Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności

Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności

Upychanie jak największej ilości jedzenia na talerzu to zazwyczaj zły pomysł. Często “jemy oczami” i chcemy opróżnić całą zawartość, nawet jeśli będzie to oznaczać, że się przejemy (święta są tego najlepszym przykładem). To nie jest najlepsza strategia dla naszej talii. 

W opisywanym przypadku nie będziesz przetwarzać swoich doświadczeń żywieniowych; po prostu zaczniesz jeść do momentu, aż wszystko zniknie z talerza, a twój żołądek będzie wołał o pomoc. Dlatego, gdy wychodzisz do renomowanej restauracji, szef kuchni porcjuje jedzenie w niewielkich ilościach, abyś nie spieszył się i wchłonął nie tylko samo jedzenie, ale także doznania sensoryczne – widoki, zapachy, a nawet dźwięki. Możecie się dziwić, ale jedzenie też może być skomplikowane.

Dzisiaj opowiem o upraszczaniu projektów przy użyciu tych samych zasad, których używa szef kuchni, aby zapewnić jak najprzyjemniejsze doznania kulinarne. I tak, jak o wiele bardziej prawdopodobne jest, że wrócisz do restauracji, która oferuje Ci doświadczenie, a nie bałagan w misce, Twoi użytkownicy będą bardziej skłonni zrobić to samo, gdy Twoje projekty będą czyste, mocne i uproszczone.

Skupić się na CELU

My, ludzie, jesteśmy zaprogramowani w taki sposób, aby komplikować sobie sprawy. W dziedzinie antropologii kulturowej istnieją niezaprzeczalne dowody tego faktu. Społeczeństwa rozwijają się od prostych myśliwych-zbieraczy do obecnie żyjących w skomplikowanym świecie istot. W naszym DNA jest chęć dodawania nowych rzeczy, a nie odbierania ich, co może utrudnić pracę przeciętnego projektanta.

Jako projektant strony www musisz obiektywnie określić, które informacje lub elementy projektu są „niezbędne”, a które nie. Uzyskanie opinii z zewnątrz może czasami pomóc, ale jeśli osoba, o którą pytasz, nie jest doświadczonym projektantem, może nie mieć odpowiedniej wiedzy, aby powiedzieć Ci, co nie działa i dlaczego.

Kiedy pracuję nad projektem, który wymknął się spod kontroli, zwykle zatrzymuję się i wyciągam notatki, które zrobiłem na początku mojego procesu. Mapy myśli, diagramy i listy, które dokładnie ilustrują, na czym powinien skupiać się projekt. Nieuniknione jest, że przynajmniej raz stracisz z oczu swój główny cel w procesie projektowania.

W porządku, o ile odwołujesz się do swoich notatek i odświeżasz pamięć. Projektowanie wokół głównego celu pomaga bardziej wniknąć w treść, którą umieszczasz w swoim projekcie, ponieważ wyjaśnia, co jest bezpośrednio związane z produktem czy usługą, a co nie.

Użyj zasady Pareto

Zasada Pareto cieszy się w ostatnich latach sporym zainteresowaniem dzięki guru rozwoju osobistego, jakim jest Tim Ferriss. Na wypadek, gdybyś nie słyszał jeszcze podstawowej idei, która się za tym kryje, oto krótkie podsumowanie.

Zasada Pareto lub „Reguła 80-20”, jak się ją czasem nazywa, w zasadzie stwierdza, że ​​za 80% wyników odpowiada 20% dowolnego elementu i odwrotnie. Projektanci uwielbiają zasadę 80-20, ponieważ ma ona tak duże zastosowanie w procesie projektowania, szczególnie w tych obszarach, w których informacje lub sprzedaż są w centrum zainteresowania projektu.

Projektując swój produkt, witrynę internetową lub inne elementy, należy zadać sobie dwa ważne pytania, aby nie „przedobrzyć” i nie pracować nad częściami projektu, które tego nie potrzebują, i aby móc się skupić na 20% najważniejszych elementów:

