Masz stronę internetową i chcesz zwiększyć ilość odwiedzin? Chcesz zajmować lepsze pozycje w Google? W naszej IT AGENCJI, możemy pomóc Ci w pozycjonowaniu Twojej witryny i strategii SEO, aby uzyskać większy ruch i konwersje. Jeśli właśnie uruchomiłeś swoją witrynę, być może będziesz musiał zastosować strategię „long tail SEO”. Zaufaj nam.
Koncepcja „long tail SEO” opiera się na pozycjonowaniu w Google więcej niż jednym wyrazem, aby zaatakować określoną niszę rynkową, w której konkurencja nie jest tak duża.
Przyjrzyjmy się lepiej na konkretnym przykładzie: właśnie uruchomiłeś witrynę swojej biblioteki. Przychodzi Ci na myśl użycie słowa kluczowego „książki”. Błąd! „Książki” to bardzo ogólne i zbyt konkurencyjne słowo kluczowe. Jeśli oprzesz na tym swoją pozycję, nie będziesz miał wystarczających możliwości, aby usunąć duże firmy z wysokich pozycji i nie przyciągniesz gości na swoją stronę www.
Co robić?
Wybierz niszę rynkową, którą Twoja firma może objąć i użyj tzw. „długiego ogona”. Na przykład możesz użyć „książki sportowe warszawa”. W ten sposób każdy, kto chce kupić książki o sporcie w Warszawie, znajdzie na Twojej stronie optymalny wynik, a Ty zyskasz autorytet. Kiedy Twój autorytet rośnie, możesz dodać inne słowa kluczowe do swojej strategii SEO, aby konkurować w pozycjonowaniu z witrynami większego rzędu.
Gdzie powinniśmy zastosować słowa kluczowe?
Wiemy już, że nasze słowa kluczowe powinny pojawiać się w treści naszego serwisu, ale musimy też pomyśleć o umieszczeniu ich w opisie strony lub w tym samym adresie URL. W takim przypadku powinniśmy nazwać url sekcji sportowej czymś typu: www.xy.pl/ksiazki-sportowe-warszawa/
Gdy słowo kluczowe jest dłuższe i bardziej szczegółowe, znajdujemy mniej konkurencji, dzięki czemu użytkownicy, którzy szukali tych słów, będą mieli do nas łatwiejszy dostęp. Celem jest zdobycie punktów i autorytetu z „długiego ogona”, a następnie zaatakowanie bardziej konkurencyjnych słów kluczowych.
To działa!