5 pytań, jakie firmy powinny sobie zadać, planując przeprojektowanie strony internetowej

5 pytań, jakie firmy powinny sobie zadać, planując przeprojektowanie strony internetowej

W dzisiejszej „nowej rzeczywistości” mocna strona internetowa firmy stała się niezbędnym narzędziem marketingowym umożliwiającym utrzymanie ugruntowanej pozycji na rynku i odniesienie sukcesu wśród docelowych odbiorców oraz wyróżnienie się spośród konkurencji. Budowanie silnej marki w Internecie i wewnętrzna strategia marketingu cyfrowego to kluczowe sposoby na utrzymanie rentowności i wzrostu zysków w czasach, gdy konwencjonalne/tradycyjne taktyki biznesowe są ograniczone.

Inwestycja w przeprojektowanie strony internetowej to poważna decyzja, ale jeśli zostanie wykonana w dobrym momencie i dzięki odpowiednim fachowcom, może również zapewnić duży zwrot z inwestycji. Ważne jest, aby aktywnie ocenić cyfrową obecność swojej firmy i upewnić się, że Twoja marka jest prezentowana w angażujący i intuicyjny sposób, jednocześnie spełniając potrzeby docelowych odbiorców. Krótko mówiąc, przy omawianiu przeprojektowania należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Poniżej znajduje się kilka ważnych pytań, na które należy sobie odpowiedzieć przed podjęciem decyzji o podjęciu dalszych działań:

1. Czy Twoja obecna witryna dokładnie przedstawia najważniejsze elementy związane z Twoją marką?

Wiele firm, które wcześniej polegały na tradycyjnym marketingu bezpośrednim i sprzedaży osobistej, szybko traci świadomość marki. Ponadto wiele firm korzysta z przestarzałych stron internetowych, które nie odzwierciedlają już pozycji ich marki ani potrzeb konsumentów. Wdrożenie planu projektu przeprojektowania strony internetowej to prosty i szybki sposób na zwiększenie świadomości marki i lepsze dotarcie do potencjalnych Klientów.

Nadawanie tożsamości marki Twojej firmie w wirtualnej rzeczywistości jest kluczowym krokiem w budowaniu zaufania i lojalności wobec marki. Twoja strona www powinna w jasny sposób przedstawiać założenia dotyczące marki w sposób przystępny i przekazujący najważniejsze wiadomości bez konieczności długotrwałego przeszukiwania zasobów przez użytkownika.

Opowiadanie o swojej firmie w angażujący i zapadający w pamięć sposób jest ważne dla udanego projektu strony internetowej. Strona www Twojej firmy powinna być jednocześnie punktem odniesienia dla użytkowników. Jeśli więc dawno nie zmieniałeś swojej internetowej wizytówki, prawdopodobnie przyszedł czas na redesign.

2. Czy zmaksymalizowałeś swoje SEO?

Wdrożenie solidnych podstaw i strategii optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek zaowocuje lepszymi pozycjami strony w wynikach wyszukiwania. Wraz ze zwiększoną widocznością marki w wyszukiwarce, Twoją stronę z natury będzie odwiedzać więcej  potencjalnych kontrahentów, a sieć Klientów Twojej firmy się powiększy.

Redesign strony internetowej pod kątem SEO ma kilka zalet, w tym między innymi: generowanie leadów, budowanie świadomości marki i zwiększony ruch organiczny. Aby zmaksymalizować świadomość marki i rankingi wyszukiwania, ważne jest wdrożenie strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która analizuje SERPY Google i wyłoni, które słowa kluczowe są najlepsze dla widoczności Twojej strony www.

