Czy stosunek tekstu do kodu HTML na stronie www jest ważny?

Czy stosunek tekstu do kodu HTML na stronie www jest ważny?

Co to jest stosunek tekstu do HTML?

Większość stron internetowych jest napisana w kodzie HTML, który służy do wyświetlania zawartości strony (zwykle tekstu). Stosunek tekstu do HTML na stronie mierzy ilość tekstu na tej stronie w porównaniu z ilością kodu HTML potrzebnego do jej wyświetlenia. To znak dla robotów Google, że strona ma wystarczającą ilość tekstu, która może zaspokoić odwiedzających.

Jaki jest idealny stosunek HTML do tekstu?

Poprawny stosunek tekstu do kodu HTML wynosi od 25 do 70 procent. Procent ten odnosi się do współczynnika widocznego tekstu, w przeciwieństwie do elementów HTML, tagów graficznych i innych niewidocznych informacji. Możesz zauważyć, że wiele witryn o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania ma właśnie takie proporcje. Stało się to szczególnie widoczne od czasu, gdy wyszukiwarka Google, opublikowały aktualizację Panda, która przywiązuje wagę do witryn opartych na  wartościowej treści.

Jak to wpływa na SEO?

Chociaż stosunek tekstu do HTML nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym dla wyszukiwarek, istnieje wiele czynników związanych z tym właśnie elementem, które wskazują najlepsze praktyki SEO, a tym samym mogą pośrednio wpływać na rankingi wyszukiwania.

John Mueller powiedział, że Google nie wykorzystuje stosunku tekstu do HTML jako czynnika rankingowego, jednak może to być postrzegane jako znak, że strona internetowa ma zbyt rozbudowany kod HTML, który wyświetlany użytkownikom, szczególnie na smartfonach, może być uciążliwy i wolno się ładować.

Jak poprawić stosunek kodu do tekstu

  • Tworzyć strony z myślą o ludziach, nie robotach: strony internetowe zawierające więcej tekstu niż HTML są zwykle bardziej czytelne i zrozumiałe dla ludzi. Sprawia wrażenie, że witryna jest stworzona dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek i dlatego wydaje się ważna w oczach wyszukiwarek.
  • Lepsze wrażenia użytkownika: wyższy stosunek tekstu do kodu wskazuje na lepsze wrażenia użytkownika, a lepsze wrażenia użytkownika stały się głównym czynnikiem rankingowym wyszukiwania według Google.
  • Większa szybkość ładowania strony: mniej kodu oznacza, że ​​w kodzie strony internetowej nie ma żadnych niepotrzebnych elementów HTML. Zwiększa to szybkość ładowania strony, co wskazuje na lepsze wrażenia użytkownika i ponownie jest istotnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarek.
  • Lepsze indeksowanie stron: czystszy kod i wyższy współczynnik zwykłego tekstu ułatwiają wyszukiwarkom przeszukiwanie i indeksowanie witryny.

Kluczem do optymalizacji strony internetowej jest zbudowanie jej z naciskiem na wygodę użytkownika i jak najłatwiejsze dojście do potrzebnych informacji.

Google Web Core Vitas

Google niedawno uruchomił raport Core Web Vitals w Google Search Console, po ogłoszeniu, że nowe wskaźniki będą odgrywać rolę w jego algorytmie od tego roku. Mówi się, że aktualizacja nastąpi w połowie roku. Wcześniej, bo w marcu, Google ma wprowadzić mechanizm, który uderzy w strony www nieposiadające poprawnej wersji mobilnej.

Raport nie tylko testuje Twoje strony na podstawie tego, ile czasu zajmuje załadowanie głównej treści, ale także ocenia sposób wczytywania treści i czy układ zmienia się podczas procesu ładowania. Ma to na celu zidentyfikowanie stron, które mogą frustrować użytkowników, którzy próbują wchodzić w interakcję z elementami, które nieoczekiwanie zmieniają pozycję, powodując, że użytkownicy nie trafiają w cel, aw niektórych przypadkach klikają inny element, np reklamy.

Optymalizacja stosunku tekstu do kodu HTML

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby zoptymalizować stosunek tekstu do kodu HTML na swojej stronie i zwiększyć wygodę użytkownika:

  • Sprawdź, czy Twój kod HTML jest prawidłowy,
  • Usuń niepotrzebny kod,
  • Usuń duże białe przestrzenie,
  • Unikaj wielu zakładek,
  • Usuń komentarze w kodzie,
  • Używaj tabel w swoim układzie tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne,
  • Użyj CSS do stylizacji i formatowania,
  • Zmień rozmiar obrazów,
  • Usuń niepotrzebne obrazy,
  • Używaj jak najmniej JavaScript i Flash, jeśli jest to wymagane
  • Utrzymuj rozmiar swojej strony poniżej 300 KB
  • Usuń ukryty tekst, który nie jest widoczny dla ludzi
  • Popraw linkowanie wewnętrzne do pomagają użytkownikom poruszać się po witrynie
  • Twoja strona musi zawsze zawierać pewną ilość zwykłego tekstu. Dołącz czytelny tekst z wysokiej jakości informacjami dla użytkownika.
5 1 vote
Article Rating
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Trendy w pozycjonowaniu SEO 2021

8 trendów w SEO i pozycjonowaniu, które będą królować w 2021 roku

Wszyscy wiedzą, że SEO to szybko rozwijająca się branża. Google nieustannie wprowadza nowe technologie i aktualizuje stare, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, co za tym idzie zmusza nas …

Czytaj dalej →
Wordpress ma już 40% rynku

WordPress napędza już 40% wszystkich stron internetowych w sieci!

Warto zauważyć ciągły rozwój WordPressa. Jeszcze niedawno  obserwowaliśmy, jak przekroczył 30% udziału w rynku (było to 29,2% 1 stycznia 2018 r.), tak przynajmniej wynika z …

Czytaj dalej →
12 najlepszych motywów do Wordpressa na 2021 rok + efektowne zastosowania

12 najlepszych motywów do WordPressa na 2021 rok + efektowne zastosowania

Jeśli zajmujesz się tworzeniem stron www z pewnością znasz już WordPressa i jego niesamowite zastosowania. Z pewnością również spotkałeś się już z szeregiem motywów, zarówno …

Czytaj dalej →
Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?

Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?

Przy tak wielu czynnikach wpływających na optymalizację i pozycję w wyszukiwarkach, jest jest naprawdę sporo rzeczy do ogarnięcia. Zatrudniając specjalistów ds. SEO, możemy jednak kilkoma …

Czytaj dalej →
#PoznajKlienta: Myjnia samochodowa Edmar

#PoznajKlienta: Myjnia samochodowa Edmar

Firma Edmar to duża firma motoryzacyjna z Radomia. Do tej pory, znana była przede wszystkim z autokasacji i jednej z większych w centralnej Polsce Stacji …

Czytaj dalej →
Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku

Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku

Myśląc o zainstalowaniu statystyk dla Twojej strony www, prawdopodobnie sięgasz po Google Analytics. Jesteś w zdecydowanej większości. Ścisła integracja platformy z SEO i szerzony pogląd, …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.