Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

To pytanie, które zadaje nam naprawdę wielu klientów. Ile tak naprawdę kosztuje stworzenie strony www? Jak zwykle odpowiedź brzmi – to zależy. Każda strona internetowa jest inna. W przypadku jednej tworzymy typowe proste i powszechne rozwiązania. W przypadku innej, będziemy zmuszeni do opracowania indywidualnego modułu programistycznego, co oczywiście będzie wiązać się z większymi kosztami. O szczegółach w poniższym artykule.

Strony internetowe www możemy podzielić na kilka kategorii. Pierwszą z nich niech będą strony typu “One Page”. Zazwyczaj są to strony podyktowane konkretnemu produktowi czy usłudze. Cała treść opiera się właśnie na jednym przedmiocie, zawiera formularz zamówienia, kontaktu, możliwość zakupu danego produktu i jego bardzo obszerny opis. Niemniej, taka strona nie ma żadnych innych podstron i typowo jest przeznaczona do realizacji konwersji czyli zakupu lub kontaktu z firmą, sklepem czy usługodawcą.

Strony internetowe – jaka cena?

Drugi typ serwisu www to strony firmowe, nazywane przez nas często wizytówkami. Chodzi o to, że tego typu stron internetowa ma zazwyczaj max 10 podstron. Na stronie głównej obszernie opisujemy czym zajmuje się dana firma: prezentujemy produkty i usługi. Oprócz tego, tego typu niewielkie firmy potrzebują takich zakładek jak: o firmie, osobne zakładki wyczerpujące temat danej realizowanej usługi, prezentacja już zrealizowanych zleceń (jeśli dotyczy), galerię i podzakładkę kontakt. Oczywiście, jedna firma będzie oferować 5 usług, a inna może takich usług mieć kilkanaście lub kilkadziesiąt. Tylko na tym przykładzie możemy pokazać, jak trudno jednoznacznie wskazać ile może kosztować tego typu strona internetowa. Strona z wykorzystaniem ponad 20 zakładek z pewnością inaczej wyjdzie cenowo niż podstawowa firmówka. Dlatego najlepiej skorzystać z możliwości darmowej wyceny zlecenia, która przedstawi nam obraz kosztów związanych z realizacją naszej strony internetowej.

Ile kosztuje strona internetowa?

Nie musimy chyba nikogo przekonywać: sklepy w dobie koronawirusa hurtowo przeniosły swoją sprzedaż do Internetu. Sprzedaż wysyłkowa i e-commerce to jeden z najszybciej i najlepiej rozwijających się rynków w Europie i na całym świecie. Sklep internetowy to bardziej skomplikowana strona www, która musi zostać wykonana ze starannością i dbałością o każdy szczegół. Chodzi o jak najprostszy, a zarazem bezpieczny zarówno dla Klienta jak i sklepu proces zamówienia i opłacenia danych produktów. O ile cała struktura i moduły odpowiadające za cały proces zakupów online w każdym sklepie będzie podobny, o tyle jeden sklep może mieć 5 produktów, a inny 100 i więcej. Ponadto, ważne jest, czy produkty będą publikowane przez właścicieli sklepu, czy ich udostępnianie w sklepie początkowo będzie po stronie Wykonawcy serwisu www. Jak pewnie domyślacie się, to także ma wielki wpływ na ostateczną cenę sklepu internetowego.

Indywidualne rozwiązania programistyczne

O ile przedstawione wcześniej rozwiązania są dość powszechne i powtarzalne, to co w przypadku, gdy Klient chce stworzyć serwis oparty na indywidualnych rozwiązaniach? Oczywiście, wszystko jest do wykonania, szczególnie w takiej agencji jak nasza 🙂 Jednak trzeba pamiętać, że każda dodatkowa godzina pracy programisty nad indywidualnym rozwiązaniem będzie kosztować. O jakich serwisach mówimy? Mówimy tutaj o rozbudowanych portalach informacyjnych, serwisach ogłoszeniowych, w których potrzebujemy automatycznych aktualizacji np. przesyłanych ofert z plików zewnętrznych, rozbudowane fora internetowe i inne serwisy, które działają “niestandardowo”.

Nie zapominajmy o domenie i hostingu!

