i

t

a

g

e

n

c

j

a

Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?

Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?

Niektóre firmy dałyby wiele, aby tylko znaleźć się w top 3 wyszukiwań Google na konkretne frazy. Wiadomo, pozycjonowanie wymaga wiedzy i zaangażowania środków na pozyskiwanie linków z mocnych źródeł. Jest jednak coś, o co możemy zadbać sami i co może przynieść zaskakujące rezultaty. To wizytówki w mapach Google.

Od jakiegoś czasu w wynikach wyszukiwarki Google pierwsze trzy pozycje w większości ukazują nam wizytówki firm – nazwa firmy, numer telefonu, mapę dojazdową oraz link do strony www. W zdecydowanej większości wyniki odzwierciedlają naszą lokalizację. Np. kiedy wpiszemy warsztat samochodowy będąc w centrum Warszawy, Google podpowie nam niedaleki warsztat, który jest dobrze oceniany przez użytkowników. Inna sprawa jeśli lokalizację podamy w wyszukiwanej frazie. Np. po wpisaniu warsztat samochodowy Łódź, znajdziemy rzecz jasna mechaników z tego miasta.

Wizytówka Google pozwala na zwiększenie konkurencyjności firmy w wyszukiwarce, jednak przede wszystkim dla lokalnych zapytań. Jeśli kierujesz swoje usługi do mieszkańców danej lokalizacji, Google Moja Firma jest odpowiednim narzędziem marketingowym dla ciebie. W końcu to jeden z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie lokalnego SEO. 

Wizytówki dają przewagę nad konkurencyjnymi firmami. Są one umieszczane nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To narzędzie wspiera  również działania z zakresu pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Umożliwia użytkownikom łatwe wyszukiwanie firm, pozwala klientom na łatwy kontakt i interakcję. Wizytówka w Google w ostatnich latach zdecydowanie zyskała na wartości i popularności. To jednak z ważniejszych czynności (jej założenie), którą powinniśmy wykonać po założeniu firmy.

Zakładając wizytówkę, ułatwiasz dotarcie do Twej firmy zarówno online, jak i offline. Firmy, które mają zweryfikowaną wizytówkę Google, są częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania. Co więcej, zyskujesz dostęp do statystyk, dzięki którym będziesz wiedział, jak odnajdują cię internauci. Pamiętaj o tym, że zarówno założenie, jak i zarządzanie wizytówką jest całkowicie darmowe. Możesz zrobić to sam, to bardzo proste. 

Jak założyć swoją wizytówkę w Google? Śledź nasz blog. Już niedługo pojawi się odpowiedni poradnik.

Przeczytaj także

Strony internetowe w 2022 roku. Jakie trendy niesie nowy rok?
Najlepsze platformy blogowe roku (2022)
Jak zaktualizować motywy i wtyczki WordPress za pomocą pliku ZIP
Nowe narzędzia dla projektantów stron www – Lipiec 2021
5 największych wyzwań stawianych przy realizacji stron internetowych
Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?
#PoznajKlienta: KOW-MET
Jak zaprojektować stronę internetową MVP?
Jak stworzyć przyjazny dla użytkownika sklep eCommerce?
Google wdraża aktualizację algorytmów. Zauważamy wahania pozycji
Czy warto skorzystać z wizytówki Google Moja Firma i czy jest ona płatna?
Jak przygotować się do badania UX w Twoim projekcie

POPROŚ O WYCENĘ