Innymi słowy, zawartość Twojej witryny powinna mieć odpowiednie tagi tytułowe, by pokazywać się na wybrane frazy w wynikach wyszukiwanie. Dodatkowo, należy pamiętać o zachowaniu wszystkich podstawowych wymagać amerykańskiego giganta na “G”. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które należy wziąć pod uwagę  przy przeprojektowywaniu witryny i podejmowaniu decyzjiodnośnie strategii SEO:

  1. Czy Twoje treści są już pokazywane w rankingu słów kluczowych Google?
  2. Czy obecnie monitorujesz swoje rankingi?
  3. Kiedy ostatnio przeprowadzałeś audyt SEO?
  4. Czy poprawnie skonfigurowałeś przekierowania 301 i 302?
  5. Czy poprawnie skonfigurowałeś wewnętrzne linki?
  6. Czy Twoje obecne działania SEO i SEM działa zgodnie z najlepszymi praktykami Google i innych wyszukiwarek?

 3. Czy generujesz i konwertujesz potencjalnych klientów?

Dobrze zaprojektowana cyfrowa wizytówka firmy idealnie sprawdzi się jako wewnętrzne narzędzie sprzedażowe i marketingowe, optymalizujące obecność użytkowników, w celu pozyskiwania potencjalnych klientów i poprowadzenia użytkowników do konwersji. Strona powinna odzwierciedlać i wspierać Twój cykl sprzedaży; tworzyć wyraźne wezwania do działania i przedstawienie użytkownikowi wielu możliwości konwersji, sfinalizowania transakcji (w przypadku handlu elektronicznego) lub nawiązania kontaktu.

Jeśli Twoja witryna nie prowadzi obecnie konwersji i nie generuje nowych transakcji, pomocne może być przeprowadzenie audytu witryny, aby dokładniej przeanalizować zachowanie użytkowników. Dzięki wdrożeniu heatmapy i narzędzi analitycznych Google będziesz w stanie analizować, jak długo użytkownicy pozostają na każdej stronie, kiedy szybko opuszczają witrynę i jakie elementy treści są najczęściej odwiedzane. Informacje te będą pomocne w lepszym zrozumieniu oczekiwań każdego użytkownika. Ogólnie rzecz biorąc, należy wziąć pod uwagę te czynniki podczas projektowania UX / UI. To klucz do zwiększenia konwersji i generowania leadów na Twojej stronie internetowej.

4. Czy Twoi użytkownicy mogą łatwo znaleźć potrzebne informacje?

Oprócz testów funkcjonalności strony ważne jest, aby ocenić rodzaj treści i informacji, które udostępniasz konsumentom, oraz sposób, w jaki je prezentujesz. Jeśli Twoi docelowi odbiorcy nie mogą znaleźć informacji i zasobów, których potrzebują, przychodząc do Twojej witryny, najprawdopodobniej zrezygnują i nie dokonają konwersji. Innymi słowy, Twój współczynnik odrzuceń wzrośnie, a potencjalni Klienci odpłyną do konkurencji.

Istnieje kilka powodów, dla których Twoi docelowi odbiorcy mogą doświadczać braków podczas odwiedzania bieżącej witryny internetowej. Warto postawić się na miejscu konkretnej grupy docelowej i zadać sobie pytanie, czy używany język i nawigacja są zrozumiałe i łatwe w obsłudze. Jeśli tekst jest zbyt trudny do zrozumienia, korzystne może być wdrożenie strategii content marketingu, która polega na rozbiciu tekstu na infografiki i obrazy, aby witryna była bardziej przyjazna i przejrzysta dla użytkownika.

Przeprojektowanie to świetna okazja do optymalizacji treści i stworzenia intuicyjnych i przejrzystych rozwiązań. Promowanie prostego odkrywania zasobów i informacji w uzupełnieniu do przejrzystej nawigacji w witrynie to prosty sposób na zaprojektowanie przyjaznego środowiska dla potencjalnych Klientów. Ponadto jest to dobra okazja do ponownej oceny sposobu, w jaki prezentujesz swoje produkty i usługi.

Podkreślenie tego, co Twoja firma ma do zaoferowania to bardzo ważna kwestia i można ją rozwiązać w różnoraki sposób. Należy zauważyć, że każdy element projektu powinien mieć strategiczny cel i nie powinien być dodawany tylko po to, by „wyglądać fajnie”.

