Trendy w zakresie UI, UX i projektowania stron internetowych nieustannie się zmieniają. Z biegiem czasu niektóre trendy stają się przestarzałe, a pojawiają się nowe. Każdy projektant powinien nadążać za najnowszymi trendami w projektowaniu konkurencyjnych produktów. Dlatego projektanci zawsze muszą mieć oko na aktualne trendy projektowe. W tym artykule omówimy niektóre z ważnych trendów w zakresie UI, UX i projektowania stron internetowych, które będą popularne w 2021 roku, a także prawdopodobnie w kolejnych latach.
POTRZEBUJESZ STRONY INTERNETOWEJ?
ZADZWOŃ! 690 447 500
1. Elementy 3D
Obiekty 3D to elementy atrakcyjne wizualnie dla ludzkiego oka. Wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, elementy 3D gwałtownie zyskują na popularności na przestrzeni lat. Dodając elementy 3D do swoich projektów, możesz zmienić sposób, w jaki użytkownicy pojmują Twój produkt. Możliwe jest przeniesienie projektu na wyższy poziom, dzięki realistycznym efektom i animacjom. Takie podejście pomoże Ci stworzyć lepsze wrażenia użytkownika i sprawi, że odwiedzający będą mieli lepsze wrażenie, a Twoje produkty i usługi będą wyglądać bardziej nowocześnie i profesjonalnie.
Jednak nadal konieczne jest rozważenie kilku ważnych rzeczy przed użyciem elementów 3D. Najważniejsze z nich to szybkość ładowania i wydajność Twojej witryny. Upewnij się, że Twoja platforma szybko się ładuje i jest dobrze zoptymalizowana. Jeśli nie, elementy 3D mogą być katastrofą dla odwiedzających, ponieważ będą musieli zmierzyć się z powolnym ładowaniem, co może doprowadzić ich do szewskiej pasji. Ale jeśli nie masz żadnych problemów z wydajnością, elementy 3D mogą ożywić Twoje projekty. Gdy użytkownicy poczują się bardziej autentycznie, prawdopodobnie pozostaną zaangażowani w Twój produkt.
2. Tryb ciemny
Jako alternatywa dla trybu jasnego, tryb ciemny jest prawdopodobnie najgorętszym trendem projektowym minionego roku i na pewno stanie się jeszcze bardziej popularny w nadchodzących latach. Schemat wykorzystuje jasny tekst, ikony i elementy graficzne na ciemnym tle. Chroni oczy i baterię oraz sprawia, że rzeczy są bardziej widoczne w warunkach słabego oświetlenia. W dzisiejszych czasach tryb ciemny stał się niemal domyślną opcją dla wielu witryn internetowych i aplikacji. Użytkownicy mogą kontrolować swoje wrażenia i przełączać się między trybem jasnym i ciemnym.
Projekty trybu ciemnego są ultranowoczesne i zwiększają wyrazistość innych kolorów akcentujących. Umożliwia wyskakujące okienko w celu podkreślenia innych elementów projektu i pomaga projektantom tworzyć elementy o wysokim kontraście. Liderzy branży, tacy jak Twitter, YouTube, Spotify, Instagram oferują ciemne motywy w swoich produktach i usługach. Większość smartfonów, aplikacji i systemów operacyjnych umożliwia użytkownikom przełączanie się w tryb ciemny. Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, możesz stworzyć projekt całkowicie w trybie ciemnym lub umożliwić użytkownikom przełączanie się między trybem jasnym i ciemnym.
3. Minimalizm
Minimalizm to trend w projektowaniu, który koncentruje się na kluczowych treściach i funkcjach oraz przycina wszystkie niezbędne elementy. Pojawienie się minimalizmu jest odpowiedzią na nadmiar informacji, z jakim mamy dziś do czynienia w produktach cyfrowych. Nic dziwnego, że proste interfejsy stały się bardziej pożądane i popularne. Podstawową cechą minimalistycznego projektu jest przejrzysty układ, który pozwala bardziej skupić się na ważnych treściach. Im mniej treści widzą użytkownicy, tym lepiej.
