Google Update Light - marcowa aktualizacja bez potwierdzenia Google

Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?

W ostatnich latach Google zawsze informowało wszystkich o wprowadzeniu aktualizacji algorytmów wyszukiwania. Obecnie obserwujemy ruchy w SERPach, które wyglądają jak coś na wzór aktualizacji podstawowej , która nie została ogłoszona ani potwierdzona przez Google. Więcej szczegółów poniżej.

Do tej pory mogliśmy polegać na Google, jeśli chodzi o ogłaszanie głównych aktualizacji za pośrednictwem Twittera. Otrzymywaliśmy również powiadomienie, gdyż informacja o aktualizacji była przesyłana do wszelkich największych centrów informacyjno-prasowych. Tak było również w przypadku poprzedniej dużej aktualizacji rdzenia w grudniu 2020 r .

Dziś jednak widzimy zmiany w wynikach wyszukiwania Google, które nastąpiły w ciągu ostatnich kilku dni. Przypominają one zdecydowaniu podstawową aktualizację – w tym przypadku jednak Google nie ogłosił ani nie potwierdził jej.

Zmiany można wyraźnie zobaczyć w  radarze Google Update. Za pomocą tego narzędzia mierzymy, o ile zmieniają się rankingi miliona słów kluczowych każdego dnia. Wzrost aktywności pokazano poniżej w wyszukiwarce Google dla Wielkiej Brytanii.

Grafika radaru Google Update

Podczas gdy normalne zmiany mieszczą się w zakresie do trzech punktów, obecnie jesteśmy w stanie zmierzyć prawie trzynaście punktów. Dla porównania, Dec Core był większy, osiągając ponad 45 punktów.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak widoczność Twojej domeny lub konkurencji zmieniła się w wyniku tej aktualizacji, należy wziąć pod uwagę  codzienne dane Indeksu Widoczności w którymś z profesjonalnych narzędzi do mierzenia widoczności w wyszukiwarkach. Obserwujmy zmiany od 14 marca 2021 roku.

Mniej domen, ale większy wpływ

Stosunkowo niewielki ruch na radarze Google Update wynika z faktu, że ta aktualizacja dotyczy mniejszej liczby domen niż zwykle. Jednak domeny, których dotyczy problem, odnotowują dość silne zmiany w widoczności, co można zobaczyć tutaj:

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Istnieją również podobne zmiany w innym kierunku, jak wyraźnie widać z dziennego indeksu widoczności na forecepoint.com:

 

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Dobrze znany wzorzec: Google redystrybuuje widoczność

Podobnie jak w przypadku poprzednich podstawowych aktualizacji, ta mała aktualizacja oznacza również, że Google nie klasyfikuje całych sektorów ani tematów w górę ani w dół. Widoczność jest często redystrybuowana:

Przykładowa zmiana widoczności domeny od zaktualizowanego 14 marca 2021 r

Jak pokazano na tych dwóch przykładach w branży motoryzacyjnej, widzimy zarówno zyski, jak i straty w całym sektorze – podczas gdy jedna domena zyskuje na widoczności, druga traci widoczność. Zaobserwowaliśmy podobne zachowanie podczas ostatnich aktualizacji rdzenia.

Znane domeny: niektóre tematy i branże są bardziej wrażliwe

Kolejna rzecz wspólna z ostatnimi aktualizacjami rdzenia Google: domeny, na które w przeszłości miały już wpływ aktualizacje rdzenia, również reagują na tę aktualizację, czyli są wrażliwe na zmiany w rdzeniu:

Przykładowa domena pokazująca wiele historycznych efektów aktualizacji podstawowych Google.

Założenie: aktualizacja danych bez zmian algorytmu

Wszystko wskazuje na to, że jest to „klasyczna” aktualizacja Google Core Update – tylko w wersji light , w której zmiany nie dotyczą tak wielu domen jak zwykle.

Opierając się na tych obserwacjach, zakładam, że Google zaktualizował podstawowe dane (użytkownika?), Ale nie wprowadził żadnych zmian w samym algorytmie, dlatego nie zostało to oficjalnie ogłoszone.

Czekamy na kolejne ruchy, o których oczywiście będziemy informować na bieżąco.

5 1 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Jak zaprojektować stronę internetową MVP?

Nauka projektowania strony internetowej lub witryny MVP może być jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić jako twórca witryn w dzisiejszym cyfrowym świecie. W szybko …

Czytaj dalej →
Joomla czy Wordpress

Joomla czy WordPress – który CMS jest lepszy?

Próbujesz wybrać między Joomla a WordPressem dla swojej następnej witryny? Chociaż istnieje mnóstwo dobrych powodów, aby korzystać z WordPressa , zdajemy sobie sprawę, że WordPress nie jest jedynym systemem …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie czy Google Ads?

Pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (Adwordsy). Co wybrać?

Porównywanie SEO lub Google Ads, wcześniej znanych jako Adwords, jest jak porównywanie jabłek z pomarańczami – oba pomagają wprowadzić Twoją markę w SERP przed potencjalnymi …

Czytaj dalej →

Jak przygotować się do badania UX w Twoim projekcie

Nie sposób przecenić znaczenia badań naukowych. Badania użytkowników są kluczowe dla sukcesu każdego projektu UX, a ten artykuł wyjaśni dlaczego tak jest. Warto posiąść taką wiedzę, …

Czytaj dalej →

Czas na Pythona! Poradnik jak przygotować prosty projekt w Pythonie – krok po kroku

Jak zainstalować Pythona w oknie i wydrukować „Hello World”. Python to jeden z popularniejszych języków programowania (Lista najpopularniejszych TUTAJ) w obecnej rzeczywistości. Charakteryzuje się dość …

Czytaj dalej →

Jak szybko wdrożyć Bootstrapa w swoich projektach?

Obecnie Bootstrap jest jednym z najpopularniejszych frameworków w społeczności programistów. Jedno z najprostszych dostępnych rozwiązań front-endowych metod programowania, Bootstrap umożliwia użytkownikom dostęp do wygodnych komponentów CSS …

Czytaj dalej →
Katalog stron