Oczywiście w tym momencie nie możemy zapomnieć o konieczności posiadania własnej domeny oraz hostingu. W końcu strona musi mieć miejsce dla swoich plików. Fakt, czy to Państwo sami zajmą się zamówieniem tych usług, czy pozostanie ona po naszej stronie, również będzie miało znaczenie przy ostatecznej wycenie.

Podsumowanie

Tak jak piszę, każda strona internetowa będzie miała swoją cenę. Mogę tu zadeklarować, że prosty landing page będzie kosztował od 1000 zł netto, wizytówka www od 1500 zł netto, sklep internetowy od 2500 zł netto, a rozbudowany serwis www od 3500 zł netto. Jednak nie będę do końca precyzyjny. Wystarczy, że prosty landing będzie musiał posiadać funkcję sklepu internetowego dla jednego produktu, co już zwiększy jego cenę. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z darmowej wyceny i kontaktu z naszą agencją interaktywną IT Agencja. Przypominamy, że zajmujemy się kompleksową obsługą firmy w Internecie tj. również pozycjonowaniem, social media, wizytówkami w Google czy GoogleAds. Dzięki temu możecie liczyć na liczne rabaty przy zamówieniu więcej niż jednej usługi.

Jeśli zastanawiacie się ile może kosztować Wasz serwis www, nie traćcie czasu i napiszcie lub zadzwońcie. Naprawdę, nie gryziemy 🙂

5 2 votes
Article Rating
Subskrybuj
Notify of
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Wojtek
Wojtek
6 months ago

Witam. Chciałbym zrobić rozbudowaną stronę na każde województwo oraz większe miejscowości. Możemy tutaj uwzględnić jako przykład wasze obszary działania. W obszarach działanie (podobnie jak u was) w każdej miejscowości trochę inny tekst. Do wyceny możecie to porównać ze waszą stroną .Tematyki na chwilę obecną nie chcę zdradzać.Czy tyle informacji wystarczy Państwu do wyceny?

umiejętności potrzebnych przy projektowaniu stron internetowych

7 umiejętności, które są niezbędne przy projektowaniu stron internetowych

Projektowanie stron internetowych to stale rozwijająca się dziedzina. Ci z nas, którzy działają w branży od dłuższego czasu (tj. przynajmniej sześć miesięcy), widzieli wprowadzenie większej …

Czytaj dalej →
Google Maps - nowe funkcje

Nowe wskazówki w Mapach Google. Pokażą Ci “najczystszą trasę”

Mapy Google rozwijają swoją aplikację, a jednym z nowych rozwiązań jest opcja trasy przyjaznej dla środowiska. I nie, to nie oznacza tylko jazdy na rowerze …

Czytaj dalej →
Fontshare - alternatywa Google fonts?

ITF uruchamia darmowy serwis z fontami Fontshare. Alternatywa dla Google Fonts?

ITF (the Indian Type Foundry) uruchomił zupełnie nową usługę czcionek, aby bezpłatnie udostępnić piękną typografię każdej firmie. Usługa o nazwie Fontshare nie będzie nowością dla nikogo, kto …

Czytaj dalej →
Google Update Light - marcowa aktualizacja bez potwierdzenia Google

Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?

W ostatnich latach Google zawsze informowało wszystkich o wprowadzeniu aktualizacji algorytmów wyszukiwania. Obecnie obserwujemy ruchy w SERPach, które wyglądają jak coś na wzór aktualizacji podstawowej , która …

Czytaj dalej →
Jaką domenę wybrać dla swojej strony www?

Jaką domenę wybrać dla swojej strony? Obalamy 7 mitów na temat domen

Nazwa domeny jest bardzo istotna dla każdej firmy. Ma kluczowe znaczenie dla marki i ma nieproporcjonalnie duży wpływ na wrażenia użytkownika. Jednak nie tylko – …

Czytaj dalej →
Trendy w pozycjonowaniu SEO 2021

8 trendów w SEO i pozycjonowaniu, które będą królować w 2021 roku

Wszyscy wiedzą, że SEO to szybko rozwijająca się branża. Google nieustannie wprowadza nowe technologie i aktualizuje stare, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, co za tym idzie zmusza nas …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.