i

t

a

g

e

n

c

j

a

Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności

Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności

Upychanie jak największej ilości jedzenia na talerzu to zazwyczaj zły pomysł. Często „jemy oczami” i chcemy opróżnić całą zawartość, nawet jeśli będzie to oznaczać, że się przejemy (święta są tego najlepszym przykładem). To nie jest najlepsza strategia dla naszej talii. 

W opisywanym przypadku nie będziesz przetwarzać swoich doświadczeń żywieniowych; po prostu zaczniesz jeść do momentu, aż wszystko zniknie z talerza, a twój żołądek będzie wołał o pomoc. Dlatego, gdy wychodzisz do renomowanej restauracji, szef kuchni porcjuje jedzenie w niewielkich ilościach, abyś nie spieszył się i wchłonął nie tylko samo jedzenie, ale także doznania sensoryczne – widoki, zapachy, a nawet dźwięki. Możecie się dziwić, ale jedzenie też może być skomplikowane.

Dzisiaj opowiem o upraszczaniu projektów przy użyciu tych samych zasad, których używa szef kuchni, aby zapewnić jak najprzyjemniejsze doznania kulinarne. I tak, jak o wiele bardziej prawdopodobne jest, że wrócisz do restauracji, która oferuje Ci doświadczenie, a nie bałagan w misce, Twoi użytkownicy będą bardziej skłonni zrobić to samo, gdy Twoje projekty będą czyste, mocne i uproszczone.

Skupić się na CELU

My, ludzie, jesteśmy zaprogramowani w taki sposób, aby komplikować sobie sprawy. W dziedzinie antropologii kulturowej istnieją niezaprzeczalne dowody tego faktu. Społeczeństwa rozwijają się od prostych myśliwych-zbieraczy do obecnie żyjących w skomplikowanym świecie istot. W naszym DNA jest chęć dodawania nowych rzeczy, a nie odbierania ich, co może utrudnić pracę przeciętnego projektanta.

Jako projektant strony www musisz obiektywnie określić, które informacje lub elementy projektu są „niezbędne”, a które nie. Uzyskanie opinii z zewnątrz może czasami pomóc, ale jeśli osoba, o którą pytasz, nie jest doświadczonym projektantem, może nie mieć odpowiedniej wiedzy, aby powiedzieć Ci, co nie działa i dlaczego.

Kiedy pracuję nad projektem, który wymknął się spod kontroli, zwykle zatrzymuję się i wyciągam notatki, które zrobiłem na początku mojego procesu. Mapy myśli, diagramy i listy, które dokładnie ilustrują, na czym powinien skupiać się projekt. Nieuniknione jest, że przynajmniej raz stracisz z oczu swój główny cel w procesie projektowania.

W porządku, o ile odwołujesz się do swoich notatek i odświeżasz pamięć. Projektowanie wokół głównego celu pomaga bardziej wniknąć w treść, którą umieszczasz w swoim projekcie, ponieważ wyjaśnia, co jest bezpośrednio związane z produktem czy usługą, a co nie.

Użyj zasady Pareto

Zasada Pareto cieszy się w ostatnich latach sporym zainteresowaniem dzięki guru rozwoju osobistego, jakim jest Tim Ferriss. Na wypadek, gdybyś nie słyszał jeszcze podstawowej idei, która się za tym kryje, oto krótkie podsumowanie.

Zasada Pareto lub „Reguła 80-20”, jak się ją czasem nazywa, w zasadzie stwierdza, że ​​za 80% wyników odpowiada 20% dowolnego elementu i odwrotnie. Projektanci uwielbiają zasadę 80-20, ponieważ ma ona tak duże zastosowanie w procesie projektowania, szczególnie w tych obszarach, w których informacje lub sprzedaż są w centrum zainteresowania projektu.

Projektując swój produkt, witrynę internetową lub inne elementy, należy zadać sobie dwa ważne pytania, aby nie „przedobrzyć” i nie pracować nad częściami projektu, które tego nie potrzebują, i aby móc się skupić na 20% najważniejszych elementów:

  1. Kto konkretnie najprawdopodobniej odniesie największe korzyści z tego elementu projektu?
    Trzeba bardzo dobrze poznać rynki docelowe, do których ma dotrzeć produkt lub usługa. Kiedy nadejdzie czas, aby uprościć swoje projekty dla tej grupy docelowej, będziesz dokładnie wiedzieć, czego szukają, jak tego szukają i jak im to po prostu dostarczyć.
  2. Jak mogę zapewnić największą wartość tej grupie osób, wykonując najmniejszą liczbę kroków?
    Jako rozszerzenie powyższego pomysłu, Twój proces stanie się znacznie prostszy, gdy zaczniesz skupiać się na liczbie kroków, które będą wymagały od użytkowników przejścia od projektu do informacji lub produktu, którego szukają. Dobrze jest napisać to na liście; Zacznij od kluczowego kroku działania na swojej stronie internetowej, broszurze, plakacie itp. i udokumentuj dokładnie, co musi się wydarzyć, aby dokonać sprzedaży czy zamówienia. Kiedy już to zrobisz, ścieżka zwykle staje się bardzo jasna, jeśli chodzi o to, co jest faktycznie potrzebne, aby doprowadzić użytkownika do celu.

Smart It Up

Wiele rad, które możesz przeczytać na temat upraszczania projektów, może sprawiać wrażenie, że projektanci uważają, że ich użytkownicy to najgłupsi ludzie na świecie. Przejrzyj kilka artykułów, a zobaczysz, co mam na myśli – wszystko polega na tym, aby ważne elementy były tak oczywiste, jak to tylko możliwe, aby użytkownik nie musiał używać nadmiernych zasobów do przejścia przez proces zamówienia czy sprzedaży. Umówmy się, bardzo często ludzie będą korzystać z zamówienia online popołudniami czy wieczorem, kiedy są totalnie wypompowani po trudnym dniu pracy. Oczekują, że zakupy online czy inne czynności będą lekkie łatwe i przyjemne.

Nie chodzi o to, że powinieneś automatycznie zakładać, że ludzie są głupi. Należy raczej założyć, że wszyscy są sprytni – każdy z użytkowników jest zbyt zajęty prowadzeniem produktywnego, interesującego życia, aby tracić czas tam, gdzie nie musi, czyli aby zamówić daną usługę czy produkt online.

Twoi użytkownicy powinni mieć możliwość dotarcia do potrzebnych im informacji przy jak najmniejszym wysiłku . Niezależnie od tego, czy wiąże się to z mniejszą ilością tekstu, przewijaniem czy interaktywnością, upewnij się, że koncentrujesz się na faktycznych krokach wymaganych do uzyskania największych wyników przy jak najmniejszej ilości działań.

Przeczytaj także

Zbliża się duża aktualizacja Google. Core Web Vitals będzie czynnikiem rankingowym.
5 wskazówek dotyczących projektowania nawigacji na Twojej stronie internetowej
Najlepsze platformy blogowe roku (2022)
Najlepsze alternatywy dla WordPressa
Co będzie zawarte w kolejnej aktualizacji Ethereum?
Wady i zalety współdzielonego hostingu
11 najważniejszych wtyczek WordPress pod kątem bezpieczeństwa
5 powodów, dla których nie warto używać Wix.com dla swojej strony internetowej
7 najlepszych przeglądarek dla programistów w 2022 roku
Czy warto używać języka PHP? Kiedy najlepiej go wykorzystać?
Plusy i minusy posiadania strony na WordPress
Pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (Adwordsy). Co wybrać?

POPROŚ O WYCENĘ