Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?

Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?

Niektóre firmy dałyby wiele, aby tylko znaleźć się w top 3 wyszukiwań Google na konkretne frazy. Wiadomo, pozycjonowanie wymaga wiedzy i zaangażowania środków na pozyskiwanie linków z mocnych źródeł. Jest jednak coś, o co możemy zadbać sami i co może przynieść zaskakujące rezultaty. To wizytówki w mapach Google.

Od jakiegoś czasu w wynikach wyszukiwarki Google pierwsze trzy pozycje w większości ukazują nam wizytówki firm – nazwa firmy, numer telefonu, mapę dojazdową oraz link do strony www. W zdecydowanej większości wyniki odzwierciedlają naszą lokalizację. Np. kiedy wpiszemy warsztat samochodowy będąc w centrum Warszawy, Google podpowie nam niedaleki warsztat, który jest dobrze oceniany przez użytkowników. Inna sprawa jeśli lokalizację podamy w wyszukiwanej frazie. Np. po wpisaniu warsztat samochodowy Łódź, znajdziemy rzecz jasna mechaników z tego miasta.

Wizytówka Google pozwala na zwiększenie konkurencyjności firmy w wyszukiwarce, jednak przede wszystkim dla lokalnych zapytań. Jeśli kierujesz swoje usługi do mieszkańców danej lokalizacji, Google Moja Firma jest odpowiednim narzędziem marketingowym dla ciebie. W końcu to jeden z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie lokalnego SEO. 

Wizytówki dają przewagę nad konkurencyjnymi firmami. Są one umieszczane nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To narzędzie wspiera  również działania z zakresu pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Umożliwia użytkownikom łatwe wyszukiwanie firm, pozwala klientom na łatwy kontakt i interakcję. Wizytówka w Google w ostatnich latach zdecydowanie zyskała na wartości i popularności. To jednak z ważniejszych czynności (jej założenie), którą powinniśmy wykonać po założeniu firmy.

Zakładając wizytówkę, ułatwiasz dotarcie do Twej firmy zarówno online, jak i offline. Firmy, które mają zweryfikowaną wizytówkę Google, są częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania. Co więcej, zyskujesz dostęp do statystyk, dzięki którym będziesz wiedział, jak odnajdują cię internauci. Pamiętaj o tym, że zarówno założenie, jak i zarządzanie wizytówką jest całkowicie darmowe. Możesz zrobić to sam, to bardzo proste. 

Jak założyć swoją wizytówkę w Google? Śledź nasz blog. Już niedługo pojawi się odpowiedni poradnik.

Przeczytaj także

Jak szybko wdrożyć Bootstrapa w swoich projektach?
11 najważniejszych wtyczek WordPress pod kątem bezpieczeństwa
Jak zaktualizować motywy i wtyczki WordPress za pomocą pliku ZIP
Wady i zalety współdzielonego hostingu
Najlepsze alternatywy dla WordPressa
5 pytań, jakie firmy powinny sobie zadać, planując przeprojektowanie strony internetowej
#PoznajKlienta: KOW-MET
Jak stworzyć przyjazny dla użytkownika sklep eCommerce?
WordPress: instalacja krok po kroku. Jak zainstalować WordPressa?
Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?
Meta keywords – dlaczego nie powinniśmy ich używać w 2021 roku (i później także)
Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku

POPROŚ O WYCENĘ