i

t

a

g

e

n

c

j

a

8 powodów, dla których twoja strona www ładuje się wolno + jak to naprawić?

1, 2, 3 – Dokładnie tyle czasu zajmuje Ci utrata swoich odwiedzających, jeśli masz wolno ładującą się witrynę.

Pewnie myślisz, że jedyną rzeczą, która ma znaczenie dla użytkowników jest to, że Twoja strona internetowa działa bezbłędnie i świetnie wygląda… prawda? Niestety nie!

Faktem jest, że wszyscy przyzwyczailiśmy się do natychmiastowego dostępu do informacji i treści. Przeciętny internauta przywiązuje dziś dużą wagę do szybkości, a poprzeczka jest stale podnoszona.

Jeśli jesteś jak większość ludzi, prawdopodobnie od razu odczuwasz lęk na myśl o optymalizacji swojej witryny. Od czego zaczynasz? Jak możesz dokonać najbardziej znaczących ulepszeń? Co przede wszystkim spowalnia Twoją witrynę?

Nie bój się, ponieważ odpowiemy na wszystkie Twoje pytania poniżej, a także skierujemy Cię na stronę, która ładuje się z niesamowitą szybkością.

Dlaczego powinieneś się martwić o wolno ładującą się stronę internetową?

Dobre pytanie!

Aż 53% odwiedzających opuszcza witrynę, której ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. Co gorsza, 1 na 3 kupujących opuści witrynę, jeśli ładowanie potrwa dłużej niż 5 sekund.

Wydajność odgrywa więc ogromną rolę w tym, jak użytkownicy będą zadowoleni z Twojej witryny i czy Twoi odwiedzający pozostaną na Twojej stronie i czy zostaną przekonwertowani na klientów.

Od pewnego czasu Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jako wyszukiwarka wie, że polecanie treści użytkownikom, jeśli nie chcą ich używać, przynosi efekt przeciwny do zamierzonego.

Właśnie dlatego stale zwiększają rolę, jaką odgrywa wydajność podczas rankingowania witryn pod kątem ich SERP (stron wyników wyszukiwania).

W ostatnich latach Google wprowadził podstawowe wskaźniki sieciowe. Są to metryki, które, jak mają nadzieję, pomogą określić ilościowo, w jaki sposób wydajność wpływa na wrażenia użytkownika. Ogólnie rzecz biorąc, mierzą szybkość, stabilność i interaktywność strony podczas ładowania. Będzie to ważniejsze niż kiedykolwiek po tym, jak Google ogłosiło aktualizację Page Experience , która rozpoczęła globalne wdrażanie w czerwcu 2021 r.

Jak być może wiesz, wysoka pozycja w Google ma kluczowe znaczenie dla widoczności Twojej witryny. Po pierwsze, 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki, z czego Google ma 92,7% udziału w rynku . Nawet jeśli uda Ci się trafić na upragnioną pierwszą stronę Google, pierwsze pięć wyników uzyskuje ponad 70% wszystkich kliknięć (28% dla samego pierwszego wyniku).

Podsumowując, dlaczego szybko ładująca się witryna jest tak pożądana:

  • To bezpośrednio wpływa na Twoją zdolność do utrzymania, zaspokojenia, a nawet konwersji odwiedzających na klientów.
  • Wpływa na rankingi w wyszukiwarkach, co wpływa na Twoją „znajdowalność” i ruch organiczny.

8 powodów, dla których Twoja witryna działa wolno + jak je naprawić?

OK, więc teraz, gdy wszyscy jesteśmy na tej samej stronie, jeśli chodzi o znaczenie wydajności Twojej witryny, przyjrzyjmy się typowym problemom spowalniającym Twoją witrynę + podpowiedziami jak je naprawić.

