Google wdraża aktualizację algorytmów. Zauważamy wahania pozycji

Dlaczego powinieneś zadbać o swoją wizytówkę w Google?

Wczoraj w godzinach porannych Google poinformowało o wprowadzeniu dużej aktualizacji w algorytmie wyszukiwania. Na forach już teraz widzimy poruszenie, bo pozycje zaczynają się wahać. Co robić, gdy Twoja strona spadła w wynikach?

Będzie to pierwszy duży update po 7 miesiącach. Będzie to także trzeci i najpewniej ostatni update w 2020 roku. Wczoraj rano na Twitterze Google poinformowało oficjalnie, że wprowadza zmiany. Użytkownicy szybko zorientowali się, że coś się dzieje, bo zmiany w SERP’ach są już widoczne.

Tego można było się spodziewać, bo we wcześniejszych latach Google częściej mieszało w wynikach wyszukiwania. Teraz po 7 miesiącach przyszedł czas na prawdopodobnie dość duże zmiany.

Nawet jeśli już teraz widzimy zmiany w pozycjach naszych stron, przeczekajmy około 2 tygodnie. To średni czas, po którym amerykański gigant wprowadza wszystkie zmiany. Z doświadczenia wiemy, że pierwsze momenty są chaotyczne, strony wchodzą na topy, po czym spadają. Ustabilizowanie przychodzi po około właśnie 14 dniach.

Pozycje spadają? Poczekaj.

Musimy zdawać sobie sprawę, że jeśli dziś lub jutro pozycje strony spadną, to nie ma jeszcze paniki. Jeśli jednak niższe pozycje pozostaną po 14-21 dniach, należy poprawić coś na naszych stronach. Google nie daje jasnych wytycznych co zrobić, gdy strona straci pozycje z powodu update. Musimy ściśle trzymać się zasad, które wprowadziło Google w zakresie optymalizacji stron. Zwróćmy uwagę na tytuły, meta opisy, nagłówki, unikalność i użyteczność tekstów, szybkość ładowania strony i jej jakość.

Pamiętajcie, tylko spokój może nas uratować. Jeśli nasze działania SEO są skoordynowane i zaplanowane, nie powinniśmy panikować.

My, na razie obserwujemy, analizujemy i w przypadku spadku jakichkolwiek pozycji, wdrożymy odpowiednie poprawki właśnie za 2, 3 tygodnie.

Przeczytaj także

Najlepsze wtyczki do WordPressa w 2022 roku
WordPress: instalacja krok po kroku. Jak zainstalować WordPressa?
Czy warto skorzystać z wizytówki Google Moja Firma i czy jest ona płatna?
Strony internetowe w 2022 roku. Jakie trendy niesie nowy rok?
Jaką domenę wybrać dla swojej strony? Obalamy 7 mitów na temat domen
Pozycjonowanie oparte na trikach? Nie tędy droga. Oto trzy zwycięskie strategie w SEO
5 największych wyzwań stawianych przy realizacji stron internetowych
5 pytań, jakie firmy powinny sobie zadać, planując przeprojektowanie strony internetowej
Kiedy stosować Bootstrapa? Wady i zalety tego rozwiązania
Tylko jeden nagłówek H1 na stronie? Niekoniecznie!
7 najlepszych przeglądarek dla programistów w 2022 roku
Wady i zalety współdzielonego hostingu

POPROŚ O WYCENĘ