i

t

a

g

e

n

c

j

a

Pozycjonowanie oparte na trikach? Nie tędy droga. Oto trzy zwycięskie strategie w SEO

Pozycjonowanie oparte na trikach? Nie tędy droga. Oto trzy zwycięskie strategie w SEO

Optymalizacja stron internetowych przez lata polegała na stosowaniu sztuczek SEO, które wprowadzały firmy na wyższy poziom w Internecie. Teraz jednak osiągnięcie sukcesu wymaga wiele więcej czasu i wiedzy. 

Myślisz, że szukając w Google informacji na temat najlepszych praktyk w SEO poznasz wszystkie najważniejsze „hacki”? Jesteś w błędzie. Nikt o zdrowym rozumie nie przekaże za darmo wiedzy, której nabycie często wymagało prawie całe jego życie.

Znajomość skutecznych sztuczek SEO byłaby niesamowicie opłacalna, ale niestety nie jest to takie proste.

Zasadniczo w SEO nie chodzi jednak o proste triki, ale raczej o rozsądne zarządzanie zasobami. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego!

Uważaj na nadmierne używanie „hacków”

Najpierw zastanówmy się, dlaczego znalezione w Internecie sztuczki i triki nie są tak niezawodne jakby się wydawało.

Po pierwsze, dostęp do tej wiedzy mają wszyscy. Tak więc przy coraz większej konkurencji i coraz mądrzejszych algorytmach Google, wejście na pierwsze pozycje wymaga indywidualnego podejścia i

Pomyśl o tym: każdy może dowiedzieć się o tych hackach i skrótach w ciągu kilku sekund, co oznacza, że ​​każdy może z nich korzystać, co oznacza, że ​​nie pomogą one wyróżnić Twojej witryny. Na przykład, myśląc o używaniu słów kluczowych, wiele witryn po prostu decyduje się na umieszczenie ich wszędzie w swojej witrynie, bez faktycznego planowania kolejnych działań. Być może lata temu przyniosoby to piorunujące efekty. Dziś już nie.

Chcę powiedzieć, że dziś, przy planowaniu SEO, należy uwzględnić długofalową strategię i mądre zarządzanie naszymi zasobami. Triki mogą być jedynie dodatkiem do naszych działań.

Większość szybkich sztuczek może zadziałać chwilowo, z pewnością nie przyniosą nam długotrwałych efektów.

Co musisz wiedzieć aby skutecznie zaplanować działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem Twojej strony www?

  • Kim są twoi konkurenci?
  • Jakie posiadasz zasoby?
  • Czy posiadasz jakieś mocne strony, których możesz użyć w link buildingu?

Oprzyj swoje strategie SEO na zasobach swojej firmy

Zatem w SEO chodzi o alokację zasobów – już to wiemy… ale co to dokładnie oznacza?

Cóż, ta logika opiera się na czymś, o czym być może słyszałeś wcześniej, a są to trzy filary SEO.

Dla przypomnienia wszystko w SEO kręci się wokół trzech filarów:

  • Tworzenie linków zewnętrznych;
  • Tworzenie oryginalnej i przyciągającej treści;
  • Techniczne SEO.

Wiele firm ma ograniczony budżet na marketing online i, jakby tego było mało, ich budżet na SEO jest jeszcze bardziej ograniczony.

Oznacza to, że nie możemy wypróbować każdej metody ani przeprowadzić każdej kampanii, która nam się tylko wymarzy. Wręcz przeciwnie, oznacza to, że musimy mądrze wybrać którą droga podążyć, by w najbardziej optymalny sposób wykorzystać posiadane przez nas zasoby.

Podsumowując, istnieje jeden zasadniczy dylemat, z którym boryka się każdy zespół i firma zajmująca się pozycjonowaniem, a jest nim ograniczenie zasobów w stosunku do możliwych opcji, co prowadzi nas do pytania: jaka mieszanka działań SEO zapewni nam największą szansę na uzyskanie wysokiej pozycji i pokonania konkurencji?

Opracuj swoje strategie SEO w oparciu o mocne strony

Największym błędem właścicieli firm w strategii pozycjonowania jest kopiowanie od A do Z czyichś działań.

Pamiętajmy, że każda działalność jest inna i może być konieczne zróżnicowanie działań w celu osiągnięcia odpowiedniego efektu.

Tak więc kopiowanie jota w jotę nie ma większego sensu. Oczywiście, warto podglądać konkurencję, jednak wyciągać z jej przypadku tylko procesy, które najefektywniej zadziałają na naszą stronę www.

Opierając się na omówionych wcześniej filarach SEO, firma może mieć trzy mocne strony:

JEŚLI MASZ SILNĄ SIEĆ…

Wiele firm nie posiada wielkich środków, aby móc zbudować swój własny zespół zajmujący się tylko i wyłącznie SEO.

Często mają jednak inną mocną stronę, która polega na ich zdolności dotarcia do społeczności, mówienia i bycia słuchanymi. Przez lata udało im się zbudować własną sieć użytkowników – w takich przypadkach często możemy oczekiwać dużej ilości linków zwrotnych, które powodują tzw. pozycjonowanie naturalne.