Takie działania dostarczą użytkownikom informacji potrzebnych do konwersji. Jeśli Twoja obecna witryna ma wysoki współczynnik odrzuceń lub użytkownicy mają problem ze zrozumieniem tego, co robisz, możesz pomyśleć o przeprojektowaniu zasobów strony www.

5. Czy postępujesz zgodnie z najnowszymi wytycznymi?

Jeśli Twoja obecna witryna nie jest zgodna z poniższymi wytycznymi, w Twoim najlepszym interesie leży jej przeprojektowanie.

Zgodność z RODO

Znane również jako Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, jest to prawo UE dotyczące ochrony danych i prywatności w Unii Europejskiej. Jeśli Twoja witryna internetowa jest odwiedzana przez międzynarodowych użytkowników, ważne jest, aby była ona zgodna z tym prawem.

Dostępność WCAG

Wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych mają na celu ochronę osób niepełnosprawnych. Przepisy te koncentrują się na tym, jak zwiększyć dostępność treści internetowych, a można to zrobić, przestrzegając ich wymagań dotyczących tekstu, dźwięków, obrazów i kodu. Istnieją 3 różne poziomy dostępności WCAG (2.0, 2.1, 2.2) i ważne jest, aby zrozumieć, kto odwiedza Twoją witrynę, aby upewnić się, że istnieją prawidłowe wytyczne dotyczące dostępności WCAG.

Zgodny z ADA

Ustawa Americans with Disabilities Act idzie w parze z WCAG Accessibility, aby zapewnić, że niepełnosprawni odwiedzający witrynę są chronieni, a wszystkie treści i strony są dostępne dla osób niepełnosprawnych.

5 1 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Płatne motywy Wordpress

Czy motywy premium do WordPressa są warte swojej ceny?

Korzyści i zalety wyboru motywów WordPress Premium Najlepsze rzeczy w życiu nie zawsze są darmowe …. Motywy WordPress to jedna z tych rzeczy. “Czekaj, co? Myślałem, że jedną z …

Czytaj dalej →
Wady i zalety hostingu współdzielonego

Wady i zalety współdzielonego hostingu

Zanim podejmiesz decyzję o użyciu lub odrzuceniu korzystania z opcji hostingu współdzielonego, ważne jest, aby zrozumieć zarówno zalety, jak i wady tej usługi. Najrozsądniejsza opcja …

Czytaj dalej →
Jak zrobić stronę pod SEO?

Jak stworzyć stronę przyjazną dla Google?

Projektowanie stron internetowych SEO to sposób na projektowanie i tworzenie stron internetowych tak, aby były przyjazne dla wyszukiwarek. Stworzenie witryny przyjaznej SEO oznacza, że ​​Google i …

Czytaj dalej →
Dlaczego nie warto postawić strony na Wix?

5 powodów, dla których nie warto używać Wix.com dla swojej strony internetowej

Często zdarzało mi się, że klienci przychodzili do mnie po użyciu Wix  do budowy strony internetowej i proszą o pomoc w zwiększaniu widoczności ich witryn. …

Czytaj dalej →
Czy warto inwestować we własny serwer?

Czy warto zainwestować w swój serwer sieciowy?

Rozejrzyj się po swoim biurze. Czy w sieci jest więcej niż cztery lub pięć komputerów? Jeśli tak, w jaki sposób zarządzasz tymi komputerami, aby zapewnić bezpieczeństwo danych …

Czytaj dalej →
Ciekawe animacje CSS i CSS3

30 świetnych przykładów zastosowania CSS do tworzenia ciekawych animacji na Twojej stronie www

Animacje CSS lub CSS3 w projektowaniu stron internetowych, w tym szeroko stosowane animacje hover, animacje ładowania, animacje tła, animacje przejścia, animacje tekstu itp., są obecnie …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.