5 największych wyzwań stawianych przy realizacji stron internetowych

5 największych wyzwań stawianych przy realizacji stron internetowych

Miliardy internautów na całym świecie spędzają w sieci kilka godzin dziennie, dlatego obecność marek i firm w Internecie jest obecnie niezbędna w celu budowania, wzmacniania i utrzymywania pozytywnego wizerunku i budowania relacji z klientami.

Presja na agencjach zajmujących się projektowaniem stron internetowych jest coraz większa. Firmy oczekują, że specjaliści IT stworzą dla nich niepowtarzalny produkt, który po pierwsze zawrze wszystkie oczekiwane informacje, ale dodatkowo przedstawi je w tak atrakcyjny sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Podstawowym kryterium jest oczywiście wiedza, ale także nowoczesne narzędzia, które pozwolą na kreowanie fantastycznych projektów.

Wyzwania w nowoczesnym projektowaniu stron internetowych

Tworzenie strony internetowej z uwzględnieniem wszystkich podstawowych kwestii wydaje się proste na papierku. Wdrożenie jednak odpowiedniego kodowania sprawia, że całość jest dużo bardziej skomplikowana. Strony internetowe muszą być zarówno funkcjonalne, jak i łatwe w obsłudze, a dodatkowo nie mogą męczyć oczu  aby przyciągać ruch i skłonić odwiedzającego do odpowiednich działań: zakupu produktu czy zamówienia usługi.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​zaprojektowanie wysokiej jakości strony internetowej jest całkowicie możliwe i nie wymaga wydawania na to fortuny. Poniżej pięć podstawowych kwestii, którymi należy się kierować przy projektowaniu strony www, aby spełnić oczekiwania i obecnie panujące standardy.

1. ODWOŁYWANIE SIĘ DO DOŚWIADCZEŃ UŻYTKOWNIKA

Zaprojektowanie dobrej strony internetowej to zapewnienie komfortu w jej przeglądaniu przez użytkownika zarówno z poziomu laptopa, czy komputera, ale także smartfona. Wbrew pozorom to jedna z najtrudniejszych kwestii w planowaniu działań na naszej stronie www. Największe błędy agencji to m.in. ukrywanie ważnych informacji w niedostępnych podstronach czy używanie niezrozumiałego, technicznego języka.

Agencje zajmujące się projektowaniem stron internetowych powinny skupić się nie tylko na tym, aby projekt wyglądał dobrze, ale także aby był funkcjonalny i każdy nawet niezaawansowany technicznie użytkownik znalazł to, czego potrzebuje. Obejmuje to ułatwienie nawigacji, a także optymalizację szybkości ładowania stron internetowych.

2. BUDŻET NIE JEST Z GUMY

Często zdarza się, że budżety klienta i agencji projektowania stron internetowych są różne. Albo klient uzna wycenę projektu za zbyt wysoką, albo projektant uzna, że ​​budżet klienta jest za niski. Koszt projektu strony internetowej może się znacznie różnić, w zależności od tego, jakie funkcje powinna zawierać.

Chociaż zbudowanie dobrej strony internetowej przy ograniczonym budżecie może być trudne, ważne jest, aby obie strony ustaliły określoną kwotę jeszcze przed rozpoczęciem projektu. Klient powinien zawsze określić, co chce osiągnąć i ile jest skłonny zapłacić, aby to osiągnąć, a agencja powinna wcześniej poinformować klienta, czy jest to możliwe.

3. INTEGRACJA FUNKCJI INNYCH FIRM

Czasami klienci mogą żądać integracji strony www z innymi serwisami czy narzędziami. Nie zawsze jest to łatwe. W wielu przypadkach taka integracja może wymagać specjalistycznej wiedzy programistycznej. Nie chodzi tutaj o social media, których konta łatwo można połączyć z witryną. To samo jeśli chodzi o narzędzia Google. Niemniej, jeśli musimy połączyć się z kontem w innej prywatnej firmie, możemy na drodze napotkać nieco problemów.

Niemniej, integracja z mediami społecznościowymi zdecydowanie powiększa możliwości jeśli chodzi o odwiedzanie witryny przez większe ilości użytkowników i potencjalnych Klientów.

4. RESPONSYWNOŚĆ

Istnieje wiele urządzeń, za pomocą których ludzie mogą uzyskać dostęp do sieci Internetowej. Od smartfonów po komputery stacjonarne, od samochodów po konsole do gier, a nawet zegarki na rękę i aparaty cyfrowe.

W dzisiejszych czasach strony internetowe powinny być zawsze kompatybilne z dowolnym urządzeniem, z którego ludzie mogą korzystać, aby przejść do witryny. Powinny wyglądać przyjemnie i szybko się ładować, niezależnie od urządzenia, z którego korzysta odwiedzający.

5. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

Większość witryn wymaga danych osobowych lub finansowych, czy to w celu weryfikacji konta, subskrypcji witryny, czy też czegoś innego. Strony internetowe powinny być projektowane z myślą o bezpieczeństwie osobistym, szczególnie w tym okresie. Jak pokazują badania, liczba włamań hakerów wzrosła wraz z pandemią koronawirusa.

Jednym z największych zagrożeń, z jakimi obecnie spotykają się strony internetowe, jest phishing lub sytuacja, w której osoba atakująca będzie udawać zaufaną osobę i próbować zmusić Cię do kliknięcia złośliwego łącza. Innym jest oprogramowanie ransomware, w którym cyberprzestępcy przechowują dane klientów w celu uzyskania okupu i próbują wyłudzić właścicieli firm internetowych. Jeszcze jedno to wstrzyknięcia SQL, czyli takie, w których hakerzy będą próbowali wykonać złośliwe polecenia SQL w bazie danych Twojej witryny.

Najlepsze praktyki w zakresie projektowania stron internetowych w celu ograniczenia tego ryzyka obejmują wtyczki i motywy innych firm, aktualizowanie całego oprogramowania, konfigurowanie aplikacji internetowych tak, aby działały z jak najmniejszą liczbą uprawnień, a także wykorzystanie certyfikatów SSL i protokołów HTTPS.

5 1 vote
Article Rating
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
umiejętności potrzebnych przy projektowaniu stron internetowych

7 umiejętności, które są niezbędne przy projektowaniu stron internetowych

Projektowanie stron internetowych to stale rozwijająca się dziedzina. Ci z nas, którzy działają w branży od dłuższego czasu (tj. przynajmniej sześć miesięcy), widzieli wprowadzenie większej …

Czytaj dalej →
Google Maps - nowe funkcje

Nowe wskazówki w Mapach Google. Pokażą Ci “najczystszą trasę”

Mapy Google rozwijają swoją aplikację, a jednym z nowych rozwiązań jest opcja trasy przyjaznej dla środowiska. I nie, to nie oznacza tylko jazdy na rowerze …

Czytaj dalej →
Fontshare - alternatywa Google fonts?

ITF uruchamia darmowy serwis z fontami Fontshare. Alternatywa dla Google Fonts?

ITF (the Indian Type Foundry) uruchomił zupełnie nową usługę czcionek, aby bezpłatnie udostępnić piękną typografię każdej firmie. Usługa o nazwie Fontshare nie będzie nowością dla nikogo, kto …

Czytaj dalej →
Google Update Light - marcowa aktualizacja bez potwierdzenia Google

Core Update Light – marcowa aktualizacja Google bez oficjalnego potwierdzenia?

W ostatnich latach Google zawsze informowało wszystkich o wprowadzeniu aktualizacji algorytmów wyszukiwania. Obecnie obserwujemy ruchy w SERPach, które wyglądają jak coś na wzór aktualizacji podstawowej , która …

Czytaj dalej →
Jaką domenę wybrać dla swojej strony www?

Jaką domenę wybrać dla swojej strony? Obalamy 7 mitów na temat domen

Nazwa domeny jest bardzo istotna dla każdej firmy. Ma kluczowe znaczenie dla marki i ma nieproporcjonalnie duży wpływ na wrażenia użytkownika. Jednak nie tylko – …

Czytaj dalej →
Trendy w pozycjonowaniu SEO 2021

8 trendów w SEO i pozycjonowaniu, które będą królować w 2021 roku

Wszyscy wiedzą, że SEO to szybko rozwijająca się branża. Google nieustannie wprowadza nowe technologie i aktualizuje stare, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, co za tym idzie zmusza nas …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.