1. KORZYSTASZ Z USŁUGI SŁABEGO HOSTINGU WSPÓŁDZIELONEGO

Jako strona odpowiedzialna za udostępnienie Twojej witryny światu zewnętrznemu, Twoja usługa hostingowa może być czynnikiem decydującym o technicznych aspektach. Nie tylko powinieneś wybrać hosta, który ma dobre osiągnięcia, jeśli chodzi o wydajność, ale także takiego, który jest odpowiedni do twoich potrzeb.

Nawet jeśli wykonasz wszystkie poniższe kroki, aby zoptymalizować wydajność swojej witryny, może ona nadal ładować się powoli, jeśli ruch w Twojej witrynie przytłacza dostępną przepustowość lub pojemność serwera hosta. Jeśli tak się stanie, niektórzy użytkownicy mogą doświadczyć bardzo wolnego czasu ładowania, uszkodzonych funkcji lub nawet całkowitej niedostępności.

W przypadku większości witryn osobistych, blogowych lub lokalnych/małych firm szanowany dostawca usług hostingowych, taki jak Bluehost lub GoDaddy, powinien być wystarczająco dobry. Jeśli jednak planujesz prowadzenie dowolnego rodzaju sklepu internetowego o dużym natężeniu ruchu, portalu biznesowego lub innego rodzaju witryny, będziesz potrzebować hostingu premium, takiego jak WPEngine (dla WordPress), hosting VPS, a nawet dedykowany serwer.

2. NIE OPTYMALIZUJESZ SWOICH ZASOBÓW MEDIALNYCH

Jak zapewne wiesz, multimedia, takie jak obrazy i filmy, zajmują znacznie więcej miejsca niż większość innych rodzajów treści, takich jak tekst, kod, arkusze stylów lub inne pliki statyczne. Nawet pojedynczy obraz może składać się z większej ilości danych niż dziesiątki stron internetowych zawierających wyłącznie kod HTML i tekst.

prezentacji Speed ​​Essentials zespół Google zidentyfikował obrazy jako największy wpływ na wagę strony. W rzeczywistości mogą one pochłonąć cały pakiet wydajności witryny, jeśli nie zostaną zoptymalizowane. Obrazy mogą również bezpośrednio wpływać na wszystkie trzy kluczowe wskaźniki internetowe Google — kluczowe dane, których używa Google do pomiaru wydajności witryny.

Jednak wykorzystanie obrazów i filmów prawdopodobnie będzie nadal rosło, zwiększając znaczenie znalezienia trwałego rozwiązania. Według HTTPArchive liczba obrazów wzrosła o 19,3% na komputerach i 42,7% na urządzeniach mobilnych.

Obecnie i w najbliższej przyszłości optymalizacja obrazów niesie ze sobą największy potencjał poprawy wydajności.

Problem polega na tym, że optymalizacja zasobów graficznych wymaga wielu kroków. Najważniejsze:

  • Korzystanie z odpowiednich formatów nowej generacji, które mogą się różnić w zależności od urządzenia użytkownika, systemu operacyjnego lub przeglądarki.
  • Odpowiednie skompresowanie rozmiaru i jakości obrazów, aby zmniejszyć ładunek bez zbytniego wpływu na jakość wizualną.
  • Korzystanie z optymalnego rozmiaru i gęstości wyświetlacza w oparciu o urządzenie uzyskujące dostęp w celu dalszego zmniejszenia obciążenia.
  • Używanie leniwego ładowania do ładowania obrazów tylko w razie potrzeby.

Jak widać, ręczne wykonanie tych kroków dla każdego obrazu w Twojej witrynie może być niezwykle pracochłonne. Jest to szczególnie ważne, jeśli weźmiesz pod uwagę, że musisz w jakiś sposób stworzyć optymalne warianty dla różnych użytkowników w zależności od używanego urządzenia, systemu operacyjnego lub przeglądarki.

Strategie w kodzie, takie jak wtyczka JS, responsywne obrazy lub zapytania o media CSS, zwykle powodują rozdęcie kodu i prowadzą do innych problemów z wydajnością, które omówimy poniżej.

Na szczęście dostępnych jest wiele usług CDN zaprojektowanych specjalnie w celu zapewnienia pewnego stopnia automatycznej optymalizacji obrazu. Platformy te analizują kontekst (tj. konkretny model urządzenia mobilnego, wersję systemu operacyjnego i wersję przeglądarki) użytkownika, który próbuje załadować jeden z Twoich obrazów i stara się podać mu wersję obrazu, która jest dla niego idealnie zoptymalizowana.

Jednak wszelkie platformy optymalizacji mediów nadal wymagają zainstalowania małej wtyczki JavaScript, aby radykalnie poprawić możliwości optymalizacji obrazu i wideo. 

Jedynym wyjątkiem jest tutaj ImageEngine . ImageEngine wykorzystuje wykrywanie urządzeń WURFL, aby wychwycić każdy możliwy szczegół urządzenia użytkownika. Logika jest wbudowana w ich serwery brzegowe obsługujące urządzenia i nie polega na dodawaniu dodatkowego kodu ani znaczników do stron witryny.

Dzięki temu nie tylko zmniejsza ilość ładunku obrazu nawet o 80% i obsługuje je za pośrednictwem globalnej sieci CDN , ale nie pozostawia śladu w kodzie witryny . Jako bonus zdarza się również, że obsługuje najszerszą gamę formatów obrazów/wideo , w tym animowane GIF-y, a także wskazówki dla klientów i tryb zapisywania danych.

3. BLOKOWANIE RENDEROWANIA JAVASCRIPT I CSS OPÓŹNIAJĄ WCZYTYWANIE STRON

JavaScript jest de facto językiem programowania służącym do dodawania interaktywności i zaawansowanych funkcji do witryn internetowych. Podobnie CSS jest standardem dodawania stylów. Oba są kluczowymi składnikami prawie każdej nowoczesnej witryny internetowej.

Jednak nic dobrego nie jest darmowe, a oba te elementy mogą wpłynąć na wydajność Twojej witryny, zwłaszcza gdy jest używana nieostrożnie. 

Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zminimalizować wpływ tych zasobów na wydajność witryny:

  • Zminimalizuj pliki JavaScript i CSS.
  • Połącz dużą liczbę plików JS/CSS w mniej plików.
  • Zastąp niektóre zewnętrzne pliki JS i CSS wbudowanymi plikami JS/CSS. (Nie przesadzaj! Inline JS i CSS są odpowiednie tylko dla małych fragmentów kodu).
  • Odłóż ładowanie JavaScript do momentu załadowania całej zawartości i używaj zapytań o media dla plików CSS.

Ponieważ media mogą mieć większy wpływ na wagę Twojej strony, niektórzy sądzą, że dodanie większej ilości kodu JavaScript jest mniejszym złem. 

Jednak w zależności od tego, czy masz już blokujący renderowanie JS, Google może oznaczyć to jako zupełnie nowy problem. Niezależnie od tego wpłynie to negatywnie na Twój wynik skuteczności w narzędziach takich jak PageSpeed ​​Insights:

Możesz tego całkowicie uniknąć, używając silnika optymalizacji, takiego jak ImageEngine, który nie wymaga żadnego JavaScript.

4. NIE KORZYSTASZ Z SIECI DOSTARCZANIA TREŚCI (CDN)

CDN to sieć serwerów rozmieszczonych w różnych regionach na całym świecie. Zasadniczo przechowuje kopię Twojej witryny na każdym z tych serwerów. Kiedy internauta odwiedza Twoją witrynę, CDN automatycznie obsługuje Twoją witrynę z najbliższego serwera do tego użytkownika.

Dzięki temu Twoja witryna ładuje się szybciej, bez względu na to, z jakiego miejsca na świecie ludzie ją odwiedzają. Jeśli Twoja witryna była hostowana tylko na jednym serwerze, powiedzmy gdzieś w Stanach Zjednoczonych, ładowanie może potrwać znacznie dłużej dla użytkownika z Azji niż z USA

Chociaż wszystkie zasadniczo robią to samo, różne sieci CDN lepiej radzą sobie z różnymi rodzajami treści. Cloudflare, Fastly i Akamai to tylko niektóre z najpopularniejszych sieci CDN ogólnego przeznaczenia. Sieci CDN obrazów, takie jak ImageEngine, są przeznaczone nie tylko do obsługi zasobów graficznych i wideo, ale także do ich optymalizacji za pomocą kompresji, formatowania itp.

Tak więc dwa główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę, to rodzaj treści, które chcesz dostarczać za pośrednictwem sieci CDN i jej globalny zasięg. Jednak zwykle można używać wielu sieci CDN w tandemie, aby objąć różne rodzaje treści i dotrzeć do szerszego obszaru.

5. W TWOJEJ BAZIE DANYCH JEST NADMIERNE OBCIĄŻENIE

Jeśli masz witrynę internetową o dowolnym stopniu złożoności, prawdopodobnie masz odpowiednią bazę danych. W rzeczywistości wszystkie witryny WordPress wymagają do działania bazy danych.

Z biegiem lat wiele informacji wchodzi i wychodzi z bazy danych. Czasami dane mogą zostać utracone po drodze lub stać się nieaktualne. Jeśli nie przeprowadzasz regularnego wiosennego czyszczenia bazy danych, może to naprawdę zacząć się sumować. Nie tylko zwiększy to wielkość pamięci masowej bazy danych, ale zacznie wpływać na szybkość zapytań i żądań do bazy danych.

Użytkownicy CMS są szczególnie podatni na gromadzenie tego rodzaju artefaktów z wtyczek i motywów, które były instalowane i usuwane przez lata.

Niestety, nie ma dostępnych wielu łatwych rozwiązań tego problemu. W przypadku większości dostawców usług hostingowych prawdopodobnie będziesz musiał użyć phpMyAdmin, aby ręcznie sprawdzić i wyczyścić swoje dane. Jeśli masz zarządzane rozwiązanie hostingowe, zespół wsparcia hosta może być w stanie Ci pomóc. W przypadku, gdy masz lokalnie zainstalowaną bazę danych, możesz skorzystać z kilku narzędzi, chociaż nie są one w 100% skuteczne.

Najlepszym sposobem na uniknięcie jakichkolwiek problemów jest włączenie obsługi bazy danych do rutyny i poznanie podstaw działania baz danych.

6. MASZ ZBYT WIELE ZAINSTALOWANYCH WTYCZEK LUB MOTYWÓW

Dla użytkowników CMS wtyczki lub motywy oferują niemal nieograniczony potencjał do ulepszania projektu i funkcjonalności ich witryny. Jednak każda wtyczka lub motyw zawiera dodatkowy kod i zawartość, które zwiększają ogólną złożoność i rozmiar Twojej witryny.

Jeśli masz ręcznie napisaną witrynę, to samo dotyczy wszystkich dodatkowych apletów lub bibliotek, które chcesz dodać do swojej witryny. 

Najlepszym sposobem na walkę z tym problemem jest sumienność podczas dodawania jakichkolwiek dodatków do swojej witryny. Instaluj tylko to, czego naprawdę potrzebujesz lub chcesz, i pamiętaj, aby je odinstalować i poprawnie usunąć, jeśli już ich nie potrzebujesz.

Jak wspomniano, mogą pozostawić za sobą różne transjenty lub artefakty, więc powinieneś zwracać na nie uwagę w plikach witryny (nie tylko w bazie danych) za każdym razem, gdy robisz wiosenne porządki.

7. NIE KORZYSTASZ Z BUFOROWANIA

Buforowanie jest często jedną z najskuteczniejszych, ale ignorowanych technik poprawy wydajności witryny. Buforowanie przechowuje zawartość witryny w szybko dostępnej pamięci w przeglądarce użytkownika, umożliwiając jej niemal natychmiastowe załadowanie przez użytkowników. Może to obejmować wszystko, od tekstu po arkusze stylów, obrazy i pliki JavaScript.

Bez buforowania użytkownik będzie musiał ponownie pobrać wszystko, gdy przejdzie do strony lub ponownie ją załaduje — niezależnie od tego, czy coś się zmieniło.

Jednak nieprawidłowa konfiguracja pamięci podręcznej w witrynie może prowadzić do problemów, takich jak ładowanie przez użytkowników tylko nieaktualnych treści. Większość wysokiej jakości narzędzi do buforowania ma wbudowane funkcje, które automatycznie czyszczą pamięć podręczną po wprowadzeniu zmian na określonej stronie internetowej lub treści. Dlatego użytkownicy będą ponownie ładować zawartość dopiero po jej zmodyfikowaniu.

Niektórzy gospodarze oferują gotowe narzędzia do buforowania w ramach swojej usługi hostingowej. CMS może również zwykle znaleźć wtyczki do tego, takie jak WPRocket dla WordPress.

8. REKLAMY CIĄGNĄ CIĘ W DÓŁ

W końcu reklamy to tylko kolejna forma mediów, która zwiększa ogólną wagę stron Twojej witryny. Chociaż są one zazwyczaj małe i lekkie, wiele miejsc docelowych może naprawdę zacząć się sumować.

Problem pogłębia fakt, że reklamy są ładowane ze źródeł zewnętrznych. Oznacza to, że ich renderowanie zajmie więcej czasu, wygeneruje więcej żądań i może niekorzystnie wpływać na stabilność wczytywania stron, co ma wpływ na kluczowe parametry sieci.

W zależności od tego, jak ważne są reklamy dla Twojego strumienia przychodów, warto dokładnie rozważyć, ile reklam używasz w swojej witrynie, gdzie je pozycjonować i kiedy się ładują. Jeśli to możliwe, unikaj ładowania reklam w tym samym czasie, co reszta strony, zwłaszcza reklam pełnoekranowych.

Wniosek

Jak widać, wydajność strony internetowej to wieloaspektowy temat. Chociaż niektóre mogą być gorsze od innych, nie możesz po prostu zająć się jednym obszarem i oczekiwać, że Twoja witryna nagle zacznie działać.

Obowiązują jednak pewne ogólne zasady:

  • Utrzymuj żądania HTTP na niskim poziomie, ograniczając liczbę plików wymaganych dla każdej ze stron witryny.
  • Utrzymuj odpowiednią higienę kodu i czyść przejściowo nieużywane linkijki.
  • Zainwestuj w odpowiednią infrastrukturę hostingową oraz CDN dla swojej strony internetowej.
  • Zoptymalizuj swoje zasoby multimedialne, aby znacznie zmniejszyć ilość danych bez poświęcania zaangażowania.

Warto przeprowadzić kilka testów za pomocą narzędzi takich jak PageSpeed ​​Insights, aby zebrać dane na temat problemów, z jakimi boryka się Twoja witryna. Stamtąd możesz ustalić priorytety poprawek, aby Twoja witryna była bardziej konkurencyjna na rynku i w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj także

Jaką domenę wybrać dla swojej strony? Obalamy 7 mitów na temat domen
Popraw swoje wyniki w Google dzięki pozycjonowaniu na „długi ogon”
Praca zdalna – przydatne narzędzia w trakcie pandemii
#PoznajKlienta: KOW-MET
Jak przygotować się do badania UX w Twoim projekcie
5 wskazówek dotyczących projektowania nawigacji na Twojej stronie internetowej
Czy warto używać języka PHP? Kiedy najlepiej go wykorzystać?
Czy warto zainwestować w swój serwer sieciowy?
Na co zwrócić uwagę tworząc stronę wizytówkę dla swojej firmy?
Paradoks Webdesignera: uproszczenie projektu jedną z najtrudniejszych czynności
5 pytań, jakie firmy powinny sobie zadać, planując przeprojektowanie strony internetowej
5 powodów, dla których nie warto używać Wix.com dla swojej strony internetowej

POPROŚ O WYCENĘ