Coraz więcej projektantów zdaje sobie sprawę z wartości eleganckich, minimalistycznych i łatwych w użyciu aplikacji lub witryn internetowych. Pamiętaj jednak, że minimalizm nie polega na przycinaniu elementów projektu, takich jak kolory i czcionki, do absolutnego minimum. Wręcz przeciwnie, minimalistyczny projekt polega na nadaniu priorytetu ważnym informacjom i usunięciu wszystkich dodatkowych szczegółów, które mogą zaszkodzić UX. Ten trend może pomóc w uatrakcyjnieniu stron internetowych i poprawić szybkość ładowania witryny lub strony, szczególnie w przypadku użytkowników mobilnych.
4. Układy asymetryczne
Przez długi czas symetrię uważano za nieodwracalny standard projektowania. Ale ostatnio możemy zauważyć zmianę w przeciwnym kierunku. Termin asymetria oznacza brak symetrii lub równości między połówkami twojego projektu. Jednocześnie asymetria nie oznacza braku równowagi w projekcie. Nawet przy asymetrycznej konstrukcji żadna część projektu nie powinna wyglądać ciężej niż inna.
Obecnie miliony witryn walczą o uwagę użytkowników. A projekty ogólne nie mają wielu szans na to, by być zauważalne. Ale kiedy projektanci opanują asymetrię, stworzą coś wyjątkowego i zapewnią niezapomniane wrażenia. Asymetria sprawia, że Twoje strony wyróżniają się z tłumu i zmniejszają współczynnik odrzuceń. Jednak niezależnie od tego, czy jest to symetria, czy asymetria, równowaga powinna być zawsze traktowana priorytetowo.
5. Interfejs użytkownika głosowego
Dzięki popularności wyszukiwania głosowego i sterowania głosowego użytkownicy szybko dostosowują się do wygody mówienia, a nie wpisywania zapytań. W rezultacie podczas tworzenia strony internetowej musisz wziąć pod uwagę interfejs głosowy użytkownika. Głosowe interfejsy użytkownika (VUI) umożliwiają użytkownikom interakcję z systemem za pomocą poleceń głosowych lub głosowych. Wirtualni asystenci, tacy jak Apple Siri, Amazon Echo i Asystent Google, to świetne przykłady VUI. Ten trend nabiera obecnie tempa, ponieważ sztuczna inteligencja i automatyka domowa wzmacniają siłę interakcji głosowych.
Podstawową zaletą VUI jest to, że uwalnia ręce i oczy. Technologia umożliwia nam interakcję z produktem lub usługą podczas wykonywania innych czynności. Ale dobra wykrywalność jest niezbędnym atrybutem projektowania VUI. Aby zaprojektować głosowy interfejs użytkownika, ważne jest, aby w łatwy sposób poinformować użytkowników, jakie funkcje obsługuje system.
6. Mieszanie fotografii z grafiką
Wydaje się, że kolejnym dużym trendem na 2021 rok będzie nakładanie grafiki na fotografię. Wielu projektantów zaczęło już nakładać oryginalne grafiki na prawdziwe zdjęcia. Dodaje wyjątkowego uroku i dodatkowej osobowości projektom internetowym. Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać ten trend, możesz połączyć swoją grafikę z osobowością marki. To prosta i użyteczna sztuczka, która doda głębi i utrzyma zainteresowanie odwiedzających Twoją treścią. Innym sposobem jest wykorzystanie kolorów i kształtów używanych w Twoim logo. Dobrze zaprojektowana mieszanka może jednocześnie zwiększyć Twoją kreatywność i wzmocnić wizerunek firmy.
7. Schematy świetlnych kolorów
Projekty o jasnym odcieniu są pożądane. W przeciwieństwie do skrajnego minimalizmu, jasne schematy kolorów stanowią kolejny główny trend w projektowaniu stron internetowych. Mieszanie świecących kolorów z różnymi odcieniami ciemniejszych i głębszych kolorów sprawi, że te kolory będą jeszcze jaśniejsze i pomogą Ci przekazać futurystyczny i nowoczesny klimat. Świecące kolory wyskakują z ekranów, nadając witrynie odważny wygląd. Zastosowanie odważnych kolorów i niezwykłych kombinacji kolorystycznych z pewnością przyniesie duże zmiany w nadchodzących latach.
8. Wirtualna rzeczywistość
Rzeczywistość wirtualna szybko zmienia krajobraz projektowania cyfrowego. Przewiduje się, że ten trend to ogromny krok w cyfrowej rewolucji. VR odegrała już ważną rolę w branży technologicznej. Będąc obiecującym trendem, będzie on nadal rosnąć i pozostanie aktualny w nadchodzących latach. Coraz więcej firm rozważa również rozwiązania umożliwiające integrację VR na swoich stronach internetowych.
