i

t

a

g

e

n

c

j

a

Minimalizm w projektowaniu stron internetowych

Tworzenie stron internetowych www

W dzisiejszych czasach świetny projekt to nie tylko przekazywanie odpowiedniej ilości informacji na określonej liczbie stron. Stworzenie idealnej strony www to coś więcej niż eksperymentowanie z grafiką i dźwiękiem. Projektanci muszą dokładnie przemyśleć, jak każdy element ich witryny wpływa na ogólne wrażenia użytkownika, który odwiedzi daną stronę internetową.

W dobie miliardów stron na świecie, wygląd musi przekonać użytkownika, że warto zostać na stronie www dłużej. Strona internetowa musi być funkcjonalna i wygodna w użytkowaniu.

Trend w ostatnich latach wskazuje, że wśród nowoczesnych stron www góruje tzw. minimalizm. Im mniej bałaganu i zamieszania na stronie, tym łatwiejsza jest nawigacja i przeglądanie kolejnych podstron.

Jakie korzyści niesie korzystanie z funkcjonalnego minimalizmu?

Zrozumienie funkcjonalnego minimalizmu

Wielu projektantów stron internetowych jest przekonanych, że minimalizm polega na estetyce. Błędne przekonanie mówi o tym, że minimalizm to maksymalne uatrakcyjnienie przekazywanych treści.

Jednak podstawowe idee minimalizmu w projektowaniu stron internetowych sięgają znacznie głębiej. Historia minimalistycznego designu zaczyna się od kultury japońskiej. Japonia od dawna koncentruje się na równoważeniu prostoty i piękna z architekturą, wystrojem wnętrz, a nawet grafiką. W świecie zachodnim minimalizm znalazł się w centrum zainteresowania środowisk związanych z Webdesignem, po tym, jak klienci mieli dość lat z zagraconymi i skomplikowanymi stronami internetowymi z trudną nawigacją, przytłaczającymi informacjami i zderzającymi się grafikami.

Projektanci zaczęli eksperymentować z myślą, że mniej naprawdę może oznaczać więcej – szczególnie jeśli chodzi o cyfrowy design.

Zasady funkcjonalne minimalistycznego projektowania witryn internetowych

Minimalizm w projektowaniu stron internetowych zyskiwał na znaczeniu. Zwłaszcza w 2018 roku minimalistyczne projektowanie stron internetowych znalazło się w najmodniejszych trendach Klientów – firmy wręcz zakochały się w kombinacji białych przestrzeni, prostej nawigacji i odważnego tekstu.

Chociaż obecnie w branży pojawiają się inne trendy projektowe, projektanci mogą nadal czerpać korzyści z odkrywania niektórych podstawowych zasad minimalizmu funkcjonalnego. W końcu udowodniono, że złożoność wizualna to klucz do przyciągnięcia wzroku odwiedzających i zainteresowania ich treścią.

Ponadto badanie przeprowadzone przez EyeQuant group wykazało, że czysty i prosty projekt może prowadzić do niższego współczynnika odrzuceń w Google Analytics. Minimalizm odrzuca dużą ilość niepotrzebnych elementów na stronie, co może pozwolić na lepsze wrażenia całości. Ponadto „czysta” witryna internetowa może również przynieść dodatkowe korzyści, w tym krótszy czas ładowania, lepszą responsywność i wiele wiele innych

Ponieważ używasz tylko kilku obrazów i dobrze rozmieszczonego tekstu, możesz nawet eksperymentować z różnymi strategiami, takimi jak grafika i dynamiczne czcionki.

1. SKONCENTRUJ SIĘ NA PODSTAWACH

Po pierwsze, tak jak w przypadku tworzenia prostego landing page projektanci muszą się upewnić, że koncentrują się tylko na elementach strony, które naprawdę muszą się tam znajdować.

Oznacza to usunięcie w witrynie wszystkiego, co nie obsługuje celów końcowych określonej strony. Wszelkie zdjęcia, hałas w tle, przyciski, a nawet funkcje nawigacyjne, które nie będą wspierać docelowego działania, do którego chcemy zachęcić odwiedzającego, muszą zniknąć.

Musimy wyeliminować wszystkie elementy, które mogą niepotrzebnie angażować użytkowników, a nie prowadzą do realizacji celu. Na przykład niektóre witryny natychmiast przedstawiają odwiedzającym główny cel i przeznaczenie, jakie niesie strona www, a następnie pozwala użytkownikom przewijać w dół, aby uzyskać więcej informacji. Dane są wyraźnie rozłożone na stronie głównej, wciągając widza w opowieść, co powoduje dłuższe pozostanie użytkownika na stronie.

2. UWZGLĘDNIJ ZALETY PUSTEGO TŁA I NEGATYWU

Tło negatywne jest jednym z podstawowych elementów dobrego, minimalistycznego projektowania stron internetowych.

Uwierz, nie każda część witryny musi być zapełniona treścią czy grafikami. Białe lub negatywne tło może pomóc użytkownikowi uzyskać przestrzeń, której potrzebuje, aby w pełni zrozumieć treść strony i jej przeznaczenie.

Tłumacząc na przykładzie. To tak jakby wpuścić kogoś do zawalonego gratami magazynu i prosić o wyszukanie jakiegoś niewielkiego elementu. Chyba nie musimy nikomu tłumaczyć, że łatwiej będzie w pomieszczeniu, gdzie przedmiotów będzie mniej, a tym samym będą ładnie poukładane na półkach.

3. JEDEN SŁUSZNY WYBÓR

Dużym problemem w wielu stronach internetowych jest przeładowanie jej wieloma możliwościami wyboru.