  1. Kto konkretnie najprawdopodobniej odniesie największe korzyści z tego elementu projektu?
    Trzeba bardzo dobrze poznać rynki docelowe, do których ma dotrzeć produkt lub usługa. Kiedy nadejdzie czas, aby uprościć swoje projekty dla tej grupy docelowej, będziesz dokładnie wiedzieć, czego szukają, jak tego szukają i jak im to po prostu dostarczyć.
  2. Jak mogę zapewnić największą wartość tej grupie osób, wykonując najmniejszą liczbę kroków?
    Jako rozszerzenie powyższego pomysłu, Twój proces stanie się znacznie prostszy, gdy zaczniesz skupiać się na liczbie kroków, które będą wymagały od użytkowników przejścia od projektu do informacji lub produktu, którego szukają. Dobrze jest napisać to na liście; Zacznij od kluczowego kroku działania na swojej stronie internetowej, broszurze, plakacie itp. i udokumentuj dokładnie, co musi się wydarzyć, aby dokonać sprzedaży czy zamówienia. Kiedy już to zrobisz, ścieżka zwykle staje się bardzo jasna, jeśli chodzi o to, co jest faktycznie potrzebne, aby doprowadzić użytkownika do celu.

Smart It Up

Wiele rad, które możesz przeczytać na temat upraszczania projektów, może sprawiać wrażenie, że projektanci uważają, że ich użytkownicy to najgłupsi ludzie na świecie. Przejrzyj kilka artykułów, a zobaczysz, co mam na myśli – wszystko polega na tym, aby ważne elementy były tak oczywiste, jak to tylko możliwe, aby użytkownik nie musiał używać nadmiernych zasobów do przejścia przez proces zamówienia czy sprzedaży. Umówmy się, bardzo często ludzie będą korzystać z zamówienia online popołudniami czy wieczorem, kiedy są totalnie wypompowani po trudnym dniu pracy. Oczekują, że zakupy online czy inne czynności będą lekkie łatwe i przyjemne.

Nie chodzi o to, że powinieneś automatycznie zakładać, że ludzie są głupi. Należy raczej założyć, że wszyscy są sprytni – każdy z użytkowników jest zbyt zajęty prowadzeniem produktywnego, interesującego życia, aby tracić czas tam, gdzie nie musi, czyli aby zamówić daną usługę czy produkt online.

Twoi użytkownicy powinni mieć możliwość dotarcia do potrzebnych im informacji przy jak najmniejszym wysiłku . Niezależnie od tego, czy wiąże się to z mniejszą ilością tekstu, przewijaniem czy interaktywnością, upewnij się, że koncentrujesz się na faktycznych krokach wymaganych do uzyskania największych wyników przy jak najmniejszej ilości działań.

5 1 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Jak zrobić stronę pod SEO?

Jak stworzyć stronę przyjazną dla Google?

Projektowanie stron internetowych SEO to sposób na projektowanie i tworzenie stron internetowych tak, aby były przyjazne dla wyszukiwarek. Stworzenie witryny przyjaznej SEO oznacza, że ​​Google i …

Czytaj dalej →
Dlaczego nie warto postawić strony na Wix?

5 powodów, dla których nie warto używać Wix.com dla swojej strony internetowej

Często zdarzało mi się, że klienci przychodzili do mnie po użyciu Wix  do budowy strony internetowej i proszą o pomoc w zwiększaniu widoczności ich witryn. …

Czytaj dalej →
Czy warto inwestować we własny serwer?

Czy warto zainwestować w swój serwer sieciowy?

Rozejrzyj się po swoim biurze. Czy w sieci jest więcej niż cztery lub pięć komputerów? Jeśli tak, w jaki sposób zarządzasz tymi komputerami, aby zapewnić bezpieczeństwo danych …

Czytaj dalej →
Ciekawe animacje CSS i CSS3

30 świetnych przykładów zastosowania CSS do tworzenia ciekawych animacji na Twojej stronie www

Animacje CSS lub CSS3 w projektowaniu stron internetowych, w tym szeroko stosowane animacje hover, animacje ładowania, animacje tła, animacje przejścia, animacje tekstu itp., są obecnie …

Czytaj dalej →
Co da wirtualny spacer Twojej firmie?

W jaki sposób wirtualny spacer może pomóc Twojej firmie?

Jeśli obraz jest wart tysiąca słów, wyobraź sobie, ile warty może być dla Twojej firmy wirtualny spacer. Wirtualne spacery to symulacje istniejących lokalizacji, zwykle składające …

Czytaj dalej →
Najlepsze wtyczki do Wordpressa 2021

Najlepsze wtyczki do WordPressa w 2021 roku

WordPress bez wtyczek nie byłby tym narzędziem, które jest. To dzięki nim i szerokiemu wsparciu stał się najpopularniejszym CMS’em na świecie. Poniżej przedstawiamy najlepsze naszym …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.