Jak stworzyć przyjazny dla użytkownika sklep eCommerce?

Jak stworzyć przyjazny dla użytkownika sklep eCommerce?

Internet to obecnie największa siła, która napędza biznes. Branża E-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Wielu uważa, że nie może być większej filozofii w przypadku chęci utworzenia sklepu w Internecie i sprzedawania produktów online. Być może, jednak umiejętność wzrostu zysków i utrzymania klienta na stronie to już bardziej złożone klocki. Szczególnie teraz, w okresie tak dużej konkurencji.

Strony internetowe przeznaczone do handlu elektronicznego muszą być przyjazne dla użytkownika, bo to ułatwia transakcje przeprowadzane za pomocą siec internetowej. Ktoś, kto prowadzi swój sklep online musi mieć pewność, że użytkownik po wejściu na jego stronę, nie zniechęci się i nie “odpłynie” do konkurencji.

A konkurencja jest duża, jeśli chcesz handlować odzieżą czy obuwiem, nie muszę Cię chyba przekonywać, że sklepów takich jak Twój jest mnóstwo. Trzeba więc wyróżnić się na tle konkurencji, a już na pewno nie można od niej odstawać. Możesz to osiągnąć wykonując następujące czynności:

1. Zaufaj specjalistom

UX to nie tylko estetyka. Chodzi o uzyskanie znaczących wyników i znaczącej konwersji dla Twoich produktów czy usług.

Niezależnie od tego czy Ci się to podoba, czy nie, wizualna jakość cyberprzestrzeni wpływa na postrzeganie i zachowanie odwiedzających Twoją platformę eCommerce.

Projektanci UX analizują cały proces pobytu klienta na Twojej stronie www i opracowują koncepcje, które pomogą Ci osiągnąć konwersję.

Zaangażowanie projektanta UX na wczesnym etapie Twojej witryny e-commerce może dać Ci znaczącą przewagę nad konkurencją.

2. Skup się na dotarciu do potencjalnych klientów

Zalecane jest, abyś skupił się głównie na wymaganiach swoich klientów. Być może wydaje się to oczywiste. Wszyscy wiemy, że celem każdej firmy jest zaspokajanie życzeń i potrzeb swoich klientów, a Twoja witryna eCommerce nie powinna być wyjątkiem.

Niby proste, jednak nie dla wszystkich oczywiste. Okazuje się, że wielu właścicieli sklepów internetowych, wybiera rozwiązania wedle własnych uznań, bez przeprowadzania testów i konsultacji w celu osiągnięcia jak najbardziej przyjaznej platformy. Niestety, brak konsultacji i postawienie na swoim często kończy się upadkiem.

Co więc zrobić, aby mieć pewność, że preferencje klientów zostaną uwzględnione?

  • Wyróżnij produkty i usługi, które zyskują popularność na rynku docelowym
  • Korzystaj z wszystkich popularnych form płatności (bramki, PayPal itd.), które są popularne wśród klientów docelowych
  • Maksymalnie uproszczona nawigacja strony www

3. Przedstaw wszystkie niezbędne informacje

Twoja witryna eCommerce powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje, które Twoim zdaniem powinny mieć znaczenie dla użytkowników. Takie informacje obejmują:

  • Zasady zwrotów
  • Kontakt do obsługi klienta
  • Zasady i warunki zakupów
  • Ogólne informacje o firmie

Będziesz musiał zaktualizować swój sklep internetowy, jeśli w Twojej witrynie brakuje tych wszystkich informacji, które dla klienta są ważne i mogą w pewien sposób zweryfikować Ciebie jako sprzedającego.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć przejrzystość i przyjazność dla użytkownika swojej witryny eCommerce, powinieneś upewnić się, że Twoi klienci zapoznali się z Regulaminem i zasadami biznesowymi, aby nie czuli się oszukani w przypadku jakiejkolwiek negatywnej decyzji.

4. Pomoc “na żywo”

Czy posiadasz funkcję czatu na żywo w swojej witrynie eCommerce? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „nie”, powinieneś zatrudnić programistę WWW i zacząć już teraz korzystać z tego rozwiązania.

Dlaczego warto skorzystać z czatu live?

  • Dzięki temu Twoi klienci mogą łatwiej do Ciebie dotrzeć
  • Możesz poprowadzić swoich klientów przez proces podejmowania decyzji i zakupów
  • Zapewnia możliwość interakcji z klientem, a także pomaga w stworzeniu doskonałej relacji klient-firma, która przyniesie korzyści w przyszłości.

