i

t

a

g

e

n

c

j

a

Meta keywords – dlaczego nie powinniśmy ich używać w 2021 roku (i później także)

Dlaczego nie powinniśmy używać meta keywords

Pomimo tego, że jest to jedna z najbardziej przestarzałych taktyk SEO, ludzie nadal pytają o meta keywords. Dowiedz się, dlaczego nie są już potrzebne.

Dziś dowiesz się o najgorszej rzeczy, która przydarzyła się internetowi, o tagu meta keywords.

Ten tag jest do bani.

Porozmawiamy trochę o tagu meta keywords, dlaczego jest tak zły, dlaczego nie powinieneś go używać.

Nie dowiesz się w tym poście jakichś wielkich rzeczy, nie będzie to żadna tajemnica.

Ogólną zasadą jest, aby po prostu nie używać tagów meta-keywords , ale jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego nie powinieneś ich używać i czego powinieneś użyć, aby zamiast tego odnieść sukces w pozycjonowaniu, czytaj dalej.

Zaczynajmy.

Znacznik meta keywords nie działa

Jeśli szukasz więcej informacji na temat tagu meta keywords, możesz być nowicjuszem w realizacji SEO, być może dopiero zaczynasz przygodę z optymalizacją witryn pod kątem wyszukiwarek lub po prostu chcesz wyjaśnić niektóre z nieporozumień na temat tego, co to w ogóle jest.

Konkluzja: nie powinieneś używać tego tagu. Meta-słowa kluczowe są martwe. Nie używaj ich.

Metatag słów kluczowych został tak naprawdę zaprojektowany w 1995 roku dla bardzo archaicznych starych wyszukiwarek i niektórzy mogą twierdzić, że rozwój Google był w rzeczywistości spowodowany tym, że starsze wyszukiwarki zbytnio polegały na tym własnie tagu.

Wtedy podstawowym pomysłem było to, aby webmasterzy projektowali zawartość strony i wskazywali wyszukiwarkom, o czym jest ta strona, wypełniając tag meta-keywords słowami kluczowymi, według których chcieli uzyskać ranking.

Niespodzianka, niespodzianka: każdy właściciel witryny na świecie spamował to tak mocno, jak tylko mógł. 

Ludzie po prostu nie używali trafnych słów kluczowych, po prostu dodawali nietrafne słowa kluczowe, które nie były konieczne, i zamieniali to wszystko w jedno wielkie wysypisko słów kluczowych.

Google jako pierwsze dostrzegło, jakie niebezpieczeństwa niesie za sobą taka taktyka SEO.

Zasadniczo zaczęli mówić: „przestańmy polegać na webmasterach w przypadku tego typu danych. Przestańmy ufać webmasterom i spójrzmy na bardziej kompleksowy obraz, aby spróbować ocenić witryny. Spójrzmy więc na wszystkie elementy na stronie. Spójrzmy na wszystkie linki kierujące z powrotem do tej strony internetowej ”.

Meta-słowa kluczowe były używane przez wyszukiwarki od 1995 do 2009 roku. Krążą pogłoski, że większość wyszukiwarek przestała ich używać na długo przed 2009 rokiem, ale rok 2009 był rokiem, w którym Google kategorycznie stwierdziło, że nie używa ich już jako czynnika rankingowego.

Prawdopodobnie nie używali go zbyt często w latach 2000, 2001, ale nadal webmasterzy nadużywali ich.

Meta-słowa kluczowe były zbyt łatwe do spamowania, a prawie wszystkie główne wyszukiwarki (Google, Yahoo, Bing) zaprzestały obsługi tego metatagu – nie uważają go już za sygnał rankingowy, więc nie wpływa on już na ich SERP . Nawet narzędzia SEO, takie jak Yoast, zaprzestały ich używania – i Ty też powinieneś, niezależnie od tego, jak edytujesz metadane (z kodu źródłowego lub za pomocą dowolnego narzędzia).

Jeśli chcesz zobaczyć, jak to wygląda, powiedzmy, że optymalizowaliśmy witrynę z emotikonami. Próba uszeregowania różnych terminów, takich jak „niebieskie emotikony”, „czerwone emotikony”, „buźki”, „smutne emotikony”, wyglądałaby tak, jak na poniższym obrazku (i byłoby to użyte w nagłówku Twojego dokumentu):

przykład tagu meta słowa kluczowego

Krótko mówiąc, nie używaj tego metatagu . Zamiast tego skorzystaj z tej listy kontrolnej SEO .

Przeczytaj także

5 kroków, by Twoja strona była mobile friendly. Jak stworzyć responsywną stronę www?
Pozycjonowanie oparte na trikach? Nie tędy droga. Oto trzy zwycięskie strategie w SEO
Jak zaprojektować stronę internetową MVP?
9 niesamowitych witryn z gotowymi pakietami dla projektantów
Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności
Jak szybko wdrożyć Bootstrapa w swoich projektach?
Jaka przyszłość czeka bukmacherów?
#PoznajKlienta: KOW-MET
Pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (Adwordsy). Co wybrać?
Minimalizm w projektowaniu stron internetowych
Najlepsze wtyczki do WordPressa – Luty 2021
Czy motywy premium do WordPressa są warte swojej ceny?

POPROŚ O WYCENĘ