśmy podobne zachowanie podczas ostatnich aktualizacji rdzenia.

Znane domeny: niektóre tematy i branże są bardziej wrażliwe

Kolejna rzecz wspólna z ostatnimi aktualizacjami rdzenia Google: domeny, na które w przeszłości miały już wpływ aktualizacje rdzenia, również reagują na tę aktualizację, czyli są wrażliwe na zmiany w rdzeniu:

Przykładowa domena pokazująca wiele historycznych efektów aktualizacji podstawowych Google.

Założenie: aktualizacja danych bez zmian algorytmu

Wszystko wskazuje na to, że jest to „klasyczna” aktualizacja Google Core Update – tylko w wersji light , w której zmiany nie dotyczą tak wielu domen jak zwykle.

Opierając się na tych obserwacjach, zakładam, że Google zaktualizował podstawowe dane (użytkownika?), Ale nie wprowadził żadnych zmian w samym algorytmie, dlatego nie zostało to oficjalnie ogłoszone.

Czekamy na kolejne ruchy, o których oczywiście będziemy informować na bieżąco.

5 1 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pozycjonowanie czy Google Ads?

Pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (Adwordsy). Co wybrać?

Porównywanie SEO lub Google Ads, wcześniej znanych jako Adwords, jest jak porównywanie jabłek z pomarańczami – oba pomagają wprowadzić Twoją markę w SERP przed potencjalnymi …

Czytaj dalej →

Jak przygotować się do badania UX w Twoim projekcie

Nie sposób przecenić znaczenia badań naukowych. Badania użytkowników są kluczowe dla sukcesu każdego projektu UX, a ten artykuł wyjaśni dlaczego tak jest. Warto posiąść taką wiedzę, …

Czytaj dalej →

Czas na Pythona! Poradnik jak przygotować prosty projekt w Pythonie – krok po kroku

Jak zainstalować Pythona w oknie i wydrukować „Hello World”. Python to jeden z popularniejszych języków programowania (Lista najpopularniejszych TUTAJ) w obecnej rzeczywistości. Charakteryzuje się dość …

Czytaj dalej →

Jak szybko wdrożyć Bootstrapa w swoich projektach?

Obecnie Bootstrap jest jednym z najpopularniejszych frameworków w społeczności programistów. Jedno z najprostszych dostępnych rozwiązań front-endowych metod programowania, Bootstrap umożliwia użytkownikom dostęp do wygodnych komponentów CSS …

Czytaj dalej →

Mobilne mieszkanie – nowy Klient IT Agencji

Miło nam poinformować, że nawiązaliśmy współpracę z Klientem zajmującym się kompleksową sprzedażą domków mobilnych, które mogą posłużyć nam jako mieszkanie mobilne, mobilne biuro, magazyn czy …

Czytaj dalej →

8 powodów, dla których twoja strona www ładuje się wolno + jak to naprawić?

1, 2, 3 – Dokładnie tyle czasu zajmuje Ci utrata swoich odwiedzających, jeśli masz wolno ładującą się witrynę. Pewnie myślisz, że jedyną rzeczą, która ma znaczenie …

Czytaj dalej →
Katalog stron