i

t

a

g

e

n

c

j

a

Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?

Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?

Przy tak wielu czynnikach wpływających na optymalizację i pozycję w wyszukiwarkach, jest jest naprawdę sporo rzeczy do ogarnięcia. Zatrudniając specjalistów ds. SEO, możemy jednak kilkoma prostymi trikami podnieść swoją stronę w wyszukiwarkach.

Pamiętajmy jednak, że proces pozycjonowania jest długi, a podwyższenie autorytetu domeny to tylko jeden z czynników. Jest jednak dość ważny, tak więc kilka zabiegów może polepszyć naszą sytuację.

Domain Authority i SEO łączą się w symbiotyczny związek, a wzmocnienie jednego jest również dobre dla drugiego. Oto pięć metod, które możesz wdrożyć.

Co to w ogóle jest Domain Authority?

opowiadanie historii w projektowaniu

Domain Authority została wymyślona przez Moz, która udostępnia również narzędzia pomagające sprawdzać i poprawiać swoją pozycję w Google. Ewoluował on do ogólnego rankingu opartego na wielu sprawdzonych czynnikach związanych z wynikach w wyszukiwarkach.

„Autorytet domeny jest obliczany na podstawie oceny wielu czynników, w tym łączenia domen głównych i liczby wszystkich linków w jeden wynik DA. Ten wynik może być następnie używany podczas porównywania witryn internetowych lub śledzenia „pozycji w rankingu” witryny w czasie ”, to opis przygotowany przez Moz .

Google nie używa autorytetu domeny jako wskaźnika w rankingu wyszukiwania jako takiego, ale Moz opiera swój ranking na wielu sprawdzonych czynnikach, dlatego warto mieć go na względzie przy chęci poprawy pozycji w Google.

Autorytet domeny jest łatwy do zrozumienia ze względu na związany z nim ranking numeryczny. Jest oceniany w 100-punktowej skali logarytmicznej. Na przykład zupełnie nowa witryna internetowa będzie się rozpoczynać z wynikiem 1.

Z założenia niektóre witryny będą miały wyższe wyniki niż inne. Większe firmy i korporacje automatycznie mają więcej linków i mają większe uprawnienia niż na przykład lokalna firma z jednym pracownikiem.

Jednak strony internetowe o długiej żywotności, większej ilości linków i autorytatywnych treściach będą się z czasem rozrastać. Dlatego SEO ma tak duże znaczenie dla autorytetu domeny, a także odwrotnie.

1. Przejmij domenę i działaj na niej

 

opowiadanie historii w projektowaniu

 

Wiek domeny ma znaczenie. Z pewnością domena, którą rozwijamy od lat, jest o wiele lepsza niż ta nowo zarejestrowana. Musimy pamiętać, że świeża domena będzie posiadała autorytet na poziomie 1. Wejście z nią na wysokie pozycje z pewnością będzie wymagało sporej ilości czasu i pracy.

Dlatego też, jeśli posiadamy długoletnią domenę i chcemy zmienić, ulepszyć czy dostosować do obecnych standardów stronę www, zachowajmy swoją starą domenę.

Jeśli zaś dopiero co rozpoczęliśmy swoją działalność, mamy dwa wyjścia, albo rejestrujemy nową domenę i samodzielnie będziemy ją rozbudowywać by zyskać autorytet, możemy jednak przejąć którąś z domen, która była na rynku od lat, a jej dotychczasowy właściciel z jemu znanych powodów nie kontynuował jej wynajmu. Ta druga opcja wydaje się być kusząca. Domena z dobrą historią linków i większym autorytetem szybciej zacznie budować swoją pozycję w Google, tym samym może przynieść nam Klientów szybciej niż się nam to wydawało. Wybór należy do Ciebie!

2. Twórz oryginalne treści w swojej niszy

Nic tak nie pomaga w podnoszeniu rangi i autorytetu domeny jak niesamowite treści. Od co najmniej dekady głosimy tę filozofię „treść jest królem = content is the king”. To dlatego, że działa.

Dobra treść ma kilka elementów, które sprawiają, że Twoja witryna może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania niż konkurencja:

  • Generuje ruch od osób, które chcą przeglądać treści i spędzać więcej czasu w Twojej witrynie.
  • Przyciąga inne strony internetowe, które chcą zamieścić do niego link.
  • Może ustalić autorstwo i „prestiż” tych treści, mogą być cytowane za umieszczeniem linka w innych witrynach – także mocnych.
  • Można go udostępniać i może być dalej udostępniany przez innych, przyciągając więcej nowych użytkowników do Twojej witryny.
  • Łączy Twoją witrynę internetową oraz biznes i branżę w zgrabny pakiet, połączony słowami kluczowymi i wiarygodnością informacyjną.
  • Jest to część dużej serii wskaźników używanych przez wyszukiwarki – całkowitego ruchu, ruchu organicznego, współczynnika odrzuceń, czasu spędzonego w witrynie, wzmianek i powracających użytkowników – przy obliczaniu pozycji wyszukiwania, bezpośrednio i pośrednio.

Linkowanie może być kopalnią złota w rankingu wyszukiwania, a także czynnikiem wpływającym na autorytet domeny.

Istnieją cztery elementy, o których należy pomyśleć w związku z linkami w Twojej witrynie.

  • Linki wewnętrzne: Najczęstszym problemem większości witryn internetowych pod względem łączenia jest powiązanie treści z innymi istotnymi treściami w tej samej witrynie. Nie zapełniaj stron pełnych linków wewnętrznych, ale powinieneś spróbować znaleźć co najmniej jeden element, który będzie zawierał linki do powiązanych treści na każdej stronie Twojej witryny. Ten system linków wewnętrznych pokazuje trafność danego tematu w całej witrynie na określony temat lub słowo kluczowe.
  • Link Authority: Zbuduj link Authority, tworząc linki do wiarygodnych witryn, które nie są Twoje. Linki do innych stron internetowych – które są odpowiednie i istotne – do wysokiej jakości domen najwyższego poziomu są ważne. W większości przypadków uprawnienia do odsyłaczy zaczynają się od witryn, które kończą się na .gov lub .edu, potem .org lub .net, potem .com.
  • Linki zwrotne: witryny internetowe, które prowadzą do Ciebie, mogą również wpływać na Twoją witrynę. Chcesz, aby więcej wysokiej jakości witryn internetowych zawierało linki do Twoich treści, pokazując, że Twoja witryna jest cennym zasobem. Im wyższy autorytet domeny ma witryna, która prowadzi do Twojej witryny, tym większy wzrost (i przepływ ruchu) może zapewnić Twojej witrynie. Solidne linki zwrotne pomagają budować zaufanie między witrynami internetowymi i ustalać wiarygodność treści dla podobnych słów kluczowych lub tematów.
  • Czyszczenie łączy: dobrą praktyką jest przeprowadzanie corocznych audytów linków i czyszczenie łączy w witrynie. Usuń złe lub uszkodzone linki, wszystko, co wydaje się spamem lub ma niską ocenę jako zawartość linków wstecznych lub nie ma związku z Twoją witryną.

4. Bądź widoczny na wszystkich urządzeniach

 

opowiadanie historii w projektowaniu

 

Szybka witryna internetowa to witryna, którą lubię użytkownicy, ale także roboty wyszukiwarek.

Jeśli Twoja witryna ładuje się wolno, skróci to czas pobytu użytkowników w witrynie, zwiększy współczynnik odrzuceń i ogólnie będzie szkodliwe dla ruchu przychodzącego od powracających użytkowników, ponieważ otrzymali tak zwane „negatywne wrażenia”

Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby Twoja witryna ładowała się szybko na każdym typie urządzenia.

5. Utwórz prostą strukturę strony

Solidne podstawy kodu i struktura witryny są dobre do wyszukiwania, budowania autorytetu domeny i tworzenia solidnych doświadczeń użytkownika. Praktyczną zasadą jest optymalizacja w każdym miejscu, gdzie jest to tylko możliwe.

To obejmuje:

  • Czysty kod bez zbędnych dodatków.
  • Zrozumiała struktura serwisu i mapa serwisu, łatwa w nawigacji i zapewniająca przejrzyste ścieżki dla użytkowników.
  • Solidna struktura treści, która usuwa nieistotne lub nieaktualne treści i dodaje nowe informacje w razie potrzeby.
  • Używanie odpowiednich metadanych i tagów, aby wyszukiwarki zrozumiały strony, zawartość, obrazy, filmy, hierarchię tekstu i każdą inną część projektu witryny.

Wniosek

Nie spodziewaj się, że autorytet Twojej domeny podniesie się z dnia na dzień, gdy zaczniesz wprowadzać niektóre z wymienionych tutaj czynności. To długa gra i wymaga cierpliwości, ale uwierzcie – warto i ta gra jest warta świeczki.

Dobrą wiadomością dla Ciebie jest to, że wszystkie te wskazówki i sugestie natychmiast poprawią Twoją witrynę, niezależnie od wieku i historii domeny, ponieważ są zakorzenione w najlepszych praktykach optymalizacji wskazanych przez wyszukiwarki. Jest to więc sytuacja korzystna dla wszystkich i dziś i pewnie w przyszłości. No chyba, że znów nas czymś zaskoczą… 😊

Przeczytaj także

Meta keywords – dlaczego nie powinniśmy ich używać w 2021 roku (i później także)
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach biznesowych?
Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku
19 najlepszych alternatyw dla Google Keyword Planner
Minimalizm w projektowaniu stron internetowych
Przyszłość e-commerce: jakie nowe technologie zmieniają rynek?
Praca zdalna – przydatne narzędzia w trakcie pandemii
Jak zrobić serduszko walentynkowe w HTML/CSS?
Joomla czy WordPress – który CMS jest lepszy?
Co będzie zawarte w kolejnej aktualizacji Ethereum?
5 wskazówek dotyczących projektowania nawigacji na Twojej stronie internetowej
Jak zaprojektować stronę internetową MVP?

POPROŚ O WYCENĘ