Wirtualna rzeczywistość i powiązane z nią technologie zmieniają świat projektowania. Otwiera to wiele nowych możliwości dla projektantów. Jedną z najbardziej satysfakcjonujących korzyści płynących z wirtualnej rzeczywistości jest jej zdolność do dostarczania bardziej autentycznych wrażeń. Ma to wielką wartość dla branży eCommerce i hotelarskiej. Wiele przyszłych stron internetowych z pewnością dostosuje ten trend i doda elementy VR do swoich witryn.
9. Storytelling Web Design
W dzisiejszych czasach użytkownicy wolą niestandardowe rzeczy, szczególnie w przypadku e-maili i pozdrowień. Ale jak zapewnić spersonalizowaną obsługę użytkowników witryny? Termin opowiadanie historii oznacza dzielenie się solidną historią z jasną fabułą, postaciami, narracyjnym punktem widzenia. Witryna do opowiadania historii wykorzystuje te same techniki do opowiadania narracji o prezentowanej firmie, produkcie, kulturze lub sloganie.
Kiedy strony internetowe zapewniają responsywne i interaktywne elementy, uzyskają znacznie wyższy wskaźnik retencji, ponieważ odwiedzający są podświadomie zachęcani do dalszego przewijania i przeglądania tej witryny. Personalizowanie doświadczenia dla każdego użytkownika sprawi, że poczują się bardziej wartościowi. Wiele dużych firm, takich jak Netflix i Amazon, używa algorytmów do dostarczania treści personalizacyjnych na podstawie wcześniejszych zachowań widzów. Nadszedł czas, aby dołączyć do tego trendu, aby zaprojektować bogatsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
10. Typografia
Typografia również ulegnie znacznym zmianom w 2021 roku. Istnieją cztery popularne techniki typografii, z których można skorzystać. W obszarze bohaterów witryny bohaterowie tekstowi mogą pomóc projektantom wyrazić swoją osobowość i poprawić szybkość ładowania.
Jednocześnie oczekuje się, że typografia zarysowana rozprzestrzeni się bardziej w 2021 r. Jako pojawiający się trend, typografia ta jest wyjątkowa i ma dość charakterystyczny wpływ na stronę internetową. Jest też bardziej atrakcyjna wizualnie i interesująca. Dodanie animacji do tekstu zachęca odwiedzających do przeglądania, sprawdzania i przewijania strony w dół. Poza tym popularne będą odważne czcionki pisane wielkimi literami, ponieważ są czyste i czytelne. Nie chcesz, aby wszystkie czcionki były pogrubione? Tak więc sztuczka polega na użyciu pogrubionych czcionek dla niektórych słów, takich jak slogan. Ta czcionka może stworzyć wizualny punkt wyjścia do projektu, który przyciągnie uwagę użytkowników.
11. Od doskonałego do wyjątkowego
W ostatnich latach postawiono na perfekcjonizm, a wiele stron internetowych dąży do doskonałego projektu. Ale w 2021 roku bycie wyjątkowym będzie ważniejsze niż bycie doskonałym. Mając to na uwadze, musisz znaleźć swoje błyszczące punkty i wyróżnić swoje projekty z tłumu. Chociaż trudno jest znaleźć obszar, w którym mógłbyś różnić się od konkurencji, zawsze możesz spróbować postawić się w butach użytkowników i projektować z empatią.
Podsumowanie
Celem projektowania witryn internetowych jest pomoc użytkownikom w szybkim i przyjemnym uzyskiwaniu potrzebnych informacji. Podczas gdy trendy się zmieniają i ewoluują, nikt nie wie, co będzie modne w nadchodzących latach. Te 11 wiodących trendów nabiera obecnie tempa. Wiele funkcji wyróżnionych powyżej, takich jak elementy 3D, interfejs użytkownika głosowego i rzeczywistość wirtualna, jest związanych z najnowocześniejszą technologią, podczas gdy inne mają na celu zapewnienie użytkownikom nowego i świeżego wrażenia oraz przedstawienie informacji w bardziej naturalny sposób . Ważne będzie, aby wziąć pod uwagę zarówno technologię, jak i kreatywność, jeśli chcesz tworzyć imponujące i niezapomniane projekty w nadchodzących latach.