Pomimo tego, że jest to jedna z najbardziej przestarzałych taktyk SEO, ludzie nadal pytają o meta keywords. Dowiedz się, dlaczego nie są już potrzebne.
Dziś dowiesz się o najgorszej rzeczy, która przydarzyła się internetowi, o tagu meta keywords.
Ten tag jest do bani.
Porozmawiamy trochę o tagu meta keywords, dlaczego jest tak zły, dlaczego nie powinieneś go używać.
Nie dowiesz się w tym poście jakichś wielkich rzeczy, nie będzie to żadna tajemnica.
Ogólną zasadą jest, aby po prostu nie używać tagów meta-keywords , ale jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego nie powinieneś ich używać i czego powinieneś użyć, aby zamiast tego odnieść sukces w pozycjonowaniu, czytaj dalej.
Zaczynajmy.
Znacznik meta keywords nie działa
Jeśli szukasz więcej informacji na temat tagu meta keywords, możesz być nowicjuszem w realizacji SEO, być może dopiero zaczynasz przygodę z optymalizacją witryn pod kątem wyszukiwarek lub po prostu chcesz wyjaśnić niektóre z nieporozumień na temat tego, co to w ogóle jest.
Konkluzja: nie powinieneś używać tego tagu. Meta-słowa kluczowe są martwe. Nie używaj ich.
Metatag słów kluczowych został tak naprawdę zaprojektowany w 1995 roku dla bardzo archaicznych starych wyszukiwarek i niektórzy mogą twierdzić, że rozwój Google był w rzeczywistości spowodowany tym, że starsze wyszukiwarki zbytnio polegały na tym własnie tagu.
Wtedy podstawowym pomysłem było to, aby webmasterzy projektowali zawartość strony i wskazywali wyszukiwarkom, o czym jest ta strona, wypełniając tag meta-keywords słowami kluczowymi, według których chcieli uzyskać ranking.
Niespodzianka, niespodzianka: każdy właściciel witryny na świecie spamował to tak mocno, jak tylko mógł.
Ludzie po prostu nie używali trafnych słów kluczowych, po prostu dodawali nietrafne słowa kluczowe, które nie były konieczne, i zamieniali to wszystko w jedno wielkie wysypisko słów kluczowych.
Google jako pierwsze dostrzegło, jakie niebezpieczeństwa niesie za sobą taka taktyka SEO.
Zasadniczo zaczęli mówić: „przestańmy polegać na webmasterach w przypadku tego typu danych. Przestańmy ufać webmasterom i spójrzmy na bardziej kompleksowy obraz, aby spróbować ocenić witryny. Spójrzmy więc na wszystkie elementy na stronie. Spójrzmy na wszystkie linki kierujące z powrotem do tej strony internetowej ”.
Meta-słowa kluczowe były używane przez wyszukiwarki od 1995 do 2009 roku. Krążą pogłoski, że większość wyszukiwarek przestała ich używać na długo przed 2009 rokiem, ale rok 2009 był rokiem, w którym Google kategorycznie stwierdziło, że nie używa ich już jako czynnika rankingowego.
Prawdopodobnie nie używali go zbyt często w latach 2000, 2001, ale nadal webmasterzy nadużywali ich.
Meta-słowa kluczowe były zbyt łatwe do spamowania, a prawie wszystkie główne wyszukiwarki (Google, Yahoo, Bing) zaprzestały obsługi tego metatagu – nie uważają go już za sygnał rankingowy, więc nie wpływa on już na ich SERP . Nawet narzędzia SEO, takie jak Yoast, zaprzestały ich używania – i Ty też powinieneś, niezależnie od tego, jak edytujesz metadane (z kodu źródłowego lub za pomocą dowolnego narzędzia).
Jeśli chcesz zobaczyć, jak to wygląda, powiedzmy, że optymalizowaliśmy witrynę z emotikonami. Próba uszeregowania różnych terminów, takich jak „niebieskie emotikony”, „czerwone emotikony”, „buźki”, „smutne emotikony”, wyglądałaby tak, jak na poniższym obrazku (i byłoby to użyte w nagłówku Twojego dokumentu):
Krótko mówiąc, nie używaj tego metatagu . Zamiast tego skorzystaj z tej listy kontrolnej SEO .