Większość wtyczek Live Assistance jest dostępnych za symboliczną cenę lub bezpłatnie; w związku z tym wprowadzenie jej do Twojego e-sklepu nie będzie bardzo kosztowne.

5. Responsywny sklep internetowy

Badania wykazały, że ponad 80% klientów robi zakupy w Internecie za pomocą smartfonów. Dlatego tak bardzo wazne jest przetestowanie naszej platformy zakupowej na urządzeniach mobilnych.

Niektóre dodatkowe korzyści wynikające z posiadania responsywnej witryny eCommerce to:

  • Wysoka użyteczność sklepu
  • Wzrost sprzedaży
  • Szybsze ładowanie strony internetowej
  • Lepszy ranking w wyszukiwarkach Google

6. Zatrudnij wiarygodną firmę z branży IT

Firmy zajmujące się projektowaniem stron internetowych oprócz wykonania strony www powinny również mieć w swoim zakresie obowiązków stałą opiekę i ewentualną aktualizację. Być może będzie konieczność, by ta firma regularnie uzupełniała Twoją platformę e-commerce. W ten sposób Twój sklep będzie “na czasie” i będzie korzystał z nowoczesnych rozwiązań usprawniających sprzedać.

W przeciwieństwie do tego, jaki trend obowiązuje wśród właścicieli firm, tworzenie stron internetowych nie jest jednorazowym wydarzeniem, ale procesem, który trwa. Podobnie jak w branży modowej lub w każdym innym sektorze technologicznym, regularnie pojawiają się nowe funkcje strony internetowej, a ich wdrożenie może pomóc Ci wyprzedzić konkurencję i zwiększyć konwersję.

Liczne badania wykazały, że większość biznesów e-commerce przegrywa z powodu braku odpowiednio zoptymalizowanego i zaprojektowanego serwisu www. Dlatego powinieneś zatrudniać tylko programistów, którzy znają trendy w UX, które doprowadzą do zwiększenia zainteresowania Twoim sklepem internetowym.

Podsumowując

Posiadanie przyjaznej dla użytkownika platformy eCommerce jest ważne, jeśli chcesz osiągać wysokie wyniki sprzedażowe. Polecamy więc wdrożenie wszystkich punktów, o których pisaliśmy w tym artykule. Uwierzcie, że przyniosą one skutek w krótszej lub dłuższej perspektywie.

5 1 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Notify of
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Płatne motywy Wordpress

Czy motywy premium do WordPressa są warte swojej ceny?

Korzyści i zalety wyboru motywów WordPress Premium Najlepsze rzeczy w życiu nie zawsze są darmowe …. Motywy WordPress to jedna z tych rzeczy. “Czekaj, co? Myślałem, że jedną z …

Czytaj dalej →
Wady i zalety hostingu współdzielonego

Wady i zalety współdzielonego hostingu

Zanim podejmiesz decyzję o użyciu lub odrzuceniu korzystania z opcji hostingu współdzielonego, ważne jest, aby zrozumieć zarówno zalety, jak i wady tej usługi. Najrozsądniejsza opcja …

Czytaj dalej →
Jak zrobić stronę pod SEO?

Jak stworzyć stronę przyjazną dla Google?

Projektowanie stron internetowych SEO to sposób na projektowanie i tworzenie stron internetowych tak, aby były przyjazne dla wyszukiwarek. Stworzenie witryny przyjaznej SEO oznacza, że ​​Google i …

Czytaj dalej →
Dlaczego nie warto postawić strony na Wix?

5 powodów, dla których nie warto używać Wix.com dla swojej strony internetowej

Często zdarzało mi się, że klienci przychodzili do mnie po użyciu Wix  do budowy strony internetowej i proszą o pomoc w zwiększaniu widoczności ich witryn. …

Czytaj dalej →
Czy warto inwestować we własny serwer?

Czy warto zainwestować w swój serwer sieciowy?

Rozejrzyj się po swoim biurze. Czy w sieci jest więcej niż cztery lub pięć komputerów? Jeśli tak, w jaki sposób zarządzasz tymi komputerami, aby zapewnić bezpieczeństwo danych …

Czytaj dalej →
Ciekawe animacje CSS i CSS3

30 świetnych przykładów zastosowania CSS do tworzenia ciekawych animacji na Twojej stronie www

Animacje CSS lub CSS3 w projektowaniu stron internetowych, w tym szeroko stosowane animacje hover, animacje ładowania, animacje tła, animacje przejścia, animacje tekstu itp., są obecnie …

Czytaj dalej →
Katalog stron

Informujemy, że na tej stronie korzystamy z “ciasteczek” – plików cookies. Więcej informacji w Polityce prywatności.