Niezależnie od tego, czy jesteś w sklepie, czy na stronie internetowej, nigdy nie jesteś pewien, co zrobić najpierw. Czy sprawdzić artykuły na blogu firmowym, aby dowiedzieć się więcej o marce firmy? Czy odwiedzić stronę „Informacje”, aby zobaczyć, skąd pochodzi marka? Czy przechodzić do podstron produktów?

Jako projektant, funkcjonalny minimalizm może pomóc Ci w pokazaniu, co powinni zrobić Twoi odbiorcy. Kiedy trafiasz na minimalistyczną stronę www, nie jesteś przytłoczony wyborem. Możesz albo udać się do swojego koszyka, „kup teraz” lub sprawdzić menu. Treść na stronie musi być uporządkowana. W innym przypadku bardzo łatwo stracić potencjalnego Klienta.

Ponieważ wezwanie do działania „Kup teraz” jest największym i najbardziej przekonującym, istnieje prawdopodobieństwo, że większość odwiedzających kliknie je jako pierwsza, co zwiększy szanse firmy na konwersje.

4. UPROŚĆ NAWIGACJĘ

Chociaż minimalizm i prostota nie zawsze są tym samym, powinny iść ze sobą w parze. Projektując pod kątem funkcjonalnego minimalizmu, powinieneś skoncentrować się na pomaganiu odwiedzającym w wykonywaniu zadań tak szybko i łatwo, jak to możliwe, bez rozpraszania ich innymi elementami strony.

Oznacza to, że zamiast przytłaczać odbiorców ogromnym wyborem stron, które mogą odwiedzać u góry lub z boku ekranu, warto przyjrzeć się prostszym opcjom nawigacji. Pojedyncza ikona menu, która rozwija się do pełnej listy pozycji, pozostaje popularnym wyborem do projektowania – szczególnie w erze projektowania witryn mobilnych.

Dzięki takiemu podstawowemu podejściu projektanci mogą zapewnić, że użytkownicy z większym prawdopodobieństwem będą przechodzić do stron, które ich klienci chcą odwiedzać. Nadal mogą znaleźć to, czego potrzebują w menu, ale nie zajmuje to miejsca na stronie ani ich dodatkowo nie rozprasza.

5. USTAW WIELKIE OCZEKIWANIA U GÓRY EKRANU

Funkcjonalny minimalizm może również pomóc dzisiejszym projektantom szybciej przyciągnąć uwagę odwiedzających od momentu kliknięcia na stronę internetową.

Treść, która jest widoczna u góry strony dla odwiedzających, zachęci ich do podjęcia kolejnego kroku w korzystaniu z witryny. Upewnij się, że dostarczasz coś, co interesuje odbiorców i dostarcza im potrzebnych informacji.

W ten sposób zmniejszysz ryzyko wysokich współczynników odrzuceń dla swoich klientów, a jednocześnie wykorzystasz zdolność minimalizmu do zapewnienia szybkiego dostępu do informacji dla swoich odbiorców.

Zastanów się także nad wprowadzeniem u góry strony przejrzystego pokazu slajdów, który prezentuje najważniejsze usługi lub produkty oferowane przez firmę.

6. UŻYWAJ MINIMALIZMU FUNKCJONALNEGO W ODPOWIEDNICH MIEJSCACH

Pamiętaj, funkcjonalny minimalizm nie dotyczy tylko stron głównych.

W zależności od tego, co chcesz osiągnąć dla swojego klienta, możesz również osadzić elementy minimalizmu na sprzedażowych landing page, portfolio.

W końcu, gdy na stronie jest mniej bałaganu i zamieszania, które rozpraszają potencjalnych Klientów, istnieje większa szansa, że ​​użytkownicy przewiną się na dół strony i dokonają konwersji.

Strona zawiera przydatne informacje i informuje klientów dokładnie, co mają zrobić dalej. Nie ma zamieszania, bałaganu i niczego, co mogłoby powstrzymać odwiedzających.

Jak zawsze, należy być jednak ostrożnym. Chociaż funkcjonalny minimalizm może być bardzo przydatny, nie będzie odpowiedni dla każdej strony www. Minimalizm nie sprawdzi się w przypadku portali informacyjnych czy rozbudowanych blogów. W takim przypadku możemy zmuszać użytkowników do długiego przewijania treści, co może się nie spodobać. Prawidłowe stosowanie minimalizmu funkcjonalnego wymaga dokładnej oceny, gdzie ta technika będzie optymalnie wykorzystana.

Minimalizm może być funkcjonalny

Minimalistyczny projekt to nie tylko wybór estetyczny. Właściwe aspekty minimalizmu mogą uprościć nasze strony internetowe, eliminując niepotrzebne elementy i redukując zawartość, która nie wspiera celu końcowego.

Kluczem jest upewnienie się, że podczas tworzenia odpowiedniego projektu skupiasz się na połączeniu estetyki i użyteczności. Łatwa w nawigacji i atrakcyjna witryna internetowa może być potężnym narzędziem dla każdej firmy.

Jeśli jesteś zainteresowany taką stroną internetową, zapraszamy do kontaktu.

Przeczytaj także

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO? Jak optymalizować treści?
Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności
5 pytań, jakie firmy powinny sobie zadać, planując przeprojektowanie strony internetowej
Dlaczego WordPress jest tak popularny?
4 triki, aby ulepszyć swoją stronę internetową bez naginania budżetu
Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?
Pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (Adwordsy). Co wybrać?
Jak stworzyć przyjazny dla użytkownika sklep eCommerce?
10 najpopularniejszych języków programowania
#PoznajKlienta: Regenerica – medycyna estetyczna
Krok po kroku do doskonałego SEO na stronie
Jak przygotować się do badania UX w Twoim projekcie

POPROŚ O WYCENĘ