Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?

Google wdraża aktualizację algorytmów. Zauważamy wahania pozycji

Wczoraj w godzinach porannych Google poinformowało o wprowadzeniu dużej aktualizacji w algorytmie wyszukiwania. Na forach już teraz widzimy poruszenie, bo pozycje zaczynają się wahać. Co robić, gdy Twoja strona spadła w wynikach?

Będzie to pierwszy duży update po 7 miesiącach. Będzie to także trzeci i najpewniej ostatni update w 2020 roku. Wczoraj rano na Twitterze Google poinformowało oficjalnie, że wprowadza zmiany. Użytkownicy szybko zorientowali się, że coś się dzieje, bo zmiany w SERP’ach są już widoczne.

Tego można było się spodziewać, bo we wcześniejszych latach Google częściej mieszało w wynikach wyszukiwania. Teraz po 7 miesiącach przyszedł czas na prawdopodobnie dość duże zmiany.

Nawet jeśli już teraz widzimy zmiany w pozycjach naszych stron, przeczekajmy około 2 tygodnie. To średni czas, po którym amerykański gigant wprowadza wszystkie zmiany. Z doświadczenia wiemy, że pierwsze momenty są chaotyczne, strony wchodzą na topy, po czym spadają. Ustabilizowanie przychodzi po około właśnie 14 dniach.

Pozycje spadają? Poczekaj.

Musimy zdawać sobie sprawę, że jeśli dziś lub jutro pozycje strony spadną, to nie ma jeszcze paniki. Jeśli jednak niższe pozycje pozostaną po 14-21 dniach, należy poprawić coś na naszych stronach. Google nie daje jasnych wytycznych co zrobić, gdy strona straci pozycje z powodu update. Musimy ściśle trzymać się zasad, które wprowadziło Google w zakresie optymalizacji stron. Zwróćmy uwagę na tytuły, meta opisy, nagłówki, unikalność i użyteczność tekstów, szybkość ładowania strony i jej jakość.

Pamiętajcie, tylko spokój może nas uratować. Jeśli nasze działania SEO są skoordynowane i zaplanowane, nie powinniśmy panikować.

My, na razie obserwujemy, analizujemy i w przypadku spadku jakichkolwiek pozycji, wdrożymy odpowiednie poprawki właśnie za 2, 3 tygodnie.

5 1 vote
Article Rating
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Trendy w pozycjonowaniu SEO 2021

8 trendów w SEO i pozycjonowaniu, które będą królować w 2021 roku

Wszyscy wiedzą, że SEO to szybko rozwijająca się branża. Google nieustannie wprowadza nowe technologie i aktualizuje stare, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, co za tym idzie zmusza nas …

Czytaj dalej →
Wordpress ma już 40% rynku

WordPress napędza już 40% wszystkich stron internetowych w sieci!

Warto zauważyć ciągły rozwój WordPressa. Jeszcze niedawno  obserwowaliśmy, jak przekroczył 30% udziału w rynku (było to 29,2% 1 stycznia 2018 r.), tak przynajmniej wynika z …

Czytaj dalej →
12 najlepszych motywów do Wordpressa na 2021 rok + efektowne zastosowania

12 najlepszych motywów do WordPressa na 2021 rok + efektowne zastosowania

Jeśli zajmujesz się tworzeniem stron www z pewnością znasz już WordPressa i jego niesamowite zastosowania. Z pewnością również spotkałeś się już z szeregiem motywów, zarówno …

Czytaj dalej →
Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?

Jak zwiększyć autorytet swojej domeny dzięki SEO (Domain Authority)?

Przy tak wielu czynnikach wpływających na optymalizację i pozycję w wyszukiwarkach, jest jest naprawdę sporo rzeczy do ogarnięcia. Zatrudniając specjalistów ds. SEO, możemy jednak kilkoma …

Czytaj dalej →
#PoznajKlienta: Myjnia samochodowa Edmar

#PoznajKlienta: Myjnia samochodowa Edmar

Firma Edmar to duża firma motoryzacyjna z Radomia. Do tej pory, znana była przede wszystkim z autokasacji i jednej z większych w centralnej Polsce Stacji …

Czytaj dalej →
Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku

Najlepsze alternatywy dla Google Analytics w 2021 roku

Myśląc o zainstalowaniu statystyk dla Twojej strony www, prawdopodobnie sięgasz po Google Analytics. Jesteś w zdecydowanej większości. Ścisła integracja platformy z SEO i szerzony pogląd, …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.