Jeśli pracujesz z firmami, które są obecne w świadomości społeczności, spróbuj podwoić ich zasięgi. Podpowiedz by pisali posty gościnne w uznanych źródłach i pozostawiaj linki zwrotne do pozycjonowanej strony.

JEŚLI NIE JESTEŚ ZBYT POPULARNY, ALE DOBRZE PISZESZ…

Oczywiście, teraz powiecie „łatwo mówi się, jednak zbudowanie własnej sieci kontaktów i odbiorców nie jest takie proste”.

Oczywiście, każdy kiedyś zaczynał. Jedni zbudują swoją społeczność szybciej, drugim zajmie to dużo więcej czasu.

Firmy, które nie mają ani dużej społeczności, ani zasobów pozwalających na bardzo szeroki i różnorodny link building, mogą skupić się na technicznym SEO – o tym poniżej.

Jeśli klient ma jednak zespół, który jest gotowy stanąć na głowie i zabrać się do pracy, skup się na tworzeniu dużej ilości ciekawej treści na stronę internetową.

Celem jest zbudowanie zróżnicowanej i przydatnej treści, która zapewni klientowi więcej możliwości pozycjonowania na wybrane słowa kluczowe, jednocześnie zwiększając trafność witryny internetowej dla poszczególnych fraz.

JEŚLI WIEDZA TECHNICZNA JEST TWOIM KONIKIEM…

Możesz nie lubić (lub mieć czasu) na pisanie i możesz nie mieć dużej społeczności wokół siebie, ale jeśli masz zaawansowane umiejętności techniczne i możliwość szybkiego stworzenia silnej strony internetowej, możesz zastosować inne podejście.

To prowadzi nas do trzeciego filaru SEO: technicznego SEO.

To rozwiązanie jest wskazane dla zespołów technicznych, które mogą szybko tworzyć duże witryny internetowe, bazy danych i doświadczenia użytkowników. Jest ono zwykle stosowane przez startupy technologiczne, które próbują stworzyć aplikację zapewniającą wartość dla użytkownika, tym samym szybko budują zaufanie Klientów.

Osiągnięcie sukcesu w tym filarze wymaga dużych umiejętności technicznych, które pozwolą Ci zbudować zaawansowaną platformę. Wymaga również zrozumienia, jak zwiększać te umiejętności i zarządzać dużymi witrynami w dość złożonym ekosystemie jakim jest Google.

Musisz więc na przykład wiedzieć, w jaki sposób możesz skłonić Google do prawidłowego indeksowania nowych stron, które tworzysz w swojej witrynie, nawet jeśli masz już ich w swojej domenie 100 000.

Musisz również upewnić się, że każda z nowych stron jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem najlepszych słów kluczowych.

Nie trzeba dodawać, że korzystanie z technicznego SEO staje się skomplikowaną operacją. Jednak jeśli zostanie to zrobione dobrze, może to doprowadzić do wzrostu pozycjo w Google. W przyszłości dodając do tego optymalną treść i linkowanie, powinno to przynieść piorunujące efekty.

Wniosek: Twoja strategia będzie prawdopodobnie połączeniem trzech filarów

Jeśli chodzi o SEO, doskonalenie swoich mocnych stron i zaakceptowanie faktu, że nie możesz zrobić wszystkiego, jest zdecydowanie najwłaściwszą drogą.

Podczas prowadzenia kampanii SEO , zawsze należy koncentrować się na tym, w czym jesteś dobry, musisz znać swoje zasoby i odpwoiednio je wykorzystywać..

Skupiając swoje zasoby na jednym z filarów SEO (lub nawet na ich mieszance), znacznie zwiększasz swoje szanse na osiągnięcie długoterminowego sukcesu, co nie jest możliwe w przypadku korzystania ze sztuczek i „hacków”.

Długoterminowa, dobrze zorganizowana strategia SEO z alokacją zasobów nie tylko zagwarantuje ciągły sukces, ale ostatecznie może stać się samowystarczalna, co oznacza, że ​​pozwoli Ci się dalej rozwijać i opierać na tym swój plan marketingowy.

Przeczytaj także

#PoznajKlienta: Regenerica – medycyna estetyczna
19 najlepszych alternatyw dla Google Keyword Planner
Czy motywy premium do WordPressa są warte swojej ceny?
ITF uruchamia darmowy serwis z fontami Fontshare. Alternatywa dla Google Fonts?
Czy warto skorzystać z wizytówki Google Moja Firma i czy jest ona płatna?
9 niesamowitych witryn z gotowymi pakietami dla projektantów
WordPress napędza już 40% wszystkich stron internetowych w sieci!
Wpływ sztucznej inteligencji na sieć rośnie
Jak zaprojektować stronę internetową MVP?
Najlepsze wtyczki do WordPressa w 2022 roku
Pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (Adwordsy). Co wybrać?
5 wskazówek dotyczących projektowania nawigacji na Twojej stronie internetowej

POPROŚ